Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko tarvetta huolehtia pienistä lapsista, esimerkiksi itkevistä vauvoista? Itse olen huomannut suhtautuvani välinpitämättömästi tai inhoten

Vierailija
02.01.2016 |

Esimerkiksi kaverin lattialla ryömivä, minulle ennestään tuntematon pikkulapsi herätti minussa lähinnä inhoa. Tuli lähinnä mieleen jonkinlainen alieni ja kauhukirjallisuuden hahmo. Olen koettanut saada kiinni siitä, mikä näissä otuksissa herättää ihmisten suojelunhalun ja hellyyden tunteet, mutta en vain saa ollenkaan siitä kiinni. Kuitenkin esimerkiksi koiranpennut ovat ilmeisellä tavalla suloisia...

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken kaikkiaan, onpa tosi jaloa inhota toista vain siksi että tämä sattuu olemaan lapsi...

Vierailija
62/95 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryömivät lapset ovat inhottavia.

No eivät ole. Ne on koomisia ja samalla hämmästyttäviä - eivät osaa eivätkä tiedä mitään, mutta yrittävät silti eteenpäin. Toisin kuin monet, jotka ovat kouluttautuneet vuosia toisten avustuksella ja rahoituksella, mutta kykenevät vain istumaan netissä trollaamaassa ja sättimässä. Ehkä sen muutoksen näkeminen itsessä juuri ahdistaa monia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap jaksaa puolustaa epäinhimillisyyttään ja loukkaantuu kun se osoitetaan hänelle. Hirveä tapaus. :(

Ja sä jaksat trollata, vaikka olet ihan paska siinä, hirveä tapaus :(

En trollaa vaan kerron vilpittömän mielipiteeni. Toivon, että ap on trolli, joka peukuttaa itseään.

Aloitusviestistä: lapsi herättää "inhoa" ja on "alieni", "kauhukirjallisuuden hahmo" - minusta tämä on epäinhimillistä. En tiedä, mitä hienoa te ap:n sivupersoonat ja peukuttajat viestissä näette.

Vierailija
64/95 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken kaikkiaan, onpa tosi jaloa inhota toista vain siksi että tämä sattuu olemaan lapsi...

Vaikea kuvitella, että joku ihan oikeasti päättäisi inhota lapsia. Minulla tuo on ihan vaistonvarainen juttu, pelkään ja tunnen syvää iljetystä myös hämähäkkejä kohtaan, vaikka ne ovat hyödyllisiä ja hämmästyttäviäkin otuksia. Minkäs teet. Minusta vauvat ovat jollain perustavanlaatuisella tavalla puistattavia ja ahdistavia, mutta pidän kuitenkin lapsista hyvin paljon ja hoidan heitä mielelläni. Olisi ihan kiva osata suhtautua normaalisti ihan pieniinkin, mutta kun tulee samanaltainen olo kuin sen hämähäkin katsomisesta. Kai ne muistuttavat olemassaolollaan synnyttämisestä ja raskaudesta, jota en ikinä koskaan milloinkaan kestäisi kokea, kuten en myöskään sitä jatkuvaa hoivaamista.

-60

Vierailija
65/95 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä jaloa kuin väittää, ettei toista saa inhota vain, koska kyseessä on lapsi.

Vierailija
66/95 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä jaloa kuin väittää, ettei toista saa inhota vain, koska kyseessä on lapsi.

Laita tähän lista ketä kaikkia inhoat, niin nähdään, mikä sua todellisuudessa vaivaa. Mulla on koko päivä aikaa.

Vierailija
67/95 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa jaloa väittää pitävänsä lapsista vain koska he sattuvat olemaan lapsia.

Vierailija
68/95 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit ap vääntää ja kääntää sanoja tappiin saakka, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että sinä olet se hirviö.

Vierailija
69/95 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näen palstaäidit tällaisina :D

http://childfreelifeadventures.com/wp-content/uploads/2014/02/kids.png

Samaistuin voimakkaasti.

Vierailija
70/95 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itkevä lapsi tekee oloni kiusaantuneeksi. Minulla ei ole tarvetta ottaa lasta syliin tai lohduttaa, enkä tunne minkäänlaista empatiaa pää punaisena rääkyvää lasta kohtaan. Pikemminkin tekisi mieli käskeä lopettamaan se vollottaminen. En myöskään pidä vauvoja yleisesti ottaen mitenkään suloisina. Joidenkin ihmisten vauvat ovat mielestäni yksinkertaisesti rumia, joidenkin sen sijaan söpöjä ja kauniita. Näitäkään lapsia en kuitenkaan halua syliini enkä lohduttaa.

Eläimiä kohtaan tunnen syvää empatiaa ja pidän niitä suloisina ja lepertelenkin. Jos näkisin jonkun rääkkäävän eläintä, raivostuisin ja puuttuisin asiaan hetkeäkään epäröimättä.

Olen 26v.

Oletko koskaan miettinyt mistä tämä epäloogisuutesi johtuu? Molemmat olennot ovat toisen hoivasta riippuvaisia, vaikkei tietysti lapsia ja eläimiä muuten voikaan verrata.

Vierailija
71/95 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit ap vääntää ja kääntää sanoja tappiin saakka, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että sinä olet se hirviö.

Kiviäkin kiinnostaa jonkun perseensä revittäneen akan "hirviödiagnoosit" :D

Mene takaisin lastenhuoneeseen kaivelemaan jaakkopertin ja annaeliisan anaalista paskaa.

Eiköhän tämä keskustelu ollut tässä. Siteeratun viestin kaltaisten kirjoittajien kanssa ei yksinkertaisesti kannata tuhlata aikaansa. Katsokaa mieluummin lätkää, peli alkoi juuri. :)

Vierailija
72/95 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiviäkin kiinnostaa jonkun perseensä revittäneen akan "hirviödiagnoosit" :D

Mene takaisin lastenhuoneeseen kaivelemaan jaakkopertin ja annaeliisan anaalista paskaa.

Sanoo jonne, joka työntää anaalista paskaa nettiin 24/7, usein vielä kuvien kanssa. Sun äiti taisi inhota sua kovastikin.

Vierailija
73/95 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itkevä lapsi tekee oloni kiusaantuneeksi. Minulla ei ole tarvetta ottaa lasta syliin tai lohduttaa, enkä tunne minkäänlaista empatiaa pää punaisena rääkyvää lasta kohtaan. Pikemminkin tekisi mieli käskeä lopettamaan se vollottaminen. En myöskään pidä vauvoja yleisesti ottaen mitenkään suloisina. Joidenkin ihmisten vauvat ovat mielestäni yksinkertaisesti rumia, joidenkin sen sijaan söpöjä ja kauniita. Näitäkään lapsia en kuitenkaan halua syliini enkä lohduttaa.

Eläimiä kohtaan tunnen syvää empatiaa ja pidän niitä suloisina ja lepertelenkin. Jos näkisin jonkun rääkkäävän eläintä, raivostuisin ja puuttuisin asiaan hetkeäkään epäröimättä.

Olen 26v.

Oletko koskaan miettinyt mistä tämä epäloogisuutesi johtuu? Molemmat olennot ovat toisen hoivasta riippuvaisia, vaikkei tietysti lapsia ja eläimiä muuten voikaan verrata.

Lapset ovat useimmiten minusta ällöttävän näköisiä etenkin itkiessään ja vaativat jatkuvasti tarpeitaan tyydytetyiksi. Etenkin lapsista lähtevät äänet saavat minut ärtyneeksi. Eläinten ääntely on usein paljon maltillisempaa. Eivät huuda ja rääy.

Vierailija
74/95 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko yli vai alle 25-vuotias?

Olen yli kolmikymppinen. AP

Ei tunnevammaisuus ikää katso.

Mitä on "tunnevammaisuus"? Se, ettei tunne sillä tavalla, kuin sinä haluat? AP

Ap tunnevammaisuus tai vaurioitunut tunne-elämä on sitä, että on itse vaurioitunut jotenkin, joko henkisesti tai psyykkisesti siten, että normaali tunne-elämä on kärsinyt vaikka voimakkaiden defenssien rakentumisen myötä. 

Uskon kyllä, että osa erityisesti nuorista aikuisista kokee pienet lapset siinä määrin vieraina jos ei omassa tuttavapiirissä ole ollut vuosiin lapsia, että eivät tunne suojeluviettiä tai lämpimiä tunteita heitä kohtaan. 

Vierailija
75/95 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tunnevammaisuus tai vaurioitunut tunne-elämä on sitä, että on itse vaurioitunut jotenkin, joko henkisesti tai psyykkisesti siten, että normaali tunne-elämä on kärsinyt vaikka voimakkaiden defenssien rakentumisen myötä. 

Uskon kyllä, että osa erityisesti nuorista aikuisista kokee pienet lapset siinä määrin vieraina jos ei omassa tuttavapiirissä ole ollut vuosiin lapsia, että eivät tunne suojeluviettiä tai lämpimiä tunteita heitä kohtaan. 

Lähipiirissäni ei tosiaan ollut vuosiin ihan pieniä lapsia. Ensimmäinen lapsi lähipiirissäni syntyi ystävälleni 3 vuotta sitten (olin siis 23). Olen kyllä ollut lapsenvahtina esikouluikäisille lapsille, ja kaikki on mennyt hyvin.

Useimmat kohtaamiset ihan pienten lasten kanssa tulivat tätä ystäväni lisääntymistä ennen julkisilla paikoilla, kuten kaupassa, kaupungilla jne. ventovieraiden kanssa, ja kohtaamiset ovat voineet sitten olla juurikin kielteisiä. Ehkäpä tällä on ollut jotain vaikutusta asenteeseeni, kuka tietää.

Vierailija
76/95 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on jo jättänyt ketjun ja trollaa toisissa avauksissa.

Vierailija
77/95 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kiva, että mamit jaksaa tarttua syötteihin ja raivota sivuittain samalla, kun aada-emilia itkee jossakin nurkassa yksin :)

Vierailija
78/95 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kiva, että mamit jaksaa tarttua syötteihin ja raivota sivuittain samalla, kun aada-emilia itkee jossakin nurkassa yksin :)

Oli niin koskettavasti ja eläytyen kuvattu, että ilmeisesti kerrot nyt omasta kokemuksesta ja lapsuudestasi nurkassa yksin itkien.

Vierailija
79/95 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aktivoidun heti, jos näen pikkuisen enkä vanhempaa lähellä.En jätä lasta ennenkuin tiedän että on turvassa.

Vierailija
80/95 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikää lähestyvä lapseton sinkkunainen ja hoitoalalla. Opiskelin geriatrisen sekä psykiatrisen osaamisalueen. Kuvittelin opiskeluaikanani vanhustenhoidon erilaiseksi kuin mitä todellisuus on. Lapset ovat aina herättäneet itsessäni suojeluvaistoni, samoin kuin eläimet. Olen valmis puolustamaan eläimiä ja lapsia viimeiseen asti. Työskentelen dementoituneiden vanhusten parissa, mutta he eivät herätä itsessäni minkäänlaista suojelunhalua. On vaikeata todeta tämä tosiasia; hoitamani vanhukset jollain tavoin inhottavat itseäni. Siitä huolimatta pystyn olemaan "hyvä" hoitaja, mutta en tunne empatiaa heitä kohtaan. Suurin osa vanhuksista inhottaa ja väsyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi