Enää ei kannata ostaa lääkkeitä suomesta
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
No nyt sain ä-kirjaimenkin takaisin. Ihan oikeasti jos välitätte terveydestänne, niin älkää nyt ainakaan netistä tilatko mitään reseptilääkkeitä. Ne voi sisältää ihan mitä tahansa, perunajauhoja ja tai jotain muuta, jopa käyttäjälle vaarallista ainetta. Lääkkeiden väärentäminen on globaalisti todellinen ongelma. t.farmasisti
Tämä on totta. Varovainen kannattaa olla netistä ostaessa.
Ei varmaan myy Yliopiston apteekki väärennettyjä lääkkeitä, mutta se onkin suomalainen apteekki, myös se Viron toimipiste. Tosin Viron lääkemarkkinat ei minun mielestäni ole yhtä turvalliset kuin Suomessa, mutta lähinnä tarkoitin, että on vaarallista tilata nestistä jotain reseptilääkkettä, ilman reseptiä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en farmasian ammattilaisena ostaisi laakkeita muualta kun apteekista Suomesta. Mieluummin maksan siita etta meilla huolehditaan laakehuollon turvallisudesta, eli saan oikeaa laaketta.
Hahahha, urpo!
Viro on EU maa ja lääkeet ihan yhtä turvallisia kuin Suomessakin.
Jos toisi samalla viinaa viiden vuoden käyttöä vastaavan määrän.Olutta , viiniä , viskiä, konjakkia,siideriä jne jen . Myös tupakkaa että voisi tarjota vieraille, jos polttaavat.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan myy Yliopiston apteekki väärennettyjä lääkkeitä, mutta se onkin suomalainen apteekki, myös se Viron toimipiste. Tosin Viron lääkemarkkinat ei minun mielestäni ole yhtä turvalliset kuin Suomessa, mutta lähinnä tarkoitin, että on vaarallista tilata nestistä jotain reseptilääkkettä, ilman reseptiä.
Suomessa varuillaan saa olla. Täällä kun ei tiedä mitä saa ja paljonko jälleen hinta on noussut.
Juu, voin olla sinun mielestä urpo, mutta sen verran pitkään ole alalla ollut, sekä apteekissa että viranomaispuolella, että luulen tietäväni mistä puhun. Kaikki ei valitettavasti ole niin kuin ulospäin annetaan ymmärtää. Toistaiseksi luotan vielä Suomen lääkemarkkinoiden turvallisuuteen. Ihan toinen juttu on sitten se että itse en jaksaisi nähdä vaivaa hankkia hyvää lääkäriä virosta reseptejä varten ja sittenkään ostaa lääkkeitäni sieltä. t. farmasisti
Vierailija kirjoitti:
Juu, voin olla sinun mielestä urpo, mutta sen verran pitkään ole alalla ollut, sekä apteekissa että viranomaispuolella, että luulen tietäväni mistä puhun. Kaikki ei valitettavasti ole niin kuin ulospäin annetaan ymmärtää. Toistaiseksi luotan vielä Suomen lääkemarkkinoiden turvallisuuteen. Ihan toinen juttu on sitten se että itse en jaksaisi nähdä vaivaa hankkia hyvää lääkäriä virosta reseptejä varten ja sittenkään ostaa lääkkeitäni sieltä. t. farmasisti
Oletpas uskottava, kun et osaa kirjoittaa edes tutkintonimikettäsi oikein. :D
TIEDOKSESI: SE ON FARMASEUTTI
Tiedän kyllä, että farmasian alalla on sekä farmaseutteja, proviisoreja, jopa farmasian tohtoreita ja näistä molemmista ammattiryhmistä puhutaan yleisesti farmasisteina.
Vierailija kirjoitti:
No kuka enää ostaa mitään suomesta? Arkkupakastin + kerran viikossa tai kahdessa viikossa viroon hakemaan ruokaa. Pitääpä varmaan alkaa ostamaan lääkketkin sitten samoilla reissuilla. Tulee näin jo halvemmaksi kuin ostaa ruokaa Suomesta. Tulis nyt vaan vielä se tunneli Helsingin ja Tallinan välille.
Täältä pohjoisesta ei niinvain pääse köyhä ihminen viroon eikä muihinkaan maihin. Katsos kun täälläkin asuu ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpas uskottava, kun et osaa kirjoittaa edes tutkintonimikettäsi oikein. :D
TIEDOKSESI: SE ON FARMASEUTTI
Tiedoksesi itsellesi, kaikki farmaseutit ovat farmasisteja, mutta kaikki farmasistit eivät ole farmaseutteja ;)
Vierailija kirjoitti:
Jotkut on saamattomia joo. Viron lääkärit saattavat parantaakin. Minä ainakin kokeilen.
Vierailija kirjoitti:
Itse en farmasian ammattilaisena ostaisi laakkeita muualta kun apteekista Suomesta. Mieluummin maksan siita etta meilla huolehditaan laakehuollon turvallisudesta, eli saan oikeaa laaketta.
Olipas ylläri, että apteekkarikin saatiin tähän ketjuun monopoliaan puolustamaan. Suomalaisilla apteekkareilla on järjestäin miljoonatulot, joten suurimmaksi osaksi maksat monopolin suoman kilpailuttoman tilanteen johdosta ainoastaan apteekkarien valtaisista katteista, etkä mistään kuvitteellisesta "lääkehuollon turvallisuudesta"
Hyvin kuvaavaa, että tämäkin monopolin kannatusviesti oli kirjoitettu jossain palmujen alla samppanjalasi toisessa kourassa.
Nro 35, onkohan sinulla tietoa mistä lääkkeen hinta muodostuu? Ja että resepti- ja käsikauppalääke on aina saman hintainen riippumatta siitä ostatko sen Helsingistä vai "Takahikiältä". Eipä siitä 4 euron Burana-paketista hirveästi apteekkarille jää...
Tosin hinnat voivat muuttua, mutta saman taksan voimassaoloaikana hinta on joka apteekissa sama.
Vierailija kirjoitti:
Tosin hinnat voivat muuttua, mutta saman taksan voimassaoloaikana hinta on joka apteekissa sama.
Paitsi suomen rajojen ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
FarmaSISTI ei ole mikään ammatti tai tutkinto, trolli.
t. Farmaseutti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
FarmaSISTI ei ole mikään ammatti tai tutkinto, trolli.
t. Farmaseutti
Sinä et kyllä mikään farmaseutti ole, jokainen alan ihminen tietää mitä farmasistilla tarkoitetaan.
höhöpö. 50 euron omavastuun jälkeen kelakorvaus on isompi kuin viimevuonna mattimeikäläiselle. varmaan kannattaakin lähteä 20 euron kolesterolilääkkeen vuoksi viroon shoppailemaan. Virolaiset apteekit eivät myöskään maksa verojaan SUOMEEEN. Kannattaa valita vähän erilailla seuraavissa vaaleissa vai??