Kuinka usein käytätte hammaslankaa?
Kommentit (17)
Ennen käytin ehkä kerran viikossa. Oikomishoidon jälkeen ylä- ja alariveissä on hampaiden takana tukikaaret, joten eipä enää mikään mene läpi. :)
Pari, kolme kertaa viikossa. Minulla on ahtaat hammasvälit, mutta lankain on erinomainen niihin.
Melkein joka päivä. Itsestäänselvyys, miten muuten saa hammasvälit puhtaiksi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne pitäisi saada puhtaaksi, jos ne on niin ahtaat ettei ruokaakaan pääse sinne? Itsestäänselvyys meille, joilla on ahtaat hammasvälit. Ei mahdu lanka muttei mahdu ruuantähteetkään. Win-Win.
Joka päivä. Mullakin ahtaat hammasvälit, mutta lankain (vai mikä se pieni muovijutska, jonka päässä lankaa on) toimii hyvin. Ja kas kumma, ei tuu enä hammaskiveä väleihin niin ei olekkaan enä niin ahdasta. Ihmettelen jos muka niin ahtaat välit. Kannattaisko käydä poistamassa hammaskivet ja sit ylläpitää niitä välejä lankaimella?
Joka päivä, mulla on muutama sellainen hammasväli jonne juuttuu ruokaa, ja ikenet kipeytyy jos en putsaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne pitäisi saada puhtaaksi, jos ne on niin ahtaat ettei ruokaakaan pääse sinne? Itsestäänselvyys meille, joilla on ahtaat hammasvälit. Ei mahdu lanka muttei mahdu ruuantähteetkään. Win-Win.
Kyllä sinne plakkia ja bakteereja pääsee, vaikka olisi kuinka ahtaat hammasvälit.
Itse aloituskysymykseen: lankaan joka ilta hampaani. Käytän Apteq-hammaslankaa, on ohutta ja sopii erittäin hyvin ahtaille hammasväleilleni, lanka oikein liukuu sinne :D
Vierailija kirjoitti:
Ennen käytin ehkä kerran viikossa. Oikomishoidon jälkeen ylä- ja alariveissä on hampaiden takana tukikaaret, joten eipä enää mikään mene läpi. :)
Hammasväliharja tai hammastikku? On olemassa myös sellaista valmiiksi pätkittyjä hammaslankoja, joissa on toinen pää kova/jäykkä, ja sen jäykän pään saa työnnettyä esim. retentiokaaren alta. Loppupätkä on sitten pehmeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinne plakkia ja bakteereja pääsee, vaikka olisi kuinka ahtaat hammasvälit.
Itse aloituskysymykseen: lankaan joka ilta hampaani. Käytän Apteq-hammaslankaa, on ohutta ja sopii erittäin hyvin ahtaille hammasväleilleni, lanka oikein liukuu sinne :D
Ei pääse, hammaslääkärinkään mukaan. Mielummin uskon hammaslääkäriä kuin random keharia av:läistä joka luulee tietävänsä kaiken :D
Käytän lähes päivittäin lankainta. Heti jos on vaikka viisi päivää ilman lankausta niin seuraavan kerran langatessa tulee verta ikenistä. Mulla on paljon paikattuja reikiä hammasväleissä siltä ajalta, kun en langannut. Nyt olen lankaita käyttänyt jo jotain seitsemän vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hammasväliharja tai hammastikku? On olemassa myös sellaista valmiiksi pätkittyjä hammaslankoja, joissa on toinen pää kova/jäykkä, ja sen jäykän pään saa työnnettyä esim. retentiokaaren alta. Loppupätkä on sitten pehmeää.
Kiitos vinkistä! En olekaan edes testannut vielä mitään noista, jotenkin vaan oletin, että kaikki kolot on nyt tukittu kokonaan, kun tuntuu siltä heh. Hammastikut on liian paksuja, mutta sellainen väliharja voisi toimia, pitää kokeilla. :)
Joka päivä ja harjaan aamuin, illoin. Joka kerta hammaslääkäri kehaisee hampaideni kuntoa, jossa ei ole reikiä eikä melkeen yhtään plakkia (paitsi takahampaissa.) Tänä vuonna täytyisi taas mennä tarkistukseen.
Olen vaihtanut epäkelvon ja minulle hyödyttömän hammaslangan kumisiin pikku harjoihin, joita käytän päivittäin.