Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mammaksi.fi raskaustestin testiviivan paikka?

14.02.2006 |

Testasin juuri netistä tilatulla mammaksi.fi:n raskaustestillä ja olen vähän ymmälläni tuloksesta. Haalea ja epämääräinen (vähän kuin levinnyt) testiviiva tuli paljon kontrolliviivan alapuolelle. Tutkittuani ohjeita, mielestäni testiviivan olisi pitänyt olla hiukan ylempänä? Onko testiviiva/koko testi viallinen?

Niin ja viiva ei tullut ihan 5 min kuluessa testaamisesta...eli en taida raskaana olla. Onko muilla kokemuksia tästä testistä?

Vastauksista kiitollisena,

Minzi

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se testin väri on siinä imutyynyssä ja se lähtee liikkeille testin kastuessa. Joskus sitä voi vähän jäädä siihen kohtaan jos on esim. liottanut testiä pissassa liian vähän tms. Testiviivan tosiaan pitäisi tulla ihan siihen oikeaan paikkaan, ei tarran päälle.

Mut jos sait kontrolliviivan, on testitulos luotettava (eli nega)

Vierailija
2/9 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viivan paikkaa. Vain selkeä nega. Menetin luottamuksen noihin liuskatesteihin kun sain niillä negan ja jokunen tunti myöhemmin surestepillä selvän mut haalean plussan. Nyt ollaan menos 5+5 viikolla. Minusta surestep on paras testi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo haalea viiva ei ole imutyynyn päässä, vaan jonkin matkaa imutyynystä kontrolliviivaan päin. Eli ei ole tarran päällä. Kuitenkin selkeästi alempana, kuin mihin esim. ovistesteihin testiviiva tulee (liuskatestissä). Hmm... eli taitaa olla nega, koska kontrolliviiva kuitenkin on.

Minsku, onnittelut plussasta! Saako surestep-testiä ihan apteekista?

Vierailija
4/9 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle ap: se outo viiva tuli siis vasta testiajan jälkeen? Silloin siihen varmaan ei valitettavasti voi luottaa, ohjeissa taidetaan sanoa niin myös?

Sinuna varmaan testaisin uudestaan :)

Vierailija
5/9 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vilkaisin testitikkua muutaman min. päästä testaamisesta, enkä nähnyt siinä mitään (puhdas nega). Aamupalan jälkeen olin heittämässä testiä roskiin, kun tuo outo vaalenpunainen epämääräinen viiva kiinnitti huomioni... Aikaa oli kulunut aika kauan testin teosta, eli taisi johtua siitä. No, testaan viikonloppuna/ensi viikolla mikäli menkat eivät ala.

Oletettu (munasarjanippailut ja limainen ruskehtava vuoto, yök) ovis oli pari viikkoa sitten ma tai ti. Eli menkkojen kyllä pitäisi olla jo " ovella" (15-16 päivää oviksesta). Eihän stressi tässä vaiheessa kiertoa voi vaikuttaa siihen, että menkat olis myöhässä? Eikö se vaikuta alkukierrosta -> estää munasolun irtoamisen?

Kysymyksiä kysymysten perään. Toivottavasti joku jaksaa vielä kommentoida!

Vierailija
6/9 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammaksin testeillä ja kyllä ne näytti ihan puhtaasti negaa testiaikana. Ohjeissa kyllä sanotaan, että testiajan jälkeen plussa on plussa, mutta nega saattaa muuttua virheelliseksi plussaksi.

Kannattaa tosiaan varmaan testata uudelleen. Onnea matkaan!

P.S. Liuskatesti ei tosiaan ole testinä epäluotettavampi kuin muutkaan testit, herkkyys riippuu siitä minkä verran hormonia pitää olla pississä.

Vierailija
7/9 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en luota liuskoihin, koska tässä raskaudessa tein acon10 testin aamupissasta ja nega tuli. Ja samana iltana viel vauvakuumeisena testasin surestepilla haalean mutta selvän plussan. Mulla näin...

Vierailija
8/9 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sulla jotain selkeitä raskausoireita, kun ACON10 negan jälkeen testasit heti samana päivänä uudelleen? Ts. osasit odottaa väärää negaa?

Täällä itse vielä jännäilen. Minulle tyypillisiä PMS-oireita ei ole vielä ilmaantunut, vaikka oviksesta se 15-16 päivää... No, vatsa on kyllä aika turvonnut ja rinnat painavat. Mutta muuta ei ole (yleensä rintojen kipuilu, kärttyisyys ja hillitön makean himo ovat myös riesanani). Piinaavaa odotella, varsinkin kun tässä kierrossa minulta otetaan hormonikokeita kierron tietyssä vaiheessa! Odottavan aika on aina nii-in pitkä ;)

Vierailija
9/9 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

painavan tuntoset ja menkkatunne alamahassa. Ja lievää alaselkä kipua. Ja mulla oli semmonen tunne, että nyt on tärpännyt. On ollut jokaisessa 5 raskaudessa, joista on kyl vain yksi elävä lapsi. Mut nyt on tosi positiiviset fiilarit myös sen suhteen, että pikku nyytti kotiin saadaan.