Introvertti puhelinmyyjäksi?
Onko ihan mahdoton yhtälö? Henkisesti varmaan kuluttavaa? Nykyinen työ tympii ja muuta tuskin tällä kokemuksella saa kuin siivousta ja puhelinmyyntiä.
Kommentit (8)
Introvertti puhelinmyyjäksi? Mieluummin tuo kuin joku ryhmätyö.
Ei tuo ole este. Siinä on tarkoitus myydä eikä olla sosiaalinen. Ne on kaksi täysin eri asiaa. Sun tosin kannattaa kysyä rehellisesti itseltäsi haluatko sä myyjäksi! Se on niitä ammatteja, johon täytyy olla "intohimoa". Jos sulta ei löydy tuota, niin sä hukkaat vain omaa aikaasi. Jos taas löytyy, niin maailma on täynnä parempia myyntihommia kuin joku puhelinmyyjä.
Ei tuo pahalta kuullosta, jos saa tehdä töitä rauhassa. Jos joku hengittää niskaan, niin sitten en jaksaisi tehdä tuollaista työtä.
Tosin varmaan muutaman viikon päästä kyllästyisi siihen soitteluun.
Hyvin voi sopia. Työ on itsenäistä eikä tarvitse olla sosiaalinen.
Mua ei pätkääkään kiinnosta, olenko mortti vai vertti.
Noloa tunkea tuota joka asiaan.
Oletko pelkkä, "introvertti"? Et mitään muuta..
Voi sopia hyvin. Introvertti voi olla hyvä myyjä, koska on usein hyvä kuuntelemaan toista ja lukemaan pieniä vihjeitä, ts. osaa kuulostella, millä tyylillä kannattaa myydä. Lisäksi tuossa on selkeä, ennalta määrätty ohje, mitä pitää tehdä, introvertin ei tarvitse miettiä sosiaalista kontekstia tyyliin "miten tässä nyt kuuluu tehdä seuraavaksi että se on sosiaalisesti hyväksyttyä". Mulle ainakin tuottaa eniten päänvaivaa vapaat sosiaaliset tilanteet, joissa ollaan fyysisesti läsnä toisten kanssa.
Mä kokeilin tuota hommaa kun en muuta keksinyt ja olen hyvinkin introvertti. Yllätin itseni että olinkin hyvä siinä, menestyin hyvin ja tietysti minusta näin ollen pidettiin :). Juuri niin kuin edellä joku mainitsi, on hyötyä jos osaa lukea ihmisiä, pitää olla kiinnostunut ihmisten jutuista (tai ainakin esittää olevansa). Sain paljon kehuja asiakkailta.
Ei kai välttämättä, kyllähän siinä on tietty tavoite, ja ei tarvitse yrittää lukea mitään näkymättömiä merkkejä.