Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita oman hiusvärin takaisin kasvattajia/kasvattaneita?

Vierailija
02.01.2016 |

Itsellä projekti vasta alkukuopissa, ei edes puolta vuotta viime värjäyskerrasta, jolloin värjättiin melko lähelle omaa luonnollista väriä. Olen kuitenkin jo huomannut ettei minulta putoa hiuksia läheskään yhtä paljoa kuin ennen! Ennen oli lattiat täynnä mustaa tukkaa kotona.

Mitä muutoksia olette itse huomanneet värjäämisen lopettamisen jälkeen? Kauanko kesti saada kokonaan oma väri?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

JuurikasvU.org siis;)

Vierailija
22/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yli viiteen vuoteen enää värjännyt hiuksiani. Kotiväreistä tuli liian tasainen väri ja ainainen juurikasvu. Kampaamovärjääminen kävi liian kalliiksi varsinkaan, kun en tarvita näyttävää ulkonäköä mihinkään. Tykkäsin hennata mutta ei se sovi aikuiselle tylsään työelämään. Oma väri on melko tumma ja kesällä vaalenee. Taittaa hieman punaiseen. Hiukset ovat paremmassa kunnossa ja käytän kosteuttavaa shampoota ja hoitoainetta. Ennen värjättyjen hiusten tuotteita. En muista kauan kesti oman värin kasvu, mutta aloitin sen värillä, joka oli mahdollisimman luonnollinen ja juurikasvu ei ollut niin selvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi värjätty 16-vuotiaana, eli 8 vuotta sitten. Oma väri on todella monivivahteinen ja näyttää raidoitetulta vaikkei sitä olekaan. Väri on vaalea, vähän harmahtava, mutta joukossa on todella vaaleita raitoja. Hius vaalenee auringossa paljon, mikä saa sen talvisin näyttämään värjätyltä kun "juurikasvu" onkin tummempaa. Oman värin kasvattamisesta on jo sen verran aikaa, etten yhtään muista kauanko siihen meni, mutta värjätty väri oli minullakin lähellä omaa. Olen todella tyytyväinen omaan väriini, enkä voisi enää kuvitellakaan värjääväni hiuksiani.

Vierailija
24/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän nykyisin vähemmän hoitoainetta, lähinnä jotain suihkutettavaa ja tavallisia halpoja sampoita. Vaalennettua tukka piti feikkihoitaa eli silotella silikoneilla ja muilla ettei latva räjähtäisi.

En tiedä pöyheydestä kun en laita erityisesti tukkaani. Se saa olla ja roikkua miten haluaa (pitkä tukka). En pidä liian laitetuista hiuksista muutenkaan.

Vierailija
25/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vyötärölle hiukset. Olen värjännyt viimeksi kesäkuussa 2014.

Olen kuitenkin huomannut irronneista hiuksista, että värjätty osuus on monesti paljon paksumpi kuin omaa väriä oleva juuri. Sen värien välisen rajan huomaa hyvin helposti, kun tarkastelee irtohiuksia, ja juuri on usein paljon hennompaa kuin värjätty latva. Tämä on jotenkin hämmentävää, kun tässäkin ketjussa melkein kaikilla on päinvastoin.

Ei kai tämä värjäämisestä voi johtua? Olen syönyt aika huonosti (yksipuolisesti) yli vuoden, joten johtuisiko tukan oheneminen kuitenkin siitä? Näin olen olettanut.

Vierailija
26/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti itsekin saan kasvatettua todella pitkät hiukset! Napaan asti olevat olis jo ihan unelmat, ja omalla värillä vielä! Ehkä ne nyt ei enää niin helposti latvasta katkeile kun en värjää :)

Vierailija
27/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alotin oman värin kasvattamisen takaisin pari kk sitten. En kyllästynyt juurikasvun värjäyttämiseen ja säännöllisesti kävinkin, mulla ei vaan hius kestänyt enää. Mulla on ollut luonnostaan ihan vaaleat hiukset, nuorena en halunnut olla blondi vaan punapää hetken aikaa. No siihen punaseen kun kyllästyin, ei hiukseni kasvanutkaan enää täydellisen vaaleina vaan harmahtavina. Aloitin värjäämään vaaleaksi, no sitten tuli piste, että mun tukka ei vaan enää kestänyt sitä vetykäsittelyä eli siis parturini kieltäyty enää värjäämästä tai hiukset putoo päästä. Nyt sitten pakkokasvatan omaa väriä takaisin... Ja siis mulla on jo ennen värjäilyä ollut ongelmana se, että mun hius imee kuin pesusieni kaiken töhnän, ei tarvinnut kuin kerran käydä uimahallissa, niin heti alkoi kloorista vihertämään... Nyt asutaan vanhassa talossa, missä kupari putket ja vesivaraajassa joku metalli lämmitin eli mulla on komeet vihreet raidat tukassa ja niille ei voi mitään tehdä, ennen ku kasvavat pois...

Vierailija
28/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallit saa pestyä hiuksista pois, juurikasvu.orgissa on tästäkin neuvoja.

Jos värjätty tukka "näyttää paksummalta" niin se voi johtua siitä että hiussuomut ovat pörhöllään, auki. Tukka on ikäänkuin vahingoittunut. Omassa värissä suomut ovat sileästi ja tukka voi hyvin.

Vierailija
29/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen yrittänyt.  Hiukset kasvaa nopeaan ja oman värin lähelle saan värjättyä mutta, kun on maantienharmaa, niin aika nopeaan tahtoo jotenkin piristää. Laitatin raitoja pari kertaa, mutta lopulta laitoin värinaamion ja huomasin kuinka ilme piristyi heti, kun sain vähän jotain säpinää niihin hiuksiin. En osaa olla värjäämättä, joten näillä keskiruskean sävyillä mennään, värjäysväli on pari kuukautta ja joskus laitan värinaamioita, niin ei rasita niin paljon.

Vierailija
30/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko vaihtaneet shampoon ja hoitoaineen kun lopetitte värjäämisen? Olen kuullut/lukenut että terve hius ei tosiaan niitä superhoitavia aineita kaipaa, ja juuri siksi rasvoittuu eikä ole kovinkaan pöyhkeä.

Nykyisin ei välttämättä tarvitse hoitoainetta laittaa, ellei halua. Aiemmin mulla oli olkapäille ulottuvat värjätyt ja ruskistetut hiukset, mutta nyt oman väriset ja hieman polkkamittaa lyhyemmät. Oikeastaan "mikä vain" shampoo ja hoitoaine käy, kun ennen piti yrittää löytää sellainen, että hiukset sai edes harjattua auki.

Vähän harmittaa, että leikkautin viime kerralla mallin kerrostetuksi polkaksi, sillä nyt taas hiuksia pitäisi laittaa enemmän, jotta olisivat paremman näköiset. Suunnilleen vuosi sitten aloitin tämän värjäämättömyyskokeilun.

Vierailija
31/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä alotin oman värin kasvattamisen takaisin pari kk sitten. En kyllästynyt juurikasvun värjäyttämiseen ja säännöllisesti kävinkin, mulla ei vaan hius kestänyt enää. Mulla on ollut luonnostaan ihan vaaleat hiukset, nuorena en halunnut olla blondi vaan punapää hetken aikaa. No siihen punaseen kun kyllästyin, ei hiukseni kasvanutkaan enää täydellisen vaaleina vaan harmahtavina. Aloitin värjäämään vaaleaksi, no sitten tuli piste, että mun tukka ei vaan enää kestänyt sitä vetykäsittelyä eli siis parturini kieltäyty enää värjäämästä tai hiukset putoo päästä. Nyt sitten pakkokasvatan omaa väriä takaisin... Ja siis mulla on jo ennen värjäilyä ollut ongelmana se, että mun hius imee kuin pesusieni kaiken töhnän, ei tarvinnut kuin kerran käydä uimahallissa, niin heti alkoi kloorista vihertämään... Nyt asutaan vanhassa talossa, missä kupari putket ja vesivaraajassa joku metalli lämmitin eli mulla on komeet vihreet raidat tukassa ja niille ei voi mitään tehdä, ennen ku kasvavat pois...

Vihreät lähtee esim mineraaleja poistavalla syväputsarilla. Lisäksi askorbiinihappoa (c-vit. säilöntäaine, ennen kuin pelästyt) voi laittaa shampooseen ja antaa vaikuttaa, sillä saa poistettua sen verran hyvin metalleja yms, että värjätyn värinkin saa sillä vaalenemaan.

Vierailija
32/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäsin hiukseni viimeksi yli 4,5 vuotta sitten. Minulla on todella pitkä tukka eli varmaan ihan viimeisissä latvoissa taitaa enää olla värjättyä tukkaa jäljellä. Oma värini on maantienharmaa, mutta kesäisin vaaleenee ja saa upean monen eri sävyn loiston ja talvisin taas tummentuu tummemmaksi ruskeaksi. Väriä on kehuttu kauniiksi ja mielestäni se sopii minulle todella hyvin, en raski enää värjätä sitä pois. Ainut huono puoli omassa värissä on se, että tukkani on tosi lasimaisen liukas ja lättänä. Joten pesun jälkeen minun on heti pakko laittaa se eli kohottaa hiustyveä nousemaan pois läheltä päänahkaa, jottei heti seuraavana aamuna tarvitse herätä rasvaisen ja likaisen tukan kanssa. Kuivashampoo on ollut paras apu, se kohottaa tyven sopivasti ja pesuväliä saa pidemmäksi. Laittaminenkin vaatii enemmän hommaa, koska värjättyä hiusta on paljon helpompi käsitellä kuin tälläistä liukasta värjäämätöntä hiusta. Koska tukkani on niin pitkä, niin latvat tarvitsevat hoitoainetta ja sillä niitä pestessä läträän. Muotoilutuotteiden käytön vuoksi vaahdotan tukan pesun aikana useampaan kertaan, jotta se puhdistuu ja käytän säännöllisesti syväpuhdistavaa shampoota.

Välillä on iskenyt himo värjätä tukkaa, mutta koska tätä kasvatusta on ihan huomaamattakin jo kulunut niin kauan, niin en raski enää. Pelkään, että sitten harmittaa kun monen vuoden tulos peittyy sellaiseen rumaan värikypärään, joka ei mätsää esimerkiksi kulmakarvoihini ja ihon sävyyn. Lisäksi tulee säästettyä niin kampaamo- kuin värjäyskuluissa, koska leikkaan itse latvoja pari kertaa vuodessa (hiusmallini on vain sellainen pitkä ja suht tasainen.) Olen myös alkanut pelätä hiusväriallergioita, koska värjätessä päänahkani alkoi monesti kutisemaan ja tuntui oudolta.

Vierailija
33/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään vinkkejä pahaan rasvoittumisongelmaan?! kampaamoväreillä värjätty huhtikuu -14 ja kasviväreillä viimeks huhtikuu -15, sen jälkeen on kasvateltu. Tukka alaselkään eli matkaa riittää, jossain vaiheessa kun on long bob mitassa niin pätkäisen siihen. No tähän rasvoittumisasiaan. Aivan pakko pestä joka päivä. Jos en pese niin 48h jälkeen tukka on tosi ällörasvainen vaikka ois ollut kiinni. Latvat kärsii tietysti pesemisestä. Olen kokeillut niin silikonitonta, sulfaatitonta kuin tosi peseviäkin shampoita. Tulos on aina sama, että on sen verran rasvaiset et pitää pestä jos kakkospäivänä ei halua rasvalettinä olla. kotona ei tietty nii väliä. kuivashampoo auttaa vähän, mutta tukkii päänahkaa jotenkin ja jo muutamassa tunnissa tilanne on entistä pahempi.

Vierailija
34/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkä tukka ja pesen sen joka päivä. Ei se siitä kärsi, kuten ei ihokaan. Hikoilen runsaasti, joten tuntuisi ällöttävältä olla pesemättä. Tukka kuivuu nopeasti hyväkuntoisena (eikä ole superpaksu).

En käytä muotoilutuotteitakaan, koska ne ärsyttävät päänahkaa.

Vierailija
35/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei halua käyttää muotoilutuotteita ja kärsii lättänöistä hiuksista niin itsellä ainakin toimi kun vaihdoin shampoon palashampooseen. Kaikki ei siitä tykkää ja osalla sen kaa tulee aluksi lähmäiset hiukset, mutta kun muutaman viikon jaksaa käyttää niin saattaa vaikka ihastua.

Mutta tosiaan omat hiukset ovat nykyään tuuheemman ja kuohkeamman tuntuiset.

Vierailija
36/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyl värjään koko ajan se on kasvaessaan muute niin ruman näköne siis punanen.. Alapään kyl sheivaan kokonaan jos ei huvita värjätä.

Vierailija
37/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihreät lähtee esim mineraaleja poistavalla syväputsarilla. Lisäksi askorbiinihappoa (c-vit. säilöntäaine, ennen kuin pelästyt) voi laittaa shampooseen ja antaa vaikuttaa, sillä saa poistettua sen verran hyvin metalleja yms, että värjätyn värinkin saa sillä vaalenemaan.

Ihania nää besserwisserit... Kokeiltu on ja aikasemmin onkin auttanut, kun vihreä tullut juuri uimahallista tms. MUTTA nyt kun ongelma kotona, niin mun hius menee vaan vihreämmäksi, sillä tällaiset vihreää poistavat aineet avaavat hiusta entisestään, jolloin hius imee kaiken, lopputuloksena pahempi kuin alkuperäinen pikkuhiljaa värjäytynyt. Toki, jos kävisin muualla pesemässä hiukseni varmasti auttaisi, mutta kolmen pienen lapsen äitinä en kyllä ehdi...

Vierailija
38/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatin oman värin takaisin vuosia sitten. Olin blondannut niitä säännöllisesti. Leikkasin lyhyen mallin ja aloin kasvattamaan. Ensin ne näytti maantienharmailta, mutta kun kaikki vanha väri oli poissa, hiukset näyttivät luonnostaan vaaleilta puhtaina ja näyttää edelleen. Hiukset rasvoittuu helposti ja näyttää likasilta, mutta en pese päivittäin, koska annan luonnon "öljytä" hiukset itsestään.

Vierailija
39/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatan omaa väriäni takaisin, lopetin värjäämisen maaliskuussa tai silloin värjättiin lähelle omaa väriä, jottei juurikasvun ilmaantuessa ero olisi huomattava. Täytyy sanoa, että hiukseni ovat paljon parempi kuntoiset ja paksummat! :) toivottavasti paksunee vielä. Ensin kuvittelin, että oma värini olisi tylsä, mutta tämähän on kaunis suklaanruskea. Idea oman värin takaisin kasvattamiseen lähti siitä, kun luin hiusvärien aiheuttamista allergisista reaktioista ja itsellänikin oli ollut päänahan kirvelyä ja kutinaa. Lisäksi hiukseni olivat todella huonossa kunnossa, ohuet ja karheat. 10 vuotta olin värjäillyt muutaman kuukauden välein vaihdellen ruskeasta blondiin ja punaiseen.

Vierailija
40/48 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäsin hiuksia 26 vuotta, oli vaaleaa, punasta ja mustaa... Nyt oma suomalainen väri, jossa joitain vaaleita raitoja. Olen todella todella tyytyväinen - jatkuva värjäysrumba ohi, hiuksia ei enää lähde entiseen malliin ja hiukset terveennäköiset. Ja kalliit kampaamosampoot oon vaihtanu markettimerkkeihin, nyt käytössä Erittäin hyvä suomalainen shampoo, ja hiukset eivät oo ikinä voineet näin hyvin. 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän