Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hulluin/erikoisin sääntö, jonka tiedät jossain perheessä olevan?

Vierailija
02.01.2016 |

Tästä oli keskustelu demi.fi:ssä joskus vuonna nakki ja kivi ja siellä sai hyvät naurut joten ajatettelin tehdä tännekin :)

Tämä ei ole omani mutta joku kirjoitti sinne että hänen tuttavaperheessään oli sellainen sääntö etteivät tytöt (teinejä) saaneet käyttää mitään hajusteita, siis edes deodoranttia. Syystä että vanhemmat eivät halunneet että he tutustuvat poikiin ja hyväntuoksuisena se onnistuisi helpommin :D

Kommentit (3002)

Vierailija
2701/3002 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellista perhearkea sitten kirjoitti:

Pysytään yhdessä kulissiliitossa, vaikka ei enää rakasteta ja arki on kidutusta, kunnes nuorin on päässyt Ylioppilaaksi. Ok, ja sitten paljastetaan suuri huijaus kertaheitolla lapsille?

Tiedän myös tällaisen parin. Ei yhteisiä lapsia mut rouva kiristää ettei velipuolet saa enää tavata jos ero tulee liian aikaisin. Meni myös miehensä työpaikkaan vahtimaan tätä. Ai että sitä onnea.

Vierailija
2702/3002 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesesepersukses kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että vessapaperia ei saa käyttää kuin kaksi palaa per vessareissu. Mahtaa olla koko perheellä melkoiset jarruraidat alushousuissa.

Tällaista en voi millään ymmärtää. Minä jos joutuisin pärjäämään kahdella vessapaperin palasella, niin minua seuraisi jatkuva ulosteenhaju ja kalsarit olisivat kuorrutetut myöskin. Minulla menee vähintään 15 palaa pyyhkimiseen, ja olen hoikka mies, ei vaan tunnu vähempi riittävän. En tiedä mistä johtuu.

Miksi ihmeessä ihmiset (erityisesti miehet) eivät pese takapuoltaan sillä ihanalla, joka kodista löytyvällä ihmeellä eli käsisuihkulla? En vaan tajua. Jos joudun käymään vessassa, jossa suihkua ei ole, jää likainen olo ja käyn ensi tilassa pesulla. Siis ajatteleeko miehet, että se on lempinimensä (p*llupuhelin) vuoksi vain naisia varten??? Opetelkaa käyttämään käsisuihkua, niin pienempi määrä paperia riittää ja ette pyörittele niitä e.coli-bakteereitanne pitkin maita ja mantuja (kyllä, ne leviävät myös alusvaatteista!)! Jos kaadut naamallesi koiranp*skaan, niin pyyhitkö paperilla vai peset vedellä?

Perssilmästä ei pöpöt suuhun pääse, naamasta pääsee, joten täysin eri asia.

Enpä voi