En tod aio hoitaa mitään lapsenlapsia!
Kunhan nämä kaksi saan isoksi niin aion käyttää itseeni kaiken ajan ja levätä juuri niin paljon kuin huvittaa!
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Kunhan nämä kaksi saan isoksi niin aion käyttää itseeni kaiken ajan ja levätä juuri niin paljon kuin huvittaa!
Aattele ettet saa edes levätä vaikka et lapsia edes tekisi. Olkoot alapeukut todiste siitä.
Mutta muiden mielipiteet ei vaikuta asiaan. Kyllä koko perhe voi vierailla kylässä mutta jokainen hoitaa lapsensa itse. En siis ole ap!
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 39 v. ja omat lapset jo isoja. Odotan jo nyt lapsenlapsia. Tulee olemaan maailmanluokan pettymys, jos en heitä saa tai en pääse heitä hoitamaan.
Sinäkin ehdit pyöräyttämään vielä ukkosi kanssa 2 kpl niin ei jää niin suureksi se pettymys kun voihan olla että näistä kahdesta uudesta jompi kumpi vielä ehtii tehdä niitä lapsenlapsia sinulle.
Minulle pienen lapsenlapseni hoitaminen antaa tosi paljon iloa. Oma laps on laps mutta lapsenlaps on lapsukainen. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 39 v. ja omat lapset jo isoja. Odotan jo nyt lapsenlapsia. Tulee olemaan maailmanluokan pettymys, jos en heitä saa tai en pääse heitä hoitamaan.
Sinäkin ehdit pyöräyttämään vielä ukkosi kanssa 2 kpl niin ei jää niin suureksi se pettymys kun voihan olla että näistä kahdesta uudesta jompi kumpi vielä ehtii tehdä niitä lapsenlapsia sinulle.
Enää ei pysty, paitsi miestä vaihtamalla. Ja sitten olisin niin vanha ja raihnainen nuorimpien tehdessä lapsia etten jaksaisi heitä enää hoitaa. ;-)
Me on mietitty niin, että lasketaan ne kerrat, kun kutsutaan lapsille kylään ennen sen vauvan syntymää (siis jostain avoliiton alusta alkaen) ja sitten kerrotaan lapsille, että jaha, olette olleet yhdessä 4 vuotta ja sinä aikana pyytäneet meitä kylään yhteensä 11 kertaa. Nythän on niin, että sama kyläilytahti jatkuu, käymme teillä lapsenne ekan 4 vuoden aikana saman verran ja koska te olette käyneet meillä 3 kertaa, niin sen verran hoitokertoja on sitten meillä tiedossa.
Mahtavat yllättyä iloisesti.
Mun anopilla on samanlainen mielipide. Eipä oo lapsia haitannut että heillä on vain yksi mummu koska se on paras:)
Itseasiassa helpottavaakin kun ei tarvi juhlapyhinä (joulu, äitienpäivä yms) ravata joka paikassa, riittää kun ensin ollaan kotona ja sitten illalla äitini luona että lapset saa antaa mummulle kortin ja kukan.
Moni nuori ei ymmärrä mitä on vanheta. Itse huomaan että tarkkaavaisuus, muisti huononee mitä enemmän ikää tulee. Lisäksi tulee väsymystä. Mä tarvitsen jo päikkärit että jaksan. Ikää siis 50v. Lisäksi esivaihdevuodet eli ei mikään hyvä olo ole.
Pienten lasten hoito nimenomaa tarvitsee sitä tarkkaavaisuutta ja ei sovi sohvalle nukahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun anopilla on samanlainen mielipide. Eipä oo lapsia haitannut että heillä on vain yksi mummu koska se on paras:)
Itseasiassa helpottavaakin kun ei tarvi juhlapyhinä (joulu, äitienpäivä yms) ravata joka paikassa, riittää kun ensin ollaan kotona ja sitten illalla äitini luona että lapset saa antaa mummulle kortin ja kukan.
Meillä sama!! Anoppi ilmotti jo ennen lapsen syntymää ettei tule kertaakaan olemaan lapsenvahtina, sanoin ettei ole tarviskaan mutta turha odottaa sitten minulta ja lapsilta apua kun vanhuus etenee, ei kuskailla tai käydä kaupassa, jokainen pärjätköön itekseen.
Nyt sitä harmittaa kun mies kutsuu aina minun äitini meille ja matkoille meidän kanssa:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama!! Anoppi ilmotti jo ennen lapsen syntymää ettei tule kertaakaan olemaan lapsenvahtina, sanoin ettei ole tarviskaan mutta turha odottaa sitten minulta ja lapsilta apua kun vanhuus etenee, ei kuskailla tai käydä kaupassa, jokainen pärjätköön itekseen.
Nyt sitä harmittaa kun mies kutsuu aina minun äitini meille ja matkoille meidän kanssa:)
Ei haittaisi. Mielummin matkallle jonkun kanssa jolla ei ole lapsia.
Ei munkaan äiti hoitanut mun lapsia mutta minä hoidan äitiäni koska äiti on hoitanut minut. Teidän kaltaiseen perheeseen saisi kyllä välit mennäkkin.
Hoitiko se anoppi omat lapsensa?
Musta olette yököttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas viimeksi tänään kannustin poikaani hankkimaan lapsen mahdollisimman pian aikuiseksi tultuaan, jotta pääsen hoitelemaan ihanaa pikkuista vauvaa, lapsenlasta. Katselen parhaillaan asuntoja sillä silmällä, että voisin ostaa kaksi rinnakkaista asuntoa, jossa asuisin itse toisessa ja lahjoittaisin toisen pojalleni ja toivottavasti hänen perheelleen. Olisi silloin mummon hoitapukin lähellä :)
Pelottavaa. Todella pelottavaa. T: tuleva miniäsi
anoppi on kuollut ja oma äiti sanoi, ettei hoida lapsenlapsia.
Ja hyvä mummu on äidistä tullut. Hänellä on ollut raskas elämä ja minusta oli ihanaa, että sai isän kanssa reissata vihdoin, kun me lapset muutimme pois ja pääsivät raskaasta työstä eläkkeelle.
Olemme mummolassa käyneet paljon, mutta meillä on ollut omista lapsista hoitovastuu. Nyt jo aikuisilla lapsillamme on todella lämpimät välit äitiini, vaikka äitini ei ole heitä kertaakaan hoitanut.
Vierailija kirjoitti:
Niin sen pitääkin mennä! Ei kellään muulla ole velvoitetta lapsista kuin vanhemmilla.
Ei velvoitetta olekaan, eihän siitä ole kyse. Ihmettelen suuresti näitä kommentteja. Väitätte rakastavanne lapsianne, mutta samalla sanotte ettei teitä kiinnosta heidän tulevat lapsensa pätkän vertaa, koska minäminäminä ja omat harrastukset? Mitä rakkautta se on, että oma tytär lyyhistyy taakkansa alle, kun oma äiti ei auta koliikkivauvan hoidossa? Mitä rakkautta se on, että katsotaan vierestä kun oman pojan parisuhde kariutuu siihen että vanhemmilla ei ole koskaan kahdenkeskisiä aikaa, kun isovanhemmille on liian suuri ponnistus hoitaa lapsia muutamaa tuntia kerran kuussa?
Te ette tiedä mitään rakkaudesta. Ettekä ymmärrä mitä tarkoittaa perhe. Perheenjäsenet tukevat toisiaan ja ketään ei jätetä yksin. Tätä toteutan itse äitinä, tyttärenä, vaimona ja lapsenlapsena, toivottavasti jonain päivänä isovanhempana. Oma mummuni sanoi minulle joskus, että " mummulaan saat aina tulla, oli tilanne mikä tahansa ". Hän on minulle yksi tärkein ihminen maailmassa. Sitä on rakkaus. Säälin teitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Est
Eikö sillä anopilla ole ystäviä ja miestä jonka kanssa matkustaa. Itse aion ainakin matkustaa mieheni kanssa tai jonkun eläkeläisseuran matkoilla. En haluaisi mennä lapsiperhehotelliin. Liikaa melua ja parkua sekä muuta sählinkiä.
Mutta moni ei ole kaltaisenne perhe. En tiedä yhtään sellaista näin livenä.
Kyse on teidän lapsista ja teillä hoitovastuu, ei anopilla.
Älkää vaan nyt tehkö lisää lapsia jos niitä on noin vaikeeta itse hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei munkaan äiti hoitanut mun lapsia mutta minä hoidan äitiäni koska äiti on hoitanut minut. Teidän kaltaiseen perheeseen saisi kyllä välit mennäkkin.
Musta olette yököttäviä.
Kyllä minäkin oman äitini hoidan:) Sinä saat matkustella ihan niin paljon ku haluat samoin mun anoppi, mutta ei meidän kustannuksella:) me maksamme vain minun äitini matkat, ja kutsumme vain hänet kylään.. Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sen pitääkin mennä! Ei kellään muulla ole velvoitetta lapsista kuin vanhemmilla.
Ei velvoitetta olekaan, eihän siitä ole kyse. Ihmettelen suuresti näitä kommentteja. Väitätte rakastavanne lapsianne, mutta samalla sanotte ettei teitä kiinnosta heidän tulevat lapsensa pätkän vertaa, koska minäminäminä ja omat harrastukset? Mitä rakkautta se on, että oma tytär lyyhistyy taakkansa alle, kun oma äiti ei auta koliikkivauvan hoidossa? Mitä rakkautta se on, että katsotaan vierestä kun oman pojan parisuhde kariutuu siihen että vanhemmilla ei ole koskaan kahdenkeskisiä aikaa, kun isovanhemmille on liian suuri ponnistus hoitaa lapsia muutamaa tuntia kerran kuussa?
