Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myin tavaran netissä. Myyjä väittää nyt että on maksanut, mutta maksu mennyt väärälle tilille.

Vierailija
04.01.2016 |

Hän sanoi laittavansa arkistointitunnuksen maksusta minulle, mutta enhän minä sillä mitään tee, jos en näe koko kuitti kopiota.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on väärällä tilillä, et sinä kolmantena osapuolena voi tehdä sille mitään. Maksu sinun tilillesi, sitten vasta lähetys.

Vierailija
2/47 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Myyjä väittää.." vai Ostaja? Jos sinä kerran myit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on väärällä tilillä, et sinä kolmantena osapuolena voi tehdä sille mitään. Maksu sinun tilillesi, sitten vasta lähetys.

Tavara on jo ostajalla. Ja joo, olin todella typerä ja hyväuskoinen. Kirjoitin jo aikaisemmin tästä tänne... Menin viemään tavaran ostajalle ja siinä hän muka maksoi sen puhelimella verkkopankistaan. Näytti minulle kyllä jotain sieltä mutta... Vähänkö ottaa päähän. -ap

Vierailija
4/47 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään et lähetä ainakaan, ennen kuin maksu näkyy SUN tilillä. Toi vaikuttaa huijaukselta. Jos sun antama tilinumero on oikein, niin asia ei ole sun päänsärkys.

Vierailija
5/47 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Myyjä väittää.." vai Ostaja? Jos sinä kerran myit?

Siis ostaja väittää... Sorry, v*tuttaa niin ettei veri kierrä. Äsken löi luurin korvaan, kun yyllättäen oli "lapsen kanssa sairaalassa", eikä siksi ollut saanut kolmea tekstiviestiä jonka tänään laitoin ja joissa kyselin rahoja...

Vierailija
6/47 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto ihmiset on törkeitä! Sano, että maksaa summan sun tilille tai teet rikosilmoituksen.

Vierailija
7/47 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene käymään kylässä ja pyydä kuitti.

Vierailija
8/47 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään et lähetä ainakaan, ennen kuin maksu näkyy SUN tilillä. Toi vaikuttaa huijaukselta. Jos sun antama tilinumero on oikein, niin asia ei ole sun päänsärkys.

Se onkin ongelma, kun hän sai jo tavaran.... -AP * vuoden typerys"

Vierailija
9/47 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto ihmiset on törkeitä! Sano, että maksaa summan sun tilille tai teet rikosilmoituksen.

Sanoin jo, tai siis tekstarillakin laitoin, että teen asiasta rikosilmoituksen. Olen kuulemma törkeä ihminen kun ahdistelemaan häntä vaikka on lapsi sairas... Voi kyynel.

Vierailija
10/47 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene käymään kylässä ja pyydä kuitti.

Tosiaan menenkin kohta käymään kylässä prkl...

Vierailija
11/47 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole enää tekemisissä, tee se rikosilmoitus. Moni säikähtää siinä vaiheessa ja maksaa. Ota tuosta opiksesi, eikä enää ikinä tavaraa ilman käteismaksua / ennen kuin raha näkyy tililläsi.

Vierailija
12/47 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se onkin ongelma, kun hän sai jo tavaran.... -AP * vuoden typerys"

Joo, mä huomasin, että olit vastannut sillä aikaa, kun mä kirjoitin tuota viestiä. Luultavasti et olis ainoa, joka tuohon retkuun menis, jos toinen kerran sun nähden "maksoi". Harmi vaan, että tuollaisesta myynnistä ei taida jäädä mitään todistetta, jolla viedä asiaa eteenpäin=(

Vierailija
13/47 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin jo, tai siis tekstarillakin laitoin, että teen asiasta rikosilmoituksen. Olen kuulemma törkeä ihminen kun ahdistelemaan häntä vaikka on lapsi sairas... Voi kyynel.

Anna vinkua. Jos lapsen sairaus ei estä tekstailua tai muuta viestittelyä, ei se estä tuotteen maksamista verkkopankissakaan. Mutta tee se rikosilmoitus äläkä vain tyydy uhkailemaan.

Vierailija
14/47 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan selvä huijari kun yrittää tuollaista tunnepainostusta, sovitun maksun perään kysely ei ole ahdistelua.

Vierailija
15/47 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen sairaus  ei liity kaupankäyntiin mitenkään, joten jätä tuollainen omaan arvoonsa. Manipulointi on sellaiselle oikea nimi. Ei haitannut hänellä kuitenkaan ostotapahtumaa, joten pelkkää vedätystä.

Mikä oli tavara/ tavaran hinta? Ja kuten edellä sanottu, laitat vaan rikosilmoituksen ihmisestä. Sulla on hänen yhteystietonsa. Poliisi tutkii. Jos ei ole isosta rahasummasta/ arvotavarasta kyse, niin halvalla pääsee poliisin kirjoihin.

Vierailija
16/47 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänpäiväinen ketju aihetta hipoen, toimintaohjeineen:

http://www.vauva.fi/keskustelu/2469886/hemmetti_tulin_huijatuksi_torifi…

Sinulla pitäisi olla todisteita, että ostaja on saanut tavaran, mutta ei maksanut sitä. Tekstarin vaihdot ja sähköpostit ovat todisteita.

Vierailija
17/47 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten ylipäätään usko tuollaiseen "maksettu on, mutta meni väärälle tilille" -juttuun. Joskus kun olen maksanut nimenomaan huutiksesta tai netistä ostettuja tuotteita ja olen vahingossa laittanut tilinumeron väärin, verkkopankki herjaa heti, että tarkista tilinumero, siis jos esim. yksi numero on väärin tai puuttuu.  Ei voi mennä väärän ihmisen tilille, koska maksun saajan ja tilinumeron on mätsättävä. Miksi olisi maksanut ostoksen kokonaan jollekin väärälle henkilölle?

Vierailija
18/47 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muuten ylipäätään usko tuollaiseen "maksettu on, mutta meni väärälle tilille" -juttuun. Joskus kun olen maksanut nimenomaan huutiksesta tai netistä ostettuja tuotteita ja olen vahingossa laittanut tilinumeron väärin, verkkopankki herjaa heti, että tarkista tilinumero, siis jos esim. yksi numero on väärin tai puuttuu.  Ei voi mennä väärän ihmisen tilille, koska maksun saajan ja tilinumeron on mätsättävä. Miksi olisi maksanut ostoksen kokonaan jollekin väärälle henkilölle?

Juuri näin. Kaikenlaisia selityksiä riittää, usein pitkittämään prosessia ja pyrkimyksenä saada toinen väsymään/luopumaan oikeuksistaan.

Vierailija
19/47 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi mennä väärän ihmisen tilille, koska maksun saajan ja tilinumeron on mätsättävä.

Kyllä voi mennä, pankit välittävät vain ja ainoastaan tilinumerosta. On ihan sama mitä kirjoitat maksun saaja kohtaan. Pankkien systeemit tsekkaavat kyllä tilinumeron muodon, eli jos se on aivan päin honkia niin homma tyssää. Mutta kyllä maksu lähtee jos tilinumero on olemassa.

Vierailija
20/47 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun kerran tiedät  missä asuu niin sinne stalkkeroimaan vaan. Jos asuu omakotitalossa, ota siitä pihasta jotain tarpeellista pantiksi, kunnes maksaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme