Ulkoilu perhepäivähoidossa
Moikka!
Minkälaisia kokemuksia teillä on perhepäivähoidon ulkoiluista? Tänään olisi ollut tiedossa 3,5 tunnin ulkoilu pulkkamäessä, koska hoitajalla oli ystävänpäivätapaaminen muiden perhepäivähoitajien kanssa. Mun mielestä liikkuville lapsille ihan mukava idea, mutta jos ei vielä osaa kävellä ulkona yksin tuntuu hieman kohtuuttomalta istuttaa 3,5 tuntia rattaissa. Muutenkin jo normaalin parin tunnin ulkoilun jälkeen kädet ovat kylmät vaikka rukkasissa on villalapaset alla ja haalarin alla kaks villapukua. Joten isi jäi aamupäiväksi kotiin....
Kommentit (23)
mielestäni perhepäivähoitajat ulkoiluttaa liikaa pienimpiä, on tosi karua katsottavaa kun pienimmät karjuvat pää punaisina reilusti ennen poislähtöä nälkää ja väsymystä. Itse hoidan myös lapsia, mutta silloin kun on pienin hoidossa, niin ulkoilemme omalla pihalla lyhyemmin ja ytimekkäästi, juoksutan isompia esim.hippaa leikkiessä tai lähimetsässä möyrytessä, jotta saavat kulutettua energiansa, ja sitten kun pienin osoittaa olevansa nälkäinen ja väsynyt (yleensä tiedän jo etukäteen että kohta mennään sisään), mut sit kun on vaan isompia, niin käydään pitemmillä reissuilla. Mä suosin metsiä ja luovempaa ja vapaata leikkiä, ja joskus on extraa ja puistoillaan. Joku sanoi ettei pph:t keksi muuta kun ulkoilua, niin sehän on loistavaa että ulkoillaan paljon!!!
Jätä toinen villapuku pois.
rocio76:
...Muutenkin jo normaalin parin tunnin ulkoilun jälkeen kädet ovat kylmät vaikka rukkasissa on villalapaset alla ja haalarin alla kaks villapukua. Joten isi jäi aamupäiväksi kotiin....
Tottakai jokaiselle on ne omat tapansa mutta rajansa kaikella tietenkin tuon ulkoilun suhteenkin.Itse olen toiminut ennen tytön syntymää yksityisenä lastenhoitajana ja meillä ulkoiltiin sään mukaan kahdesti päivässä niinkuin monissa päiväkodeissa,tosin mulla ne pienimmät eivät istuneet hangessa tai kärryissä mutta sitäkin olen nähnyt.Asiani siis oli että itse en kuuna päivänä vie lastani päiväkotiin sillä en ole vielä ammattini puolesta törmännyt yhteenkään päiväkotiin missä pienet lapset olisi otettu juuri ulkoilussa huomioon,siellä jos missä painajainen talvella ulkoilu kun lapset jotka ei kävele niin istuvat lumessa ties kuinka kauan tai pulkassa ilman mitään pehmustetta.
Se että joku sanoi että ei ole perhepäivähoitajat keksineet muuta tekemistä ja menevät siksi pihalle juoruamaan muiden kanssa niin en kyllä ole ihan samaa mieltä,sillä ainakin täällä meillä mietin että missä ne kaikki äidin jotka on vielä kotona lasten kanssa ovat sillä eivat ulkoile juuri koskaan ja puistossa ei tosiaan muita kavereita tapaa kun kerran pari siellä käy joku,omat kaverit taas sanoo että eivät jaksa lähteä lasten kanssa ulos jos on enemmän kuin se yksi lapsi ja ovat siis sisällä,itse koen että ulkoilu on todella tärkeetä lapsenkin kannalta ja siksihän sitä päiväkodissa tehdään kuten myös perhepäivähoidossa.Ja meillä ulkoillaan myös paljon eikä se silloin tarkoita sitä että etteikö sitä tekemistä riitä.Sen ymmärrän jos lapsille ei siellä puistossa(rattaissa olevat)keksitä mitään vaan niiden annetaan huutaa niin silloin pitäisi keksiä jotain eikä vain juoruilla..
Meillä nyt pakkasta -5c ja ihan hyvin pystyisi täällä olemaan parikin tuntia pienemmät touhuilemassa tuolla ulkona.Ja niin kuin joku sanoi niin kannattaa pukea lapsille sopivasti vaatetta ulos eikä liikaa sillä silloin se kylmä todella tuleekin kun on vaattetta liikaa eikä pääse ollenkaan hengittämään vaatteet siellä haalarin alla.
Minkälaisia kokemuksia teillä on perhepäivähoidon ulkoiluista? Tänään olisi ollut tiedossa 3,5 tunnin ulkoilu pulkkamäessä, koska hoitajalla oli ystävänpäivätapaaminen muiden perhepäivähoitajien kanssa. Mun mielestä liikkuville lapsille ihan mukava idea, mutta jos ei vielä osaa kävellä ulkona yksin tuntuu hieman kohtuuttomalta istuttaa 3,5 tuntia rattaissa.
Ulkoilua 3,5 tuntia on mielestäni ihan ok. Ja voihan ne liikkumattomat lapsetkin laksea pulkalla eikä vaan istua rattaissa. On tietekinkin hoitajasta kiinnin kuinka asian hoitaa mutta tämä on minun mielipiteeni. Ja voihan sieltä tapaamisesta lähteä aikaisemmin. Päivähän pitää suunnitella lasten ehdoilla ja ottaa heidän iät/tarpeet huomioon.
Meidän pph kyllä ns leikittää nuorempia eikä anna vain istua maassa. Poika oli viime talvena 1,7 v kun meni hoitoon ja liikkuminen lumessa oli vielä hieman vaikeaa niin istui pääasiallisesti maassa mutta hoitaja kyllä siinä vaiheessa hieman auttoi liikkeelle ettei tule kylmä.
Muutenkin jo normaalin parin tunnin ulkoilun jälkeen kädet ovat kylmät vaikka rukkasissa on villalapaset alla ja haalarin alla kaks villapukua. Joten isi jäi aamupäiväksi kotiin...
Kädet voivat olla kylmät jos rukkaset jää liian tiukaksi lapasten kanssa samoin myös haalari kun alla kaksi villahaalaria.
Lapaset laitettiin rukkasten alle, koska sormet jääty pelkillä rukkasilla. Hoitaja oli itse sitä mieltä, että toinen villapuku on tarpeen ulkona. Enpä sitten lähteny 24 vuoden kokemusta kyseenalaistamaan....
Täytyy varmaan hieman keskustella näistä ulkoiluista. Ei huvittaisi alkaa vaihtamaan hoitopaikkaa just kun on alettu sopeutumaan.
minusta olisi surullista, jos lapset eivät saisi olla riittävästi ulkona. Olen seurannut parin ison päiväkodin toimintaa ja siellä lapsia pidetään turhankin paljon sisällä, esim. iltapäivällä vasta joskus neljän jälkeen lähdetään ulos. Ja ne kaikista pienimmät saattavat istua yksikseen hangessa vaikka kuinka kauan.
Kun hoidin poikaa itse kotona, ulkoilimme vähintään 2 x päivässä 1-2 (3) tuntia kerrallaan. Minusta tuo sama määrä olisi ihanteellinen myös päivähoidossa olevalle lapsille.
Oma poikani on perhepäivähoitajalla ja he ulkoilevat kahdesti päivässä. Aamupäivällä noin 1-2 h (vuodenajasta ja säästä riippuen), iltapäivällä noin tunnin (huonolla säällä vähemmän, kesällä enemmän). Oma poikani on nyt kolme ja on aika laiska tekemään puistossa mitään, mutta hienosti hoitaja häntä siellä innostaa, esim. kesällä polkemaan pyörää tai talvella työntämään kelkkaa. Koskaan ei ole poika ollut kylmissään, vaikkei tosiaan niitä kaikista aktiivisimpia lapsia olekaan. Oikein huonoilla säillä (tai paukkuvilla pakkasilla) puistoilun sijaan saattavat käydä kävelyllä tai sitten askartelevat sisällä.
Minä en kritisoi sitä, että perhepäivähoitajat juttelevat keskenään puistoissa. Tätähän me äiditkin teemme, kun lasten kanssa puistoon menemme. Jos muiden hoitajien tapaaminen lisää hoitajien työssään viihtymistä ja jaksamista, niin siitä vain. Sitä paitsi niin näyttävät päiväkodinkin henkilökunta " juoruilevan" pihalla lasten touhutessa omiaan. Välillä tuntuu, etteivät muuta teekään.
3,5 tuntia ulkoilua yhteenkyytiin kuullostaa minusta liian pitkältä ajalta (ainakin talvella). Minä ulkoilen lasten kanssa aamupäivisin n.1½ tuntia ja iltapäivisin n. tunnin verran.
Omilla lapsillani ikää 4v ja pian 3v, hoitolapset ovat alle 2 vuotiaita.
Me teemme metsäretkiä, leikimme leikkipuistossa välillä olemme päiväkodin pihalla päiväkotilaisten kanssa touhuilemassa. Talvella toki käydään myös pulkkamäessä.
Rattaissa en liiemmin lapsia istuta, koska kaikki osaavat kävellä ja ovat erittäin energisiä ja touhukkaita =)
Vaatteita puetaan sään vaatimalla tavalla, ei kuitenkaan liikaa... 2villahaalaria päällekäin kuullostaa jo tosi kohtuutomalta.
Tätähän nämä PPH:n päivät on: syömistä, ulkoilua, nukkumista ja leikkimistä =).
Kovilla pakkasilla, kun ulos ei voi mennä, niin sitten päivät pyhitetään askartelulle, saduille ja musiikille =)
sen verran, että tokihan men äiditkin juoruilemme SAMALLA kun hoidamme omia lapsiamme, mutta meilläpäin pph:t juoruavat PELKÄSTÄÄN, ja lapset oppivat viidakon lait todella helposti. Toisinaan kartan puistoa missä on pph:jien rinki koossa, sillä en jaksa kasvattaa niitä heidän hoitolapsia, kun he tuuppivat toisia keinuista pois ym, ja meidän lapsetkin on oppinut pelkäämään sitä isoa sakkia.. Jos on vaan yksi tai pari pph:aa, on mukava jutella kun hekin tosiaan silloin puuttuvat omienkin hoitolasten touhuihin.
Minua kyllä naurattaa nämä ainaiset pphoitajien moitteet!milloin liikaa ulkona,milloin liian vähän,askartelun kanssa sama juttu jne jne..Minusta on ihanaa että poika ulkoilee paljon hoitajan kanssa!Itsekin tykkään olla viikonloppuisin monta tuntia pihalla jos säät vaan sallii,onko se nyt parempi vaihtoehto istua sisällä ja antaa katsella videoita.
Kun me olimme pieniä,äiti oli perhepäivähoitaja.Me olimme aina ulkona!Syömässä ja nukkuamassa käytiin sisällä,ja huonolla säällä tottakai,mutta muista kyllä miten kivaa oli ulkona olla leikkikavereiden kanssa.
Ostakaa hyvät ihmiset kunnon talvivaatteet lapsille,niin pysyvät lämpiminä,kolmekaan tuntia ei ole mielestäni liikaa näillä säillä todellakaan.
Ja toisekseen,onko sitten parempi jäädä itse kotiin hoitamaan lastaan jos pelkää tämän saavan liikaa ulkoilua.Itse jos olisin pph ja vanhemmat valittaisivat liiasta ulkonaolosta niin olisin tyrmistynyt.
eli olen pph, omia lapsia neljä, nuorimmat hoidokit reilun vuoden ikäisiä jotka just oppineet kävelemään. Kovilla pakkasilla tai ihan räntäsateessa riittää lyhyehkö ulkoilu, riippuu miten lapset jaksaa, ohjaan vanhempia lasten pukeutumisessa jos varustus on riittämätön. Tämmösillä parin pakkasasteen säillä ulkoillaan paljon, keskimäärin 1,5-3 tuntia jaettuna kahteen erään ja jos lapset tuntuu väsähtävän tai palelevan, mennään kyllä melko pian sisään, ettei ketään siellä palelluteta väkisin. Me ollaan saatu suositukset, että eli 1-vuotiaan kanssa ois ulkoiltava vähintään 1 tunti/päivä, ja se ei kyllä ole liikaa. Joskus kun on oikein hieno sää, voi ulkoilu venyä parin tunnin mittaiseksi, mutta tätä tapahtuu tosi harvoin, kun on niin pieniä nuo junnut eivätkä jaksa sitä ruoka-aikaa ootella kovin kauan. Vanhempien kanssa kun oon jutellu, ovat olleet tosi tyytyväisiä ulkoiuumme yleensä. Jos omien lasten hoito jotenkin ahdistaa, siitä kantsii aina keskustella sen hoitotädin kanssa, mutta tyyli:kun te aina, tai kun te ette ikinä...ei kyllä kanna hedelmää. Voihan sitä kysellä noista päivittäisistä ulkoiluista yleensä, kyllä sinne tänne yksi poikkeuspäivä sopii =)
Meilä ulkoillaan aamusin jos sää suinkin sallii 9-11 ja iltapäivisin 15-16. Meilä pienetkin liikkuvat ulkona, tänäänkin 1v7kk ikänen möyri lumessa ja välillä veti pulkkaa tai lapioi. Ihan lämmin on kun tullaan ulkoa.
Kaksi villapukua on kyllä liikaa ja aika paljolta kuulostaa 3,5t yhtenäinen ulkoilu, aika varhain on lähettävä jo ulos, jotta saa lapset 12 maissa nukkumaan. Mitä hoitopaikassa tänään syötiin, makkaraa? entäs ne pienet?
Mun mielestä 3,5 tuntia kerrallaan on paljon, mutta jos tuo on vaan joku poikkeus, niin se on ok. Meidän pojan tarhassa pienten ryhmä (1-3 v) ulkoilee yleensä kerran päivässä. Lähtevät ulos noin 14.30, mutta koska me haetaan poikamme vasta viideltä (menee tarhaan klo 9.00), hänet puetaan viimeiseksi niin, että hän menee ulos noin klo 15.00. Ja kyllä on usein aika kylmissään lapsukainen tai siis ainakin kun on enemmän pakkasta. Kovemmilla pakkasilla me haetaankin ukkeli mahdollisuuksien mukaan aikaisemmin (pystytään itse päättämään työaikamme).
Mun mielestä pienten ryhmän ei missään nimessä tartteisi olla enempää ulkona, koska ryhmässä on sellaisiakin, jotka eivät osaa vielä kävellä. Se hyvä puoli tarhassa, että ryhmän kaikki lapset on suurinpiirtein saman ikäisiä.
Ja mielestäni se on hyvä. Lapset liikkuvat ja heille keksitään paljon erilaista tekemistä etteivät ole paikallaan. Myös pienille. Hoitajan taloyhtiössä on iso piha, jossa asukkaat tekevät paljon pihatöitä, joten myös lapset esim. kesällä haravoivat, kantavat lehtiä syksyllä, talvella kolaavat jne. Mielestäni todella reipashenkistä ja hyvää harjoitusta siihen, että kaikkien on tehtävä osuutensa.
Tässä joku aika sitten kolasivat ja lapioivat hoitajan pihaan pienen liukumäen itselleen. Taputtelivat tukevaksi ja jäädyttivät. Siis hoitaja lapset apunaan.
Eli ei varmasti tule kylmä kun on tekemistä. Meidän poika on kyllä sellainen kuumakalle, että en voisi kuvitella laittavani hänelle mitään kaksia villahaalareita toppiksen alle tms. Ja menossa koko ajan.
Kyllähän 3,5 tuntia kerrallaan on aika pitkä aika, mutta jos se ei ole jatkuvaa vaan tällainen tapahtuma niin ei se mikään paha mielestäni ole, toimintaa vaan ja mäenlaskua niin kyllä lapsille lämmin tulee.
Ap ei kertonut lapsensa ikää. Toiminnallisuus riippuu lapsestakin. Meillä poika alkoi kävellä 11kk ikäisenä ja jo sitä ennen konttaili lumessa ja puuhasi omiaan kovasti, joten liikkumisesta ei ole pulaa. Tässä pienellä pakkasella olivat juuri 4 tuntia isän kanssa eri puistoissa ja liukumäissä ja pojalla oli vain hauskaa, kun kävelivät ympäri lähistöä ja kävivät eri puistoissa. Ja myös " naapurihoitajalla" oleva alle 2-vuotias on koko ajan menossa kontaten, kun ei talvihengillä vielä osaa kunnolla lumessa kävellä eli eivät ainakaan he pidä pieniäkään koko ajan rattaissa.
Paitsi ettei siellä taida olla ketään Jarkkoa, mutta samalta kuulostaa. Ja minunkin mielestäni se on hyvä, ei tarvitse itse enää sen takia lähteä ulos joka ilta pitkän työpäivän jälkeen, että lapsi pääsee raittiiseen ilmaan, ja saa liikuntaa.
Kyllä ne hoidossa tekevät paljon muutakin kuin vain ulkoilevat, ainakin meidän hoitopaikassa on erittäin hyvää, virikkeellistä toimintaa, mutta myös aikaa vapaalle leikille. Meidän kokemusten mukaan paljon laadukkaampaa hoitoa, kuin mitä päiväkodissa on tarjolla (kokeiltu on).
Se, että sinulla on huonoja kokemuksia perhepäivähoitajista, ei tarkoita sitä, että kaikki tätä työtä ammatikseen tekevät toimisivat noin. Sitä paitsi olen kyllä itse törmännyt puistoissa useisiin sellaisiin äiteihin, joiden pääasiallinen tehtävä näyttää olevan juoruaminen muiden äitien kanssa, kun ne omat kullanmurut saavat tehdä ihan mitä tahansa. Eikä perhepäivähoidossa olevista lapsista sentään mitään villi-ihmisiä kasva. Omasta pojastani on tullut toiset huomioiva ja hyvin käyttäytyvä lapsi juuri työnsä hyvin hoitavan perhepäivähoitajan ansiosta. Meitä on moneksi, niin äitejä kuin perhepäivähoitajiakin.
Tsikabii:
sen verran, että tokihan men äiditkin juoruilemme SAMALLA kun hoidamme omia lapsiamme, mutta meilläpäin pph:t juoruavat PELKÄSTÄÄN, ja lapset oppivat viidakon lait todella helposti. Toisinaan kartan puistoa missä on pph:jien rinki koossa, sillä en jaksa kasvattaa niitä heidän hoitolapsia, kun he tuuppivat toisia keinuista pois ym, ja meidän lapsetkin on oppinut pelkäämään sitä isoa sakkia.. Jos on vaan yksi tai pari pph:aa, on mukava jutella kun hekin tosiaan silloin puuttuvat omienkin hoitolasten touhuihin.
3,5 tuntia on kyllä aika pitkä aika, mutta kun on tekemistä sitten se lapsilla menee nopeasti. Ihailen aikuisia, jotka sitä viitsivat!
Ja ulkoilu on pph:ssa tärkeä. Jos äiditkin viitsisivat omie lasten kanssa niin paljon olla ulkona kuin tädit! Tyttömme kävi hoidossa 2x päivässä ulkona ja oli todella reipas ulkoilija (alle 2v), nyt ollaan pikkuveljen kanssa kotona enkä itse saa yleensä aikaan kun yhden ulkoilun päivässä. Ja heti huoma, että lapsikin rupea laiskistumaan.
Ja mitä niiden tätien pitäisi siellä jatkuvasti tehdä, laskea myös koko ajan mäkeä? Äiditkin seisovat ja puhuvat keskenään, harva niistä leikki koko ajan. Ja oman 1-2 lapsen kanssa on helpompi leikkiä, kun niitä on vahdittavana 4-5, sitten pitää seisoa ja katsoa ympärille.
Meidän pph muuten käy lasten kanssa paljonkin retkilla, esim tuo omalta mökiltä puita ja käyvät lähellä (500-700m) laavulla makkaraa paistamassa.
Meille on ilmeisesti sattunut oikein loistoyksilö.. :)
Meidän pph asuu omakotitalossa, rauhallisella alueella. He ulkoilevat 2 kertaa päivässä. Meidän neiti usein vain kerran, kun hänet haetaan lähes aina 3 aikoihin. Pph laittaa isommat lapset pihalle ensin(suojattu piha) ja pukee vasta sitten meidän neidin (1,5v) ja itsensä. Joten isommat ehtivät olla vähän pitempään ulkona. Kerran viikossa ryhmä lähtee isommalle kentälle, jonne tulee myös muita pph:ta. Mielestäni on ainoastaan hyväksi että pph:t keskustelevat joskus keskenään. Tottakai he seuraavat sivusilmällä mitä lapset tekevät. Näin ainakin uskon. Kyllähän se toisten tapaaminen käy vertaistuesta ja työnohjauksesta. Ajattele jos tekisit aina työtä yksinään, etkä voisi keskustella (valittaa) huonoista/hyvistä puolista. Mielestäni toisten tapaaminen antaa vain potkua ja jaksamista työssä.
Meidän neiti kyllä osasi kävelllä jo ennen hoitoon menoa ja touhuaakin pihalla jo kosvasti. Pph kertoo kuitenkin että vetää usein tyttöä pulkassa yms. En ole ollenkaan huolissani tytön voinnista hoidossa. Kovilla pakkasilla olivat sisällä ja askartelivat.
3,5 tunnista en osaa sanoa paljoakaan, mutta kyllä me toisinaan käymme mökillä ja ulkoilemme usein enemmänkin kuin 3,5 tuntia. Ei tietenkään kovilla pakkasilla.
Toivottavasti kukaan ei ymmärtänyt viestiäni väärin. Tahdoin vain sanoa, että toisten pph:n kanssa keskustelu voi olla myös hyvästä.
Iita
Olen itse lastentarhanopettaja ja olen toiminut myös pph:jana ja olen 4:n lapsen äiti. Minusta on erittäin tärkeää, että lasten kanssa ulkoillaan paljon. Sekä pk:ssa, että pph:jana olen aina ollut lasten kanssa ulkona sekä aamu- että iltapäivällä yleensä 1½t-2t molemmilla kerroilla. Ymmärsin alkuperäisestä viestistä, että tämä oli tosiaan poikkeuksellinen retkipäivä ja kuulostaa ihanalta. Juuri tällaiset poikkeuspäivät ovat ihania lapsille ja vain sopivasti vaatteita päälle niin että tarkenee. Myös minä sitä mieltä, että 2 villapukua liikaa, jos ulkopuku on hyvä ja vedenpitävä. Ehdottomasti suosittelenkin pienille, jotka istuvat maassa paljon vedenpitävää pukua.
Minä olen myös sekä äiti, että hoitaja joka rakastaa puhumista ja joka tulee hulluksi ilman aikuiskontakteja ja juuri siksi edes puistohetki aamupäivällä muiden aikuisten seurassa on ollut ehdoton henkireikä sekä pph:jana, että äitinä ainakin minulle. Ja minun lapseni saavat kyllä temmeltää aika vapaasti puistossa sillä aikaa kun äiti juoruilee :)
olen vielä kotona, poika aloittaa ens viikolla perhepäivähoitajalla.
ulkoillaan joka päivä vähintään kerran, n 1.5t kerrallaan.
poika on väsynyt sen jälkeen. jos pitäisi olla 3.5tuntia ulkona niin varmasti nukahtaisi pystyyn ja nälkä olisi huutava!
eli ei mielestäni ole järkeä noin pitkässä ulkoilussa. jos esim ulos lähdetään 9 niin se tarkottaisi sitä että syömään mennään sisälle 12.30 vasta.
meillä phh ulkoilee lasten kanssa joka päivä. käyvät puistossa. yhtenä päivänä viikossa ovat muiden perhepäivähoitajien kanssa samassa tilassa leikkimässä lasten kanssa, sisällä siis.
ulkoilevat 9-11. tarjoutui myös lyhentämään ulkoilua kun poika aloittaa koska on tosi väsynyt jo 11.30 kun pitäisi syödä eikä syömisestä tule mitään.
nyt 4 vuoden ajan (kun olen hoitanut omia 3 lasta kotona), olen tullut siihen tulokseen että meidän perän pphoitajat (2-5 joita näen päivittäin samoissa leikkipuistoissa) ei keksi lapsille muuta tekemistä kuin vaan aina ULKOILUA, joka tarkoittaa sitä että lapset tuodaan leikkimään puistoon ja hoitajat juoruuvat keskenään. Sama aamulla ja iltapäivällä, välillä viedään lapset syömään ja päiväunille.
Pienimmät istuu tosiaan rattaissa ja itkee tai istuvat lumessa ja jäystävät jäisiä lapioita... Isommat sit leikkii keskenään.
Näitä hoitajia kun oon tarpeeks seuraillut niin syksyllä kun meidän lapsilla tulee hoitoon lähtö ajankohtaiseksi niin taidan kyllä kallistua päiväkodin puolelle, vaikka eihän sitä tiedä onko se meininki siellä yhtään erilaista.. toivottavasti!!!