Hammas koputus/puruarka, saattaa kivutonta sykkimistä tuntua välillä
Mikähän siellä on? Mitään särkyä ei ole, mutta kun en pure niin sellaista pientä sykkimistä tuntuu
19.1 hammaslääkäri, pärjääköhän sinne saakka vai pitäisikö pyytää aiemmin jo aikaa
Toiselta puolelta poistettu 2vk sitten hammas (takana ylhäällä) voiko jotenkin johtua tästä jos puren nyt eritavalla?
Kommentit (9)
Onko sinulla nuhaa tai poskiontelotulehdusta? Minulla on tuollainen yläposkihammas, joka oireilee aina kun on pientäkin nuhaa, yskänrokko tms. Välillä saattaa olla puolikin vuotta oireeton. Hammaslääkärin mukaan hampaan juuret ovat niin lähellä poskionteloa, että reagoivat siellä olevaan turvotukseen.
No mulla myös noin että ihan poskiontelon lähellä, ei kyllä nyt nuhaa tms. Reikä siellä taitaa olla kyllä.
Pelkään vain että yhtäkkiä alkaa särky ja se hammassärky on ihan tuskaa
Mulla on pari kertaa ollut samanlaista, toisella kerralla ihan "ehjässä" hampaassa. Selvisi, että siinä olikin reikä, purupinnan alla, ei vihlonut siis esim. syödessä tms, mutta tuntui juuri tuolta.
Toisella kerralla hampaassa, joka oli joskus MUKA juurihoidettu. No, menin sitten näyttämään sitä, otti röntgenkuvan ja totesi, että oli paikattu päin helvettiä ja muutaman vuoden jälkeen olikin yhtäkkiä ihan tosi tulehtunut! Oli tullut jokin pieni reikä ienrajaan ja sitä kautta sitten.... Koko juurihoito jouduttiin tekemään uusiksi.
Itse saattaisin sinuna, jos vaivaa kovasti ajatuksiasi, mennä näyttämään sitä päivystykseen vaikka ensi viikolla. Tuskin nyt mitään vakavaa tapahtuu, vaikka ootat lääkäriaikaasikaan...
Hampaani oli siis sellainen koputteluarka, tuntui kuin purentani olisi jotenkin ollut ihan vinksallaan yhtäkkiä.
Puruarka hammas kuvattiin kesällä, ei mitään vikaa. Nyt hammas poistettu, kun oli jo tulehdus...
On juurihoidettu ennenkin tämä hammas. Ehkä kahteen kertaankin. Taitaa poisto olla seuraavaksi edessä.
Tuo syke viittaa tulehdukseen. Näin minulla. Samoin oli tuota puruarkutta. Juurihoidettu hammas. Meni poistoon.
Mulla alkoi viime keväänä tuntua puruarkuutta ja sykettä juurihoidetussa hampaassa. Röntgenissä paljastui tulehdus ja hammaslääkäri sanoi, että hammas pitää poistaa, jos kipu käy kovaksi. Vielä en ole hammasta poistattanut. Siis voidaanko juurhoito tehdä toisenkin kerran samaan hampaaseen? Mulle ei tuollaista vaihtoehtoa annettu. Siksi olen viivytellyt hammaslääkäriin menoa, kun en haluaisi hammasta poiskaan.
Eihän me olla hammaslääkäreitä