Te ette tiedä mitään rakkaudesta. Ettekä ymmärrä mitä tarkoittaa perhe. Perheenjäsenet tukevat toisiaan ja ketään ei jätetä yksin. Tätä toteutan itse äitinä, tyttärenä, vaimona ja lapsenlapsena, toivottavasti jonain päivänä isovanhempana. Oma mummuni sanoi minulle joskus, että " mummulaan saat aina tulla, oli tilanne mikä tahansa ". Hän on minulle yksi tärkein ihminen maailmassa. Sitä on rakkaus. Säälin teitä.
Minä minä ja omat harrastukset. Et tiedä mitään vanhuudesta ja jaksamisesta. Syyt monesti ihan muut. Olen teitä reippaasti vanhempi ja tiedän mitä ikä tuo tullessaan. Vain osa vanhuksista pysyy terveenä ja vireenä.
Esikoiseni on aikuinen ja odottaa vauvaa. En voisi olla onnellisempi. Minulla on kaksi pienempää lasta joille joudun usein pyytämään häntä lapsen vahdiksi. Juuri tänään lupasin hoitaa aina pyydettäessä vauvaa kun hän ihanasti hoitaa pikkusisaruksiaan että pääsen iltavuoroon! Halattiin ja itkettiin! Ja kyllä hänellä on ihana aviomies, minun mieheni on kuollut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Est
Nyt sitä harmittaa kun mies kutsuu aina minun äitini meille ja matkoille meidän kanssa:)Eikö sillä anopilla ole ystäviä ja miestä jonka kanssa matkustaa. Itse aion ainakin matkustaa mieheni kanssa tai jonkun eläkeläisseuran matkoilla. En haluaisi mennä lapsiperhehotelliin. Liikaa melua ja parkua sekä muuta sählinkiä.
Mutta moni ei ole kaltaisenne perhe. En tiedä yhtään sellaista näin livenä.
Kyse on teidän lapsista ja teillä hoitovastuu, ei anopilla.
Älkää vaan nyt tehkö lisää lapsia jos niitä on noin vaikeeta itse hoitaa.
On toki ystäviä mutta ei rahaa, ja eniten häntä kuitenkin kismittää että mieheni maksaa äitini lomamatkan.
Ja ei, anopilla ei ole hoitovastuuta eikä ole omalla äidillänikään.
Ei ole vaikeaa myöskään hoitaa lapsia itse mutta kyse onkin siitä että oma äitini itse omasta halustaan haluaa viettää lapsenlapsiensa kanssa aikaa, ottaa heitä yökylään ja viedä heitä puistoon, opettaa heille asioita jne..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ette tiedä mitään rakkaudesta. Ettekä ymmärrä mitä tarkoittaa perhe. Perheenjäsenet tukevat toisiaan ja ketään ei jätetä yksin. Tätä toteutan itse äitinä, tyttärenä, vaimona ja lapsenlapsena, toivottavasti jonain päivänä isovanhempana. Oma mummuni sanoi minulle joskus, että " mummulaan saat aina tulla, oli tilanne mikä tahansa ". Hän on minulle yksi tärkein ihminen maailmassa. Sitä on rakkaus. Säälin teitä.Minä minä ja omat harrastukset. Et tiedä mitään vanhuudesta ja jaksamisesta. Syyt monesti ihan muut. Olen teitä reippaasti vanhempi ja tiedän mitä ikä tuo tullessaan. Vain osa vanhuksista pysyy terveenä ja vireenä.
Miksi oletat että tulen olemaan vanha isovanhempi? Sain lapseni parikymppisenä. Tottakai ymmärrän ettei oikeasti vanha ihminen välttämättä jaksa hoitaa pieniä lapsia, tai jos on sairautta tai muuta.. Se onkin aivan eri asia. Viestini oli niille jotka haluavat matkustella ja harrastaa ja keskittyä itseensä, eivätkä siksi ole hoitoapuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta olette yököttäviä.Kyllä minäkin oman äitini hoidan:) Sinä saat matkustella ihan niin paljon ku haluat samoin mun anoppi, mutta ei meidän kustannuksella:) me maksamme vain minun äitini matkat, ja kutsumme vain hänet kylään.. Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan:)
Voi kamalaa. Kait sillä anopilla ihan omaakin rahaa on. Etpä sä äitiäsi hoitaisi jos ei olisi teidän lapsia hoitanut niinhän te teette anopillekkin.
Mutta mun äiti ei ole hoitanut mun lapsia ja silti hoidan häntä ja ihan parhaillaan on hoitotyö, kun äiti on jo huonossa kunnossa.
Mutta vitun tyhmäon miehesi jos äitinsä noin jättää. Toivottavsti sitten vanhana muistaa jaksaa hoitaa niitä lapsenlapsiansa ettei historia toista itseänsä.
Mulla on ainoa lapsi poika ja kerroinkin että en ehdi isoäiteileen. Ei olisi aikaa edes koska työelämässä vielä, harrastukset.