Juurihoito poskihampaaseen edessä. Kertokaa nyt kaikki kokemukset tästä kidutusmuodosta..
Pelottaa ihan sikana etenkin, kun lueskelin google-hakuja aiheesta.Hampaasta lohkesi pala ja sen alta paljastui karies. Pientä, mutta siedettävää vihlontaa päivittäin. En tarvitse ainakaan vielä särkylääkettä tähän vihlontaan. Tällä hetkellä hampaassa on hoitava paikka.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä puudutus. Ja osta kotiin hyvät särkylääkkeet, suosittelen toisen juurihoidon jälkeen.
Kauhutarinat lienevät perua ajalta ennen tehokkaita puudutteita.
Siis vuosina 2014 ja 2015? Ap
Kysy hammaslääkäriltäsi, onko häneltä mahdollista saada jälkeenpäin reseptiä särkylääkkeeseen, ellei hän heti kirjoita varalle.
Ap, kerro sitten miten kävi. Hyvin se menee, kun saat puudutuksen, ota vaan rennosti.
Vierailija kirjoitti:
Jos juuret ovat kuolleet, ei juurihoito satu yhtään puudutuksessa. Mutta voi pieksut, kun puudutus lakkaa vaikuttamasta tuntien päästä, olen minun elämäni särkytuskan kokenut, kesti 5 päivää. Ei auttanut särkylääkkeetkään, jätin ne pois ja lääkitsin vanhan kansan lääkkeellä, se auttoi.
Vihlontaa on päivittäin ja jos pitäisi kipua arvioida asteikolla 1-10, kipu olisi max. 2 luokkaa. Eli ärsyttävää ja ei missään tapauksessa normaalia ja hammaslääkäripäivystyksessä ehdotettiin juurihoidon aloittamista jos/kun hoitava paikka ei poista vihlontaa. Mutta ihan ilman särkylääkkeitä kuitenkin pärjään tämän kivun kanssa. Ap
Jos puudutus tehoaa, niin ei tunnu missään. Joskus ei tehoa millään. Minulle laitettiin sitten uudestaan hoitava paikka ja uusi yritys reilun viikon päästä, jolloin puudutus toimi!
Ei se miellekään tunnu. Ainoa inhotus itselläni oli, että pelkäsin yökkääväni, kun paria takahammasta juurihoidettiin ja koko ajan sorkittiin takaa. Mutta siinä täytyy hengittää koko ajan nenän kautta ja palleahengitystä, niin silloin se yökötyksen tunne vähenee ja on rennompi,
Kuka hullu siihen ilman puudutusta suostuisikaan? Kauhutarinat lienevät perua ajalta ennen tehokkaita puudutteita.