Poikani paniikki
Hei! Poikani on nyt 8lk ja häntä on koko ylä-asteen piinannut matikankokeet. Matiikassa hän on suunnilleen kasin oppilas ja ymmärtää matikan. Hän tähtää Tampereen lukioon jossa matikan pitäisi olla 8-9. Matikankokeet ovat ongelma, sillä hän on saanut kaksi seiskaa matikankokeesta joten numero on 7. Hänellä on paine nostaa numeroa joten hän hikoilee kokeissa paljon, sydän lyö nopeasti ja ahdistaa, hän unohtaa asioita ja tekee huolimattomuusvirheitä eikä osaa yhdistää kaikkia asioita vaikka ennen koetta osaa kaiken ihan hyvin. Kertokaa vinkkejä
Kommentit (22)
"Marketta Danakas"
häivy vittuun
t. Ap
Rauhallisesti vaan. Pitää saada ymmärtämään ettei hermoilu auta. Hauskan kautta lähtee kulkemaan.
Tietysti jos et itse osaa opettaa ja työkalupakki kateissa niin....vaikeatahan se on.
Ai sinunko? Sinne mahtuu kun oletkin porsinut 12 pikkuporsasta vailla matemaattista lahjuutta.
ps. Olen matematiikko
Auttaisiko jos kävisi juttelemassa koejännituksestä koulukuraattorin tai koulupsykologin kanssa? Turha yksin on taistella kun apua saa helposti.
Eihän sun poikas huono matikassa siis ole. Mutta jos tavoitteet on korkealla ja kokeet menee jännittämisen takia huonommin, niin onko mitään mahkuja palkata vaikka joku opiskelija opettamaan matikkaa, ja jos poika osais ton matikkaa sen 10 edestä, niin se jännitys vois olla vähän pienempi? varmaan joku yliopiston köyhä matikka nero vois ottaa tukiopetus työn vastaan pientä korvausta vastaan.
Tuli nyt vaan mieleen... tiä sitte onko tuo hyvä idea, mut ei mulla muuta tuu mieleen
Kannattaisi puhua sille matematiikan opettajalle tästä. Vois antaa vaikka lisätehtäviä. Ja eikös sinne lukioon hakiessa katsota 9 lk numeroa, joten miten joku 8 lk seiska mitään vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Ai sinunko? Sinne mahtuu kun oletkin porsinut 12 pikkuporsasta vailla matemaattista lahjuutta.
ps. Olen matematiikko
Mitä oikeen "matematikko" tekee tälläisella palstalla? :D
Asumme pienessä kaupungissa jossa ei ole yliopistoa, mutta matiikkaneroja löytyy täältä varmasti. Hyvä idea sinulta kiitoksia paljon ja hyvää jatkoa sinulle! :)
-Ap-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ps. Olen matematiikkoMitä oikeen "matematikko" tekee tälläisella palstalla? :D
Kato omasta mielestään jokainen voi olla vaikka astronautti.
Opettajalle on puhuttu mutta hän ei ota asiaa tosissaan. Koulupsygologille tai kuraattorille puhuminen olisi hyvä ratkaisu myös. Lisätehtävät olisivat hyviä pojalle, pitää matematiikasta.
Jotenkin kannattaa saada rentoutumaan. Ei se yksi koe niin suureksi saa nousta.
Paineet on hänelle (äidin puolesta) annettu
Ehkä vähän vähemmän painostusta
Muutkin lukiot varmaan käy
Mihin lukioon Tampereelle pyrkii?
Miksi Tampereelle?
t. lukiolaisten äiti Mansesta
Kuulostaa paniikki kohtaukselta. Siihen on lääkitys.
Vierailija kirjoitti:
Mihin lukioon Tampereelle pyrkii?
Miksi Tampereelle?
t. lukiolaisten äiti Mansesta
Tampereen normaalikoulun yliopiston lukion Bn linjalle eli talous ja elämänkeino linjalle ja sen takia tampereelle, että hän voi lukion jälkeen jatkaa kauppatieteellisessä joka on samassa rakennuksessa
on itse kiinnostunut ja minulle hän on yhtä rakas vaikka kävisi maamieskoulun
ap
Kannattaa rauhoitella poikaa, monta lasteni kaveria on pyrkimässä kauppatieteelliseen Sammon keskuslukiosta, Tammerkosken lukiosta, Sammon lukiosta...
Hyvä mieli ja tasapainoinen olo, hyvät kaverit ovat lukiolaisen elämässä tärkeintä. Harmi jos poika ottaa noin kovasti paineita. Vielä ehtii. En kauheasti usko, että mitään häviää vaikka olisikin lukion ihan tavislinjalla.
Ylioppilaskirjoitusten pisteet ja pääsykokeethan ratkaisee sisäänpääsyn.
Oon itsekin nyt 8lk, (kyllä käyn tällä sivustolla) ja meillä on mahdollisuus käydä tukiopetuksessa. Mä kertoisin matikanopettajalle tosta sen tulevaisuuden suunnitelmasta, koska silloin voisivat yhdessä miettiä vaikkapa jotain muuta keinoa nostaa arvosanaa kuin kokeilla. Muistakaa kertos myös se, että stressaa tosi paljon kokeissa niin siksi ei onnistu!! Opettaja saattaa järjestää tukiopetuksia tai vaikka jonkunmuunlaisen testin millä voi nostaa arvosanaa.. riippuu toki opesta.
No siis hyi vittu jätä se sika!