Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuivaava pesukone, kokemuksia?!

Vierailija
02.01.2016 |

Alkaa hermot mennä jatkuvaan pyykkisavottaan. Pese, ripusta, odota huomiseen, silitä ja lajittele kaappiin.

Olemme 4 henkinen perhe ja pyykkiä tulee ovista ja ikkunoista. Pyykkien kuivattamiseen ei ole tiloja ja iso pyykkiteline lojuu milloin missäkin. Inhoan pyykkien kuivumaan laittamista ja odottelua seuraavaan päivään, että ne saa kaappiin ja nyt kuulisin mielelläni kokemuksia kuivaavista pyykkikoneista ja mikä olisi hyvä merkki ja malli? Pesutornia en halua.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut 7 vuotta Candy EVO W 4963 ja ei huono pikkutiloihin, kuivaus on tosiaan vain nyrkkipyykille, mutta ei korvenna asuntoa saunaksi, kuten kuivausrumpu. Kesällä kuivaus kestää kauemmin, kun vesijohtovesi on lämmintä. En suosittele ajamaan kuivausta samassa ohjelmassa, jos mukana on froteepyyhkeitä, ne tarttuvat rumpuun linkouksen aikana ja muutaman tunnin päästä revit kivikovia bumerangeja irti rummusta, pehmenevät toki, jos ne laittaa kostutettuina uudestaan.. Poistopumpun sihtiä kannattaa tarkkailla, sinne voi ilmestyä kuitukäpy, joka tulppaa virtauksen, erottaa kyllä pumpun äänestä.

Pesutulos tuolla on hyvä, kuivaus kuluttaa etenkin ylisuurilla täytöillä tekstiilejä kuivausrumpua enemmän, rumpu pyörii turhan paljon. Kuivausasteen anturi nikotellut välillä, ilmeisesti likaantuu. Parempi kuivata silityskuiviksi ja antaa hengittää, ei tule ryppyjäkään, aurinkokuiva voi välillä kestää ikuisuuden, jos anturi nikottelee. Veikkaan huuhteluaineen tukkivan anturin, samaa oli normirummuissa puuvillapyykillä ja runsaalla huuhteluaineella.

Parhaimmillaan parin päivän käyttövaatteiden pesussa pikaohjelmilla.

Vierailija
42/44 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen tätä ketjua. Onko kuivaavat pesukoneet kehittyneet vai vieläkö kuivausrumpu vie voiton?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ostaisi kuivaavaa pesukonetta, sillä sen kuivaustekniikka on eri kuin kuivausrummulla: ilmalla kuivaamisen (puhaltamisen) sijasta se käyttää korkeaa lämpötilaa veden poistamiseen (eli ns. "silittää" kuivaksi) , jolloin esim. nukka ja pöly sekä eläinten karvat jäävät pyykkiin. Allergisena tämä ei siis sovellu minulle. Tästä on minulla kokemusta 6 vuotta Samsung-merkkisen kuivaavan pesukoneen kanssa, enkä enää koskaan ostaisi samanlaista, vaan perinteisen pesutornin.

Vierailija
44/44 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vhhhh kirjoitti:

Itse en ostaisi kuivaavaa pesukonetta, sillä sen kuivaustekniikka on eri kuin kuivausrummulla: ilmalla kuivaamisen (puhaltamisen) sijasta se käyttää korkeaa lämpötilaa veden poistamiseen (eli ns. "silittää" kuivaksi) , jolloin esim. nukka ja pöly sekä eläinten karvat jäävät pyykkiin. Allergisena tämä ei siis sovellu minulle. Tästä on minulla kokemusta 6 vuotta Samsung-merkkisen kuivaavan pesukoneen kanssa, enkä enää koskaan ostaisi samanlaista, vaan perinteisen pesutornin.

Itsellä on iän ikuinen hooverin kuivaava pyykinpesukone! Moottorin hiilet kertaalleen vaihdettu, mutta muuten vaan toimii ja toimii. Hurisee kuin fööni kuivatessaan ja tulee ihanan kuivat vaatteet 30 minuutissa pienellä täytöllä ja 1h - 1h 30min jos on vaikka petivaatteet. Mitään nukkaa tai muutakaan en ole vaatteissa havainnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme