Onko Unicafe hyvä paikka mielestänne.
Mielestäni tuo on aivan perseestä. Tekisivät hyvää ruokaa riittävästi ja jättäisivät sambia ja gambia pelleilyt pois. Annoskoot ovat pieniä, ruoka on yleensä pahaa, riisi erityisen pahaa, ruoka saattaa loppua kesken päivän, leipä on kuivaa jne. Tämän lisäksi henkilöstöpolitiikka on äärettömän rasistista ja suomalaisia syrjivää. Unicafen tulos on varmaan hyvä, kun ruokaa ei saa riittävästi ja siitä pienestäkin annoksesta kela korvaa suurimman osan tuolle Lafkalle.
Vai maksaisiko joku ihan oikeasti täyden hinnan, eli n 8€ kuudesta nahistuneesta lihapullasta tai kolmesta kuivuneesta kalapuikosta, joiden lisukkeena on pari höyrykeitettyä perunaa?
Muut opiskelijaruokalat ovat oikeasti hyviä. Esimerkiki ne joihin ruoka tulee Amicalta tai Sodexolta. Johtunee siitä, että nämä toimittavat ruokaa myös moneen muuhun paikkaan ihan markkinaehtoisesti, joten eivät voi tarjota täyttä sontaa kaukaloissa kuten Unicafe. Unicafella ei ole oikeastaan mitään tulospaineita mihinkään suuntaan.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, on täysin tuuripeliä, minkälaista ruokaa tuolta sattuu milloinkin saamaan. Jos menee syömään puoli tuntia ennen lounaan tarjoiluajan loppumista, voi olla lähes varma, että salaattipöydässä lilluu enää porkkanaraasteen jämiä ja ehkä vähän jäävuorisalaattia. Leipä on kuivaa, levite on loppu, päivän kala on vaihtunut pakastimesta kaivettuihin viime viikon lihapullia. Jos lounasta myydään esim. kolmeen asti, tarjoilua pitäisi todella jatkaa kolmeen asti tai ainakin tarjota puutteellinen lounas alennettuun hintaan.
Joo. Portsussa yleensä näin. Miksi muuten et laita palautetta sinne?
Ja päärakennuksella. Olen laittanut kyllä palautetta, mistä päättelet etten olisi? Opiskelin aiemmin Turun yliopistossa, sikäläisen Unican ruoka oli huomattavasti maukkaampaa ja laadukkaampaa. Miksei Unicafe pysty samaan? Tavoitteleeko se isompaa voittoa vai mikä mättää?
Onko unicafen lihattomassa lihakastikkeessa tai kolmessa kalapuikossa paljon ravintosisältöä vrt. Mäkkäriin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, on täysin tuuripeliä, minkälaista ruokaa tuolta sattuu milloinkin saamaan. Jos menee syömään puoli tuntia ennen lounaan tarjoiluajan loppumista, voi olla lähes varma, että salaattipöydässä lilluu enää porkkanaraasteen jämiä ja ehkä vähän jäävuorisalaattia. Leipä on kuivaa, levite on loppu, päivän kala on vaihtunut pakastimesta kaivettuihin viime viikon lihapullia. Jos lounasta myydään esim. kolmeen asti, tarjoilua pitäisi todella jatkaa kolmeen asti tai ainakin tarjota puutteellinen lounas alennettuun hintaan.
Joo. Portsussa yleensä näin. Miksi muuten et laita palautetta sinne?
Ja päärakennuksella. Olen laittanut kyllä palautetta, mistä päättelet etten olisi? Opiskelin aiemmin Turun yliopistossa, sikäläisen Unican ruoka oli huomattavasti maukkaampaa ja laadukkaampaa. Miksei Unicafe pysty samaan? Tavoitteleeko se isompaa voittoa vai mikä mättää?
Kumpulassa sama tilanne, etenkin Exactumissa. Chemicumissa ruoka riittää hieman paremmin.
2,6e arvoinen se voi juuri ja juuri joskus olla. Voitko perustella, että mikä siitä ateriasta tekee 7,8e arvoisen minkä se oikeasti maksaisi?
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt, että siirtisin keväällä syömään yliopistolla pääasiassa kasvisruokaa, sillä liharuuan laatu on huono. Onko kasvisruoka yhtään tasokkaampaa?
Kasvisruoan taso riippuu täysin siitä, mitä on tarjolla ja vähän paikastakin. Yleistäen voisi sanoa, että kyllä sitä opiskelijahinnalla nälkäänsä syö, mutta ei ne ruoat mitään makuelämyksiä ole. Välillä unicafe onnistuu yllättämään positiivisesti ja kasvisruoka on tosi hyvää. Omien kokemusten mukaan yo-aukiolla suurempi todennäköisyys jopa tykätä syömästään ruoasta, koska vaihtoehtoja on enemmän.
Joku kirjoitti aikaisemmin kielitaidottomista työntekijöistä, siis niitähän riittää siellä keittiön puolella, mutta asiakaspalvelussa kassoilla on natiivi suomalaisia tai hyvin suomea puhuvia. Näin ainakin metsiksellä, portsussa, päärakennuksella ja yo-aukiolla, joissa käyn säännöllisesti.
Ja vielä annosten koosta. Tiedoksi sinulle, joka et ollut asiaan tyytyväinen. Kannattaa mennä yo-aukiolle, siellä ei ruokaa saa ottaa itse vaan ne tyypit (varsinkin yksi tietty työntekijä) lappaa lautasen aina niin täyteen, ettei kaikkea meinaa jaksaa syödä. Heti täytyy olla sanomassa, ettei halua niin paljoa, muuten tulee taatusti liian iso annos.
Niin tää mäkkeilijä vielä tässä: Eihän nuo mäkkärin safkatkaan tiettyy mitään terveellisiä ole, mutta pitävät sentään nälän poissa.
Unicafen ruokia on minun mielestäni jatkettu viime vuosina niin paljon kasviksilla ettei niissä ole juurikaan proteiineja. Salaatit ovat opettajien puolella ihan hyvät, kun eivät ole loppu. Mutta varsinaista ruokaa on niin vähän että pitää kauhoa riisiä ettei jää nälkä, ja sehän on vaan lihottavia nopeita hiilareita. Se 4,50 / 6,10 alkaa mulle ainakin olemaan siinä kynnyksellä, että en halua enää maksaa sitä kauhallisesta kastiketta.
Viimeksi söin Unicafen pöperöitä pari vuotta sitten, ja oli kyllä aivan ala-arvoista moskaa. Tuo kuvauksesi kolmesta kuivasta kalapuikosta ja parista höyrytetystä perunasta vastaa täysin muistikuviani. Ruoka oli lopulta niin huonoa, että jopa 2,5 euron hinnalla sen hinta-laatu-suhde oli liian huono. Halvemmaksi tuli ostaa kotiin paketti Ö-luokan makkaraa ja kilon pussi ranskalaisia ja tehdä niistä atrioita - maittavampaa oli.
Muissa käyttämissäni opiskelijaruokaloissa taso on ollut paljon parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omien kokemusten mukaan yo-aukiolla suurempi todennäköisyys jopa tykätä syömästään ruoasta, koska vaihtoehtoja on enemmän.
Joku kirjoitti aikaisemmin kielitaidottomista työntekijöistä, siis niitähän riittää siellä keittiön puolella, mutta asiakaspalvelussa kassoilla on natiivi suomalaisia tai hyvin suomea puhuvia. Näin ainakin metsiksellä, portsussa, päärakennuksella ja yo-aukiolla, joissa käyn säännöllisesti.
Musta taas yo-aukion ruoan taso on ollut jostain syystä heikoin. Välttämättä valikoiman kirjo ei ole korvannut laatua. Itse kuitenkin huomasin, mitkä ruoat olivat mielestäni aina toimivia/hyviä ja siksi minulla ei ole valittamista. Ja ihmettelen myös, miksi pitää valittaa 2,6 euron ruoasta tyyliin "hyi pahaa" ilman parannusehdotuksia.
Mutta jos otetaan kantaa taas ruoan laatuun niin esimerkiksi salaateista saattoi saada ruokaisia, jos salaatissa oli kananmunaa (ja muuta täytettä) ja lisäsi siihen itse papuja ja siemeniä, salaattikastiketta ja otti leivän päälle pavuista tehtyä vegaanilevitettä. Näin annoksessa on useampi proteiininlähde kun taas sekasyöjä saattaa valita annoksen, jossa ainoa proteiininlähde on annoksen liha/kala.
Tietenkään ne suomea puhumattomat eivät olleet töissä kassalla, mutta itselleni ainakin tuli näitä kummallisia kohtaamisia, kun saattoi kysyä, voiko jotain lopussa olevaa saada lisää tms. ja toinen ei puhukaan suomea. Ongelma ei siis ole se, että en itse puhuisi englantia vaan ihmetyttää, että heillä on töissä tuollaisia ummikkoja, joiden suhteen ihmettelee, miten he sitten pärjäävät noin muuten, jos eivät osaa suomea ollenkaan.
6
En löytänyt unicafen kanakastikkeesta kuin millimetrin kokoisia hienonnettuja kanahöystöjä. Kastiketta oli jatkettu porkkanalla. Tuo ruoka on suoraan sanottuna aivan puhdasta pskaa. Miten joku voi syödä tuolla?
En ole vuosiin käynyt, mutta Porthania oli kyllä aika kauhea ja siellä oli juuri kuin ap kuvaili, jos meni myöhemmin syömään. metsätalossa kävin usein heti sen auettua ja siellä oli monesti tosi hyvää kasvisruokaa, tykkäsin käydä siellä.
Mä kyllä ihan tyytyväisenä syön siellä, kun vaan 2,6e maksaa. Hintaan nähden ihan hyvää ruokaa!