Käyttääkö teidän 6.luokkalaiset tytöt talvihaalaria?
Nyt, kun on näin kylmä, niin haluaisin, että tyttö pitäisi, mutta ei millään suostu :( Minullakin oli kuudennella valkoinen toppahaalari neonpinkeillä ja mustilla kuvioilla. Oli ihana ja lämmin.
Kommentit (12)
No ei tietenkään käytä. Miksi pitää olla haalari? Ei kai hän enää misään hangessa leiki kaverien kanssa? Ihan samat vaatteet mitä aikuisille talvella. En minäkään haalareita käytä =)
Ei käytä kolmosluokkalainenkaan enää, ekaluokkalainen vielä nippanappa.
Kakkosluokkalaisetkaan eivät pidä haalaria. Ja tosiaan nelosluokkalaiset hirveän tappelun jälkeen suostuvat laittamaan ulkohousut nyt kun on pakkasta :(
Miksi haalarit? Erittäin epäkäytännöllinen vaate esim. koulussa. Vai meinaatko, että laittaisi farkut vielä haalarien alle.... se vasta epämukavaa on. Kyllä sitä nyt tarkenee takilla ja housuilla, kuten aikuisetkin.
Toppahousut ja toppatakki on kyllä päällä ulkoillessa, lasketellessa tai pulkkamäessä. En edes tiedä, mistä löytyi riittävän iso haalari ja ei kukaan koululainen (edes ekaluokkalainen) halua tänä päivänä pitää haalaria, koska se ei ole muodissa. Ja miksi pitäisi, kun hyvät toppahousut ja takki ajaa ihan saman asian.
Ja toi AP:n kuvailema haalari kuulostaa juuri tuon muotiajan haalarilta... Silloin ne tosiaan oli muotia. Jos muistelee aikaa siitä pari vuotta taaksepäin, niin yhdelläkään koululaisella ei ollut kyllä haalaria.
Hauska muuten, miten haalarimuotikauden nuoret aina vetoavat siihen, että kun mullakin oli. Joo niin oli joskus ne jättitupsupipotkin muotia ja niitä piti olla kaikilla. Tai farkkulappuhaarit, jotka minä miellän pikkulasten housuiksi.
-2
Vierailija kirjoitti:
Kakkosluokkalaisetkaan eivät pidä haalaria. Ja tosiaan nelosluokkalaiset hirveän tappelun jälkeen suostuvat laittamaan ulkohousut nyt kun on pakkasta :(
Mun tokaluokkalainen lähti tänään kouluun haalarissa ja huopikkailla, ihan itse valitsi vaatteensa. Olkoon vaan muoditon, ainakaan ei palele.
Porvoossa ei ole niin paljon lunta että siellä tarvitsisi haalaria. Sinällään avauksesta tuli oikein kaunis muisto 80-luvulta ja silloin noita haalareita tosiaan oli ihan aikuisille - vieläpä neonpinkkeinä :D
Mä en ymmärrä tuota "ainakaan ei palele" -argumenttia. Miksi toppahousuissa ja takissa palelisi? Haalari on kätevämpi pukea ihan pikkulapselle, mutta eiköhän se koululainen osaa jo ihan sujuvasti pukea itse? Pukeutukoot jokainen mihin tahtoo, mutta miksi pakottaa koululaiselle vastoin tahtoa haalaria vedoten lämpöisenä pysymiseen. Meinaatteko että estää palelemisen, koska haalari on pakko pukea kokonaisena, eikä voi jättää toppahousuha pukematta?
6-vuotiaalle tytölle voi vielä pukea haalarin, mutta 6-luokkalaiselle? Ei ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla, Lapissa voisi onnistua.
Mistä löydät haalarin, johon 6.-luokkalainen mahtuisi? Alkaahan nuo olla jo aikuisen kokoisia monetkin.
Joskus haalarit oli muotia aikuisillakin, silloin itsekin käytin yläasteella haalaria. Paria vuotta aiemmin ala-asteella ei tullut kuuloonkaan pukea haalaria päälle, vaan piti olla toppahousut ja -takki. Mutta kuitenkin, silloin kuljettiin toppa-asuissa kuudennellakin. Nyt ei meinaa jotkut 4.-luokkalaisetkaan pukea toppahousuja.