Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko opintolainaa nostaa 400 e kuussa (OP)?

Vierailija
03.01.2016 |

Voiko opintolainaa nostaa säännöllisesti niin, että kerran kuussa tilille tulisi tuo 400 e? Mulla pankkina OP. En haluaisi nostaa koko lainasummaa kerralla enkä erikseen joka kuukausi nostaa sitä 400 euroa sieltä pankin sivuilta, sehän maksaakin joka kerta... Eikö sitä kuukausierää voi jotenkin laittaa automaattiseksi, ettei tarvitse joka kuukausi miettiä asiaa, vaan raha tulisi tilille säännöllisesti esim. samana päivänä kuin opintotuki?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tehdä niin, mutta jokainen 400€ erä maksaa, eli häviät siinä rahaa. Jos otat rahat könttänä tilille tukikauden alussa, tulee se paljon halvemmaksi.

Vierailija
2/7 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, voihan sen nostaa erissä automaattisesti, mutten nyt muista, saako erien tiheyden itse päättää, muistaakseni neljännesvuosittaisia eriä takaavat Kela:n toimesta noin oletusarvoisesti. Et tietenkään joudu nostamaan koko opiskeluajan lainoja yhtenä mönttinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos vaatauksesta! Osaako joku sanoa, paljon se 400 euron kuukausierän kulu on? Muistaakseni könttäsummasta se on 30 e. Pelkään, ettei tuo könttäsumma tule säilymään. :/

Vierailija
4/7 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, tietysti automaattinenkin nosto maksaa jotain, ei kuitenkaan sitä kymppiä, minkä itse tehtynä. 3

Vierailija
5/7 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis puhe yhden lukukauden lainaerästä, ei tosiaan koko opiskeluajan.

Vierailija
6/7 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee toinen tili ja siirrä se könttä sinne. Nostat sitten kuukasittain sieltä rahaa käyttötilillesi.

Vierailija
7/7 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, kiitos vaatauksesta! Osaako joku sanoa, paljon se 400 euron kuukausierän kulu on? Muistaakseni könttäsummasta se on 30 e. Pelkään, ettei tuo könttäsumma tule säilymään. :/

Jos olet noin holtiton rahojesi kanssa, niin suosittelen, että jätät kaikki mahdolliset lainat ottamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme