Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt voi huoletta imettää julkisesti, kun Niittikohun jälkeen, kukaan ei uskalla arvostella

Vierailija
02.01.2016 |

Tissit esiin sitten vaan mammat :)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä uskallan sanoa, että pois julkisista tiloista. Minä en nimittäin kuuntele sitä kurlutusta ja ähkimistä enkä rupea sietämään niitä hajujakaan. Jos ja kun ei rouva halua lähteä privaatimpaan paikkaan kehotettaessa, minä osaan kyllä tehdä toimituksen hänelle ihan yhtä epämukavaksi kuin itsellenikin on tehty.

Tsemppiä Niitille.

Vierailija
2/17 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskallan. Alan ottaa kuvia näistä tissimammoista.

Minä myös. Terilta terveisiä ja klik

Teri rules

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

SETAlla on unelma  rasismia vastaan mutta ei puolusta imettäviä äitejä :(

joten tuskin sitä niin vapaasti uskaltaa imettää kun SETA antaa hiljaisen hyväksynnän äitiyttä vastaan :(

Vierailija
4/17 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tulee pahaa silmää ja suoria kommentteja siitä jos vauva itkee esim julkisessa liikennevälineessä että on se huono äiti kun huudattaa pentuansa. No imeväisikäinen yleensä itkee vain nälkäänsä. Jos kaivat siihen sitten rinnan esille niin kommentit on juuri tätä, tai jos pullon niin silloinkin tulee jostain nurkasta mummo kommentoimaan että nykyajan äidit kun ei edes rintaa anneta..

Mitäs jos vaan kaikki pitäisi päänsä kiinni ja keskittyisi omiin asioihinsa?

Vierailija
5/17 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta olen imettänyt, ihan juuri siinä missä satun olemaan. Prismassa sain paheksuvia katseita, kun imetin kävellessä ja ostoksia kerätessä takin alla. Who cares? Tuijottakoon, jos ei syövää lasta ole koskaan nähneet.

Piiloimetys on huono asia yhteiskunnallisesti, kun parhaasta ravinnosta tulee etäinen ja hävettävä asia. Nuoriso vieraantuu imetyksestä ja tulevaisuudessa vauvat ruokitaan pullolla, kun imetys on outoa ja "ällöä". Lasten allergiat lisääntyy ja vatsavaivaiset vauvat väsyttävät äidit ja kulut kasvaa, kun allergioita selvitellään ja perhetyö käy päästämässä väsyneet äidit nukkumaan.

Pulloruokinta on kallista koko yhteiskunnalle. (Yksittäinen pulloruokkija, älä loukkaannu! Puhun yhteiskunnallisesti ja kokonaisesta ikäryhmästä, en yksittäisestä valinnasta. Sun valinta on ihan ok ja varmasti oikea)

Ne äidit, jotka imettää kokee muutenkin paineita ihan valtavasti, yhdenkään idiootin ei tarvitse tulla näyttämään aivopierujaan hormonien väsyttämälle äidille.

Vierailija
6/17 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin huvittavaa, että jokin some kohu kertoo meille miten pitäisi käyttäytyä.

Some kohuja on toki moneen suuntaan. Taisi viime vuonna joku kirjoittaa siitä miten tykkäsi siitä, että mies ottaa ohjat tms. No ainakin mtv3 ei sympatisoinut tätä aloittajaa. Eikä tätä tissi-miestä nyt. Toisaalta joku oli pukenut poikalapsensa tytöksi ja ihmetteleviä äitejä vastaan käytiin mediakampanja.

Ei tästä netistä OIKEASTI tule yhtään mitään ennenkuin alamme sisäistämään miten meitä ohjataan. Nämä ovat oikeasti pimeitä aikoja.

Vierailija
7/17 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joten tuskin sitä niin vapaasti uskaltaa imettää kun SETA antaa hiljaisen hyväksynnän äitiyttä vastaan :(

Mitä se Seta tähän kuuluu? Siinä on jäsenenä aika paljon äitejäkin. Ei myöskään kaikki äidit tykkää imettää julkisesti.

Vierailija
8/17 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin tulee pahaa silmää ja suoria kommentteja siitä jos vauva itkee esim julkisessa liikennevälineessä että on se huono äiti kun huudattaa pentuansa. No imeväisikäinen yleensä itkee vain nälkäänsä. Jos kaivat siihen sitten rinnan esille niin kommentit on juuri tätä, tai jos pullon niin silloinkin tulee jostain nurkasta mummo kommentoimaan että nykyajan äidit kun ei edes rintaa anneta..

Mitäs jos sinne julkisille paikoille ottaisi pullon mukaan ja sanoisi moittiville mummoille, että tämä on juuri nyt poikkeusjärjestely, koska haluan olla kohtelias kaikille osapuolille?

Vierailija
9/17 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se Seta tähän kuuluu? Siinä on jäsenenä aika paljon äitejäkin. Ei myöskään kaikki äidit tykkää imettää julkisesti.

Suvaitsematon kuka on avautunut kuuluu seksuaaliseen vähemmistöön jonka edustajaksi SETA on profiloitunut. 

Olisi välttämätöntä että ottaisi kantaa suvaitsevaisuuden puolesta eikä anna hiljaista hyväksyntää "jäsenensä " mielipiteelle imettäviä äitejä vastaan.

Vielä vähemmän SETA:lla pitäisi rasisimin kanssa olla tekemistä, mutta ottaa kuitenkin kantaa asiaan pontevasti.

Vierailija
10/17 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos sinne julkisille paikoille ottaisi pullon mukaan ja sanoisi moittiville mummoille, että tämä on juuri nyt poikkeusjärjestely, koska haluan olla kohtelias kaikille osapuolille?

Jos tietäisit jotain imetyksestä, ymmärtäisit, ettei pulloruokinta siinä ohessa sovellu kaikille vauvoille. Ymmärtäisit, että vauva alkaa imeä rintaa helposti väärin, mistä aiheutuu äidille helposti rintatulehdus, nännihaava ja siitä seuraa äkkiä sammas joka on molemmille kivulias. Vauvan vatsa saattaa mennä sekaisin vastikkeesta ja monta yötä rikkoontuu. Kaikki eivät jaksa pumpata omaa maitoa tai edes heru pumpulle. Ja kalliita ovat hyvät pumput.

Vierailija
11/17 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän napsitte kuvia, ei haittaa. Tuleehan imetys tutummaksi laajemmalle yleisölle. Kuvaajat edistää vauvojen oikeutta rintamaitoon :)

Vierailija
12/17 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suvaitsematon kuka on avautunut kuuluu seksuaaliseen vähemmistöön jonka edustajaksi SETA on profiloitunut. 

Olisi välttämätöntä että ottaisi kantaa suvaitsevaisuuden puolesta eikä anna hiljaista hyväksyntää "jäsenensä " mielipiteelle imettäviä äitejä vastaan.

Vielä vähemmän SETA:lla pitäisi rasisimin kanssa olla tekemistä, mutta ottaa kuitenkin kantaa asiaan pontevasti.

Siis ihanko oikeasti olet sitä mieltä että koska kohun aiheuttaja on homomies niin kaikkien seksuaalivähemmistöihin kuuluvien pitäisi kollektiivisesti irtisanoutua tästä? Voi jeesus sentään! :D

Vierailija
13/17 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei varsinaisesti ole mitään imetystä vastaan. Enemmän ärsyttää tää äitien asenne, että "kyllä minä saan ja minun vauvani ja minäminäminä, en välitä muiden mielipiteistä lainkaan, koska minä ja minun vauvani!!" Imetys on varmasti vauvalle tarpeellista ja hyvä juttu, mutta ikävä kyllä me kaikki muut ihmiset joudumme ottamaan muut huomioon, esim. bussissa vaunuja väistellessä tai välttäessä sopimattomia puheita lasten kuullen, mutta äiti-ihmisten ei nähtävästi tarvitse välittää muista lainkaan!

Vierailija
14/17 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kahden lapsen (3v ja 5v) äiti ja molemmat lapset olen imettänyt, MUTTA minulla on käytöstavat! Ei herranjestas ykkösluokassa haisevaa munavoileipääkään syödä ilman, että kanssamatkustajilta kysytään, että onko OK... Mua ällöttää äidit, jotka kuvittelee, että imetys on ok vaikka kirkossa. hc-imettäjät: muistakaa käytöstavat!

Vierailija
15/17 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tietäisit jotain imetyksestä, ymmärtäisit, ettei pulloruokinta siinä ohessa sovellu kaikille vauvoille. Ymmärtäisit, että vauva alkaa imeä rintaa helposti väärin, mistä aiheutuu äidille helposti rintatulehdus, nännihaava ja siitä seuraa äkkiä sammas joka on molemmille kivulias. Vauvan vatsa saattaa mennä sekaisin vastikkeesta ja monta yötä rikkoontuu. Kaikki eivät jaksa pumpata omaa maitoa tai edes heru pumpulle. Ja kalliita ovat hyvät pumput.

Seli seli. Jos on noin vaikeaa, kannattaa sekä hankalan lapsen että hankalan äidin pysyä siellä kotona keskenään siihen asti, kun ovat valmiit käyttäytymään ihmisten ilmoilla ihmisiksi.

Kukaan ei ole tainnut olla sitä mieltä, että imetys pitäisi kieltää julkisissa tiloissa. On vain kritisoitu sitä, kun sitä ei suojata vaatetuksella, huivilla tai harsolla. 

Vierailija
16/17 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei varsinaisesti ole mitään imetystä vastaan. Enemmän ärsyttää tää äitien asenne, että "kyllä minä saan ja minun vauvani ja minäminäminä, en välitä muiden mielipiteistä lainkaan, koska minä ja minun vauvani!!" Imetys on varmasti vauvalle tarpeellista ja hyvä juttu, mutta ikävä kyllä me kaikki muut ihmiset joudumme ottamaan muut huomioon, esim. bussissa vaunuja väistellessä tai välttäessä sopimattomia puheita lasten kuullen, mutta äiti-ihmisten ei nähtävästi tarvitse välittää muista lainkaan!

Menkää kestovaippa fb sivulle , tämän lukee siellä.

Yksikin mamma kertoi omat isovanhemmat eivät pidä siitä että imettää heillä julkisesti, joten silloin menee toiseen huoneeseen mutta kun on kaupungilla, voi imettää ihan julkisesti. Omia isovanhempia arvostaa mutta ei muita.

Vierailija
17/17 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme lasta olen imettänyt, ihan juuri siinä missä satun olemaan. Prismassa sain paheksuvia katseita, kun imetin kävellessä ja ostoksia kerätessä takin alla. Who cares? Tuijottakoon, jos ei syövää lasta ole koskaan nähneet.

Piiloimetys on huono asia yhteiskunnallisesti, kun parhaasta ravinnosta tulee etäinen ja hävettävä asia. Nuoriso vieraantuu imetyksestä ja tulevaisuudessa vauvat ruokitaan pullolla, kun imetys on outoa ja "ällöä". Lasten allergiat lisääntyy ja vatsavaivaiset vauvat väsyttävät äidit ja kulut kasvaa, kun allergioita selvitellään ja perhetyö käy päästämässä väsyneet äidit nukkumaan.

Pulloruokinta on kallista koko yhteiskunnalle. (Yksittäinen pulloruokkija, älä loukkaannu! Puhun yhteiskunnallisesti ja kokonaisesta ikäryhmästä, en yksittäisestä valinnasta. Sun valinta on ihan ok ja varmasti oikea)

Ne äidit, jotka imettää kokee muutenkin paineita ihan valtavasti, yhdenkään idiootin ei tarvitse tulla näyttämään aivopierujaan hormonien väsyttämälle äidille.

Mitä vikaa on imetyksestä huivin takaa ? Kyllä siinä kaikki tajuaa mitä tehdään, jos sitä haluaa nuorisolle näyttää.

3 lapsen äidit ovat kaikkein pahimpia minä minä -ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi