Mihin ikään asti äitisi kyttäsi, että laitat tarpeeksi päälle?
Tuon sääntökeskustelun innoittamana kysyn tällaista. Itse muistan vielä 9-luokkallakin esim. kouluun lähtiessä eteisessä joutuneeni joskus vaihtamaan äidin määrätyksestä esim. pakkasella neulesormikkaat paksumpiin rukkasiin tai märällä tavalliset kengät kumppareihin. Aika noloa. Kyllä yleensä sain siis itse valita, minkälaisia vaatteita hankittiin, mutta tällaista kyttäystä tuli kuitenkin sen suhteen, mitä milloinkin piti laittaa päälle.
Kommentit (10)
41-v. Tosin alkaa jo osat vaihtua toisinpäin...
Ei sentään kytännyt, mutta jossain määrin on aina huolehtinut ja muistutellut asiasta. Tosin muistan, kuinka saimme penkkaripäiväni aamuna ison riidan aikaiseksi siitä, mitä laittaisin päälleni penkkariajelun ajaksi. Ymmärsin kyllä jo silloin, että äiti oli vain superhuolissaan siitä, etten palelluttaisi itseäni paukkupakkasessa ja kyydin viimassa :)
Olen 36v ja lapseni 7v. Joskus äitini soittaa aamuisin ettäbonhan muksulla tarpeeksi vaatteita päällä kun lähtee kouluun... saattaa mainita minunkin vaatteista... ei lopeta koskaan...
Olen 36v ja lapseni 7v. Joskus äitini soittaa aamuisin ettäbonhan muksulla tarpeeksi vaatteita päällä kun lähtee kouluun... saattaa mainita minunkin vaatteista... ei lopeta koskaan...
Taitaa kytätä edelleenkin pukeutumistani :D ikää 32v...
No ei, olen äidilleni se ikuinen pikkulapsi, iltatähti. Eikä se mua haittaa ollenkaan, sillä äiti ei ole liian holhoava.
Kyttää vieläkin, olen 20v :D
Ei tosin oo ala-asteen jälkeen pakottanut lisäämään vaatetta, myhäilee vaan kun näkee olevansa oikeassa ja mua palelee.
Ei ole vielä lopettanut. Olen 43 v.
On muutenkin kontrolloiva ja yrittää sekaantua kaikkeen ja hallita koko sukua.
Hiton rasittava tyyppi.
En muista, että olisi koskaan kytännyt. Oli vähän sellainen periaate, että ohjeita annetaan ja jos niitä ei noudata , niin on oma vika, kun on kylmä. Opin aika pienenä pukemaan oikein. Haluaisin opettaa omat lapset samalla tyylillä, mutta vaimo aina huolehtii pukemisesta (ja kaikesta muustakin) ja meidän 9 ja 11v lapset ei osaa itse huolehtia mistään.
En muista.
Se oli aina töissä kouluaamuisin, että varmaan luotti jo ajoissa.
En muista, että koskaan olisi kytännyt. Varmaan ihan pienenä, pulkkamäki-iässä ei tarvinnutkaan, mutta ei kyllä myöhemminkään kytännyt. Minä sen sijaan kyttään omiani :D! Ja oikeastaan on turhaa, pipothan työnnetään taskuun heti näköetäisyydeltä päästyä..