Tuleeko sinunkin lapsistasi työttmiä?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Ei tule.
Tulee niistä. Tulevaisuuden suomessa kaikki on työttömitä koska hallitus näin sen kaavailee.
Ei ainakaan kaikista. Vai yksi on työtön, yhdellä enemmän työtä kuin jaksaisi tehdä.
Totta on, että yhä useampi putoaa ansiosidonnaiselta työttömyyskorvaukselta kun 500 päivää täyttyy tai joutuu muista syistä sossun asiakkaaksi.
Eniten huolestuttaa se, kauanko sosiaalitukia on enää varaa maksaa.
Tuskin tulee. Yksi on jo töissä ja kaksi opiskelee ja kaikilla on ollut kesäduunia ja osa-aikaista duunia niin paljon kuin on halunnut tehdä.
Kohta ei ole kellään enää duunia suomessa. Ollilakin pelkää omastaan.
Mitä tarkoittaa tulee työtön? Sitä, ettei koskaan elämässään käy töissä vain sitä, että on jonkin satunnaisen jakson työtön elämänsä aikana?
Suomi on lamassa joka eräiden arvioiden mukaan kestää 15 vuotta vähintään. Jos nyt valmistuu alalle jossa ei ole töitä eikä 15 vuoteen sellaista saa, luuletteko että sen jälkeen ilman työkokemuksia niitä saa?
Ei tule ainakaan suoraan koulusta. 3/4 jo opiskelleet ja töissä. Aina ovat saaneet haluamansa työt 15v lähtien tehneet töitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule ainakaan suoraan koulusta. 3/4 jo opiskelleet ja töissä. Aina ovat saaneet haluamansa työt 15v lähtien tehneet töitä.
Saako uutta työtä jos vanha lähtee alta?
Toivottavasti ei. Pojasta en tiedä, mutta tytöstä tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Kohta ei ole kellään enää duunia suomessa. Ollilakin pelkää omastaan.
Tota se ollilaakin pelottaa, että hänestä on tulossa työtön. Jos ei ole työpaikkoja niin ei ole johtajien vakanssejakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sen hetken murhe. Itse olen käynyt 9 yt:t läpi, yhdestä otin vapaaehtoisena paketin ja toisesta jäin työttömäksi. Heti kuitenkin työllistyin uudelleen vielä näin 50+ ikäisenä. Uskon että lapsilla on parempi tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sen hetken murhe. Itse olen käynyt 9 yt:t läpi, yhdestä otin vapaaehtoisena paketin ja toisesta jäin työttömäksi. Heti kuitenkin työllistyin uudelleen vielä näin 50+ ikäisenä. Uskon että lapsilla on parempi tilanne.
Onko välttämättä parempi tilanne? Suomen talous ei näytä nousevan, pakolaisia otetaan valtaisat määrät tänne työttömien määrää lisäämään, ja tekniikan kehitys ja automaatio vähentävät koko ajan tarvetta työvoimalle.
Toivottavasti. Mikäli sellaisia joskus saan. Joutuisi kyllä häpeämään, jos alistuvat orjuuteen porvarin palvelijana.
Pojasta ehkä, on nyt masennuksen takia sairauslomalla ja opinnot kesken. Tytöistä kaksi jo töissä ja loput koulussa.
Ei tule.