Vauvan 1. syntymäpäivä? Juhlat ja ketä kutsutaan?
Miten olette viettäneet vauvan ensimmäistä syntymäpäivää? Ihan vaan perheen parissa vai oletteko pitäneet kutsut? Ketä olette kutsuneet?
Lähipiirissä on kutsuttu kaikki tädit ja sedät ja isoisovanhemmat ja kaikki mahdolliset tuttavat, nekin, joilla ei ole lapsia.
Itse ajattelin kutsua vaan isovanhemmat ja kummit. Mutta nyt on sitten annettu ymmärtää, että tuo lapsen täti perheineen (4 henkeä lisää ) ja tuo isotäti perheineen jne pitää kutsua myös.
Lopputulos : 30 vierasta. Aika raskasta lapselle ja äidille kahvittaa nuo kaikki kerralla tai edes kahdessa erässä.
Täytyykö mun nyt vuokrata juhlatila ja ottaa pitopalvelu? Tuo porukka edellyttää jo kolmen kakunkin leipomista.
Vai olenko välittämättä sukulaisten mielipiteistä ja kutsun vain isovanhemmat ja kummit? Jos nyt aloitan, saan kahvittaa koko suvun joka synttärit ja nimpparit.
Onko teillä ollut millainen teema ja koristeita ekoilla synttäreillä?
Kommentit (13)
Aika isoja ovat olleet ne pari 1v syntympäivää, joihin olen osallistunut.
Sisko piti kahdessa erässä niin sai hiukan jaettua kuormaa: la kävi kaverit ja su sitten sukulaiset.
Mielestäni ihan OK. 1v syntymäpäivä on kuitenkin jotenkin merkittävä. Sitten voikin mennä matalammalla profiililla 10v päivään saakka.
Ei nyt kuulu ihan aiheeseen, mutta kun anoppi kuoli, päätettiin pitää ihan pienet hautajaiset, vain lähimmät, alle 10 ihmistä. No, yksi kutsutuista oli miehen täti, joka rupesikin sitten omatoimisesti soittelemaan sukulaisille ja kutsumaan heitä hautajaisiin. Lopputulos olikin sitten melkein 50 vierasta.
Me olemme aina kutsuneet samat naamat, isovanhemmat, sisarukset perheineen. Se on sukusynttärit, kastetta ei ole suoritettu - ei kummeja.
Sitten myöhemmin tulee lapsisynttärit erikseen. Meidän isän ja äidin sisarusten lapset ovat voineet olleet myös näissä läsnä.
Nyt teinejä, joten sukusynttärit edelleenkin ja jos jotain kavereilleen haluavat järkätä, saavat tehdä itse. Vain 13 vuotias puuhaa omia prinsessajuhliaan. Kyllä helmikuuksi ja tiedän, että kaikkineen tulee tapahtumaankin.
aiheenmamma123 kirjoitti:
Oletko yh? Viitaten siis tuohon, että on äidille kamala stressi tuollainen porukka kahvittaa. Jos et, niin noitakin hommia voi miehen kanssa kyllä jakaa ;)
Nyt kiinnostaa tätä alapeukuttaneet, joten:
Anna TÄLLE viestille alapeukku, jos olet sitä mieltä, että ei ole kohtuullista odottaa isän osallistumista yhteisen lapsen syntymäpäivien järjestämiseen
Vai miksi alapeukut, kertokaa?
Oletko yh? Viitaten siis tuohon, että on äidille kamala stressi tuollainen porukka kahvittaa. Jos et, niin noitakin hommia voi miehen kanssa kyllä jakaa ;)
Anna TÄLLE viestille alapeukku, jos olet sitä mieltä, että ei ole kohtuullista odottaa isän osallistumista yhteisen lapsen syntymäpäivien järjestämiseen
En itse alapeukuttanut. On ehdottomasti kohtuullista jakaa juhlavalmistelut isän kanssa, mutta meillä ei se onnistuisi, mies nimittäin ei auta minua juuri yhtään vauvanhoidossa, ruuanlaitossa ja siivotakin mun pitäisi yksin jaksaa. Mies makaa päivät sängyssä tai on "omissa hommissa" jolloin häntä ei saa häiritä. Hän on työtön lusmu ja hänen mielestä minä olen se laiska paska, kun multa joskus jää joku lelu tai vaate jonnekin lojumaan, kun pistän aina vauvan etusijalle.
pikkuäiti kirjoitti:
En itse alapeukuttanut. On ehdottomasti kohtuullista jakaa juhlavalmistelut isän kanssa, mutta meillä ei se onnistuisi, mies nimittäin ei auta minua juuri yhtään vauvanhoidossa, ruuanlaitossa ja siivotakin mun pitäisi yksin jaksaa. Mies makaa päivät sängyssä tai on "omissa hommissa" jolloin häntä ei saa häiritä. Hän on työtön lusmu ja hänen mielestä minä olen se laiska paska, kun multa joskus jää joku lelu tai vaate jonnekin lojumaan, kun pistän aina vauvan etusijalle.
Voi ei :( Onpa kurja tilanne teillä, tsemppiä sen ratkaisemiseen!
Meidän ykkössynttärit oli aivan ihanat! Kutsuimme lapsen isovanhemmat, sedät ja tädit, kummit, meidän parhaat ystävät, naapureita, muutamat minun työkaverit ja miehen lähimpiä liikekumppaneita. Synttärit olivat kesäkuussa, joten päädyimme puutarhajuhliin, joiden teema oli English High Tea. Catering huolehti leivonnaisista ja muista tarjoiluista, paikalle tilattu baarimestari sekoitteli cocktaileja, oli poniajelua lapsille ja perinteisiä synttärihuvituksia, kuten aasinhännän kiinnitystä, ongintaa, piñata ja klovni tekemässä ilmapalloeläimiä. Juhlamme herättivät laajaa huomiota mm somessa ja paikallislehtemme tapahtumia-palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Meidän ykkössynttärit oli aivan ihanat! Kutsuimme lapsen isovanhemmat, sedät ja tädit, kummit, meidän parhaat ystävät, naapureita, muutamat minun työkaverit ja miehen lähimpiä liikekumppaneita. Synttärit olivat kesäkuussa, joten päädyimme puutarhajuhliin, joiden teema oli English High Tea. Catering huolehti leivonnaisista ja muista tarjoiluista, paikalle tilattu baarimestari sekoitteli cocktaileja, oli poniajelua lapsille ja perinteisiä synttärihuvituksia, kuten aasinhännän kiinnitystä, ongintaa, piñata ja klovni tekemässä ilmapalloeläimiä. Juhlamme herättivät laajaa huomiota mm somessa ja paikallislehtemme tapahtumia-palstalla.
Miksi? Kun ei se lapsi niistä kuitenkaan mitään jälkeenpäin muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Kun ei se lapsi niistä kuitenkaan mitään jälkeenpäin muista.
Siksi kun se varmastikin oli vitsi.
pikkuäiti kirjoitti:
Voi ei :( Onpa kurja tilanne teillä, tsemppiä sen ratkaisemiseen!
Kiitos.
Teet niin kuin sinä parhaaksi näet. Tapoja muissa perheissä on yhtä monia kuin on perheitäkin. Kun selvästi sun mielestä parasta on juhlia isovanhempien ja kummien kanssa, teet niin.