Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuiset naiset pukeutuvat kuin lapsensa; kånken-reppu, tennarit ja poninhäntä

Vierailija
03.01.2016 |

Mikä siinä on että ei voi pukeutua naisellisemmin?

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mun muija nyt tietenkään laita kummosia vaatteita päälle jos kauppaan mennään, mutta jos esim mennään yhdessä kaupungille niin OMAKSI ILOKSI hän laittaa ne korkokengät.

Vierailija
102/121 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.

Panenpa nyt talvitennarit jalkaan ja kånkenin selkään ja lähden liikenteeseen.

Ap:lle vinkki: minä en kulje kaupungilla sinun silmänilonasi, vaan omilla asioillani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippileirin sijasta ainakin miehille (pojille) voisi pitää näin opettelet pukeutumaan -kurssin. Henkisesti terveemmät ihmiset näyttäisivät paremmilta.

Vierailija
104/121 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.s: lapseni pukeutuisi vain prinsessahörhelöihin ja korkokenkiin jos sellaiset olisi. Mutta äitinä määrään että kolmivuotias liikkuu talvipakkasilla säähän sopivissa vaatteissa.

Ap:n tyylitaju lienee 3-7-vuotiaan tytön luokkaa. Sitä vanhemmat alkavat huomata pukeutumisessa muitakin arvoja kuin sen mitä tytöille halutaan myydä.

Vierailija
105/121 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa kuvailtiin mut! :D Tosin hiukset ei oo aina ponnarilla, voi olla myös letillä tai auki, mutta ne on virallisen hiussäännön mukaan liian pitkät :(

Tilasin just muuten uudet tennarit Zalandolta.

N24

Vierailija
106/121 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuolen myötähäpeästä kun näen äitejä lastenkuvioisissa (metsola me&i tms) trikoopipoissa ja lastenvaatteiden tyylisissä vaatteissa. Taannutaanko lapsen tasolle, kun saadaan lapsi? onko nykyäiteys tosiaan lapsen "kaveruutta" ihan vaatteidenkin tasolla? anna mun kaikki kestää!

Vierailija
107/121 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kuolen myötähäpeästä kun näen äitejä lastenkuvioisissa (metsola me&i tms) trikoopipoissa ja lastenvaatteiden tyylisissä vaatteissa. Taannutaanko lapsen tasolle, kun saadaan lapsi? onko nykyäiteys tosiaan lapsen "kaveruutta" ihan vaatteidenkin tasolla? anna mun kaikki kestää!

Aikuiset ovat ne lastenvaatteiden kuosit suunnitelleet. On ihan ymmärrettävää, että ne voivat miellyttää muidenkin aikuisten silmää.

Vierailija
108/121 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vissiin ole siis nähnyt ainuttakaan kuvailemaasi äitiä kun kerran olet vielä hengissä? Turha varmaan tuosta tehdä ongelmaa, kun ei noita kerran ole.

Vierailija
109/121 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kånkenit on todella rumia. Consset niin nähty (ei ne nahkaisetkaan niin hienoja ole). Ponnari? No jaa.

Jokainen saa toki pukeutua niinkuin haluaa, mutta aikuinen nainen näyttää noilla kolmella varustettuna naurettavalta nuoruuden tavoittelijalta.

Jos se aikuinen nainen on menossa vaikkapa punttisalille.....

Vierailija
110/121 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tommonen voi häiritä?

Jos se äiti tekee vaan lapsensa onnelliseksi tällä(kin) tavalla....

Vierailija
111/121 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, he pukeutuvat niinkuin haluavat. Voitteko uskoa että naiset tässä maailmassa eivät pukeudu jonkun toisen maun mukaan vaan omansa. Ja heillä on siihen oikeus vaikka tyyli olisi sinun, minun tai kenen tahansa mielestä hirveä.

Vierailija
112/121 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun ei sitten kannata mennä ainakaan Ruotsiin, kuolisit siellä. Sua on varoitettu, ylimielinen hölmö.

Vierailija
113/121 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli hauska lukea. Mulla on kånken koska sinne mahtuu mukavasti kaikki mitä tarvitsen. Ja olen yli 30 ja opiskelen. Tukka on ponnarilla koska muuten se heiluu naamalla koska en omista autoa ja samasta syystä myös lenkkarit, koska niillä on huomattavasti mukavampi kävellä kaikki matkat kuin korkkareilla. En mieti muita kun puen vaatteet päälleni vaan ihan itseäni ja miten päiväni hoituu parhaiten. Pukeutuuko joku aikuinen oikeasti joka aamu ajatellen että miellytänpä nyt näillä vaatteilla muita? :D

Vierailija
114/121 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pukeudun vaippoihin. Onko se seksikästä? Terveisin vaippamies 52v.

Vierailija
115/121 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, he pukeutuvat niinkuin haluavat. Voitteko uskoa että naiset tässä maailmassa eivät pukeudu jonkun toisen maun mukaan vaan omansa. Ja heillä on siihen oikeus vaikka tyyli olisi sinun, minun tai kenen tahansa mielestä hirveä.

Mutta tuo on tyhmä peruste älyllisesti. "Oma maku" ja "oikeus" ovat kuin murrosikäisen lapsen suusta kuullut perusteet tehdä itsepäisesti ja uhmakkaasti jotain, vaikka esittäjä on aikuinen nainen.

Keskustelu on paljon mielekkäämpää ja kypsempää, jos keskusteltava asia on laajasti ymmärretty ja molemmille tärkeä. On hyvin vaikea keskustella onnistuneesti pukeutumisesta ihmisen kanssa, joka ei kiinnitä mitään isompaa huomiota siihen tai pohdi sitä. En pidä muutenkaan hedelmällisenä, että keskustelussa linnoittaudutaan lapsellisiin asenteisiin: ne ovat ehdottomia ja yksinkertaisia aivan kuin murrosikäisen maailmankatsomus tyypillisesti on.

Vierailija
116/121 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän minä ihmettelen niitä, jotka ostavat jatkuvasti uusia vaatteita ja laukkuja ja kenkiä, eikä mikään koskaan riitä. Aina on saatava se uusin tonneja maksava merkkilaukku. Aika järkyttävää olisi, jos kaikki kuluttaisivat yhtä paljon. Mitä tästä maapallosta olisi kohta jäljellä, kun nytkin ollaan jo matkalla kohti tuhoa. Kun mikään ei riitä..

Vierailija
117/121 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää oli hauska lukea. Mulla on kånken koska sinne mahtuu mukavasti kaikki mitä tarvitsen. Ja olen yli 30 ja opiskelen. Tukka on ponnarilla koska muuten se heiluu naamalla koska en omista autoa ja samasta syystä myös lenkkarit, koska niillä on huomattavasti mukavampi kävellä kaikki matkat kuin korkkareilla. En mieti muita kun puen vaatteet päälleni vaan ihan itseäni ja miten päiväni hoituu parhaiten. Pukeutuuko joku aikuinen oikeasti joka aamu ajatellen että miellytänpä nyt näillä vaatteilla muita? :D

Kirjoitusvirheistä päätellen taidat vielä taapertaa amiskassa. Jopa 10v tyttäreni kirjoittaa puhtaampaa tekstiä.

Vierailija
118/121 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytynee käyttää vanhaa ja kulunutta sanontaa: AP, hanki itsellesi elämä.

Eiköhän ole ihan sama, mitä ihminen pukee päälleen, millaista kampausta käyttää ja millaisessa kassissa ostoksiaan kantelee tai millaisissa kengissä tallustaa. Tilannetaju ratkaisee tässäkin asiassa. Vapaa-ajalla ei tarvitse olla tyylikäs! Riittää, kun on varustautunut niin, ettei mistään kiristä, purista tai ahdista. Ponnari on hyvä (letti olisi vielä parempi), ei lentele karvat silmiin. Tennarit ovat erinomaiset liikuntaan, jos istuvat jalkaan hyvin. Ja reppuhan on viisaan ihmisen valinta. Kädet jäävät vapaiksi esim. kävelysauvoille tai lapsen talutukseen. Reppu säälii selkää, sillä taakka jakautuu tasaisesti. Muovikassit ovat vihonviimeisiä kannettavia, jos ovat täynnä ja painavia. Reppu on siitäkin hyvä, että tila on rajallinen, joten ei tule ostettuksi turhia tavaroita. Minä käytän koria kauppareissulla (lyhyt matka) ja olen tyytyväinen, kun siihen mahtuu vain kaikkein tarpeellisin. Jos matka olisi pidempi, vaihtaisin reppuun, joka nyt on vain retkeilyä varten. 

Jos vapaa-ajalla saa olla tyylitön, miten selität sen, että esimerkiksi itäeurooppalaiset naiset eivät toimi näin, vaan vaatteisiin ja ulkonäköön kuluu enemmän aikaa ja rahaa? Millä perusteella sinä olisit oikeassa ja he väärässä?

Ja jos ajatellaan muiden huomiointia, niin varmasti esimerkiksi haiseva ihminen on vähemmän miellyttävä toisille kuin hyväntuoksuinen ihminen ja asiallisesti käyttäytyvä on toisten näkökulmasta mukavampi kuin huonosti käyttäytyvä.

Sitkeässä näyttää asuvan tämä käsitys, että kaikki itäeurooppalaiset naiset pukeutuvat AINA hienosti. Pahoittelen, että joudun kertomaan tämän, mutta esimerkiksi täällä Tsekissä farkut + huppari/rönttöneule, legginssit + paita sekä tennarit ja joskus reppukin eivät ole harvinaisia näkyjä... Päinvastoin, enemmistöä taitavat edustaa. Myös töissä! Ei ainoastaan vapaa-ajalla.

Toki on paljon myös kauniita naisia saappaissaan hiukset täydellisillä laineilla, mutta sitten laittautuneilla menee toisaalta usein ylikin - en kutsuisi niittilengginssit + megakarvabuutsit + pinkki glitterpaita + pidennykset + tekorusketus -yhdistelmää naiselliseksi enkä tyylikkääksi...

Kaipaisin jotain konkreetimpaa todistusaineistoa siitä, että "farkut + huppari/rönttöneule, legginssit + paita sekä tennarit ja joskus reppu" ovat yleinen näky naisilla Tsekissä. Esimerkiksi tämä alle vuosi sitten päivitetty artikkeli kertoo aivan päinvastaista: http://www.expats.cz/prague/article/dating/10-lessons-we-can-learn-from…

No tervetuloa asumaan tänne. 8. vuosi menossa ja omiin näköhavaintoihini kommenttini perustan. Tälläkin hetkellä ympärilläni 4 25-30-vuotiasta tsekkinaista, kaikilla töissä farkut, tavis Anttila-tyylinen trikoopaita, sekä tennarit (tai no yhdellä urheilukengät).

Vierailija
119/121 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut, kännykkä sotki lainauksen.

Vierailija
120/121 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun perus lookkiin kuuluvat molemmat. Kånken- reppu siksi, koska se on sievä ja yksinkertainen repuksi ja minulla on aina paljon tavaraa. Rasittava olisi käsilaukussa raahata koulukirjat ja muut turhakkeeni.

Tennareita pidän aina paitsi talvella. Ne kuuluvat tyyliini ja pidän niistä :)

Aivan sama vaikka jonkun lapsella olisikin samanlaisia tai se ei joitakin, kuten ap:tä miellytä. Pukeudutaan kaikki miten haluamme ja annetaan jokaisen pukeutua kuten tykkäävät. Se on ihailtavaa.

N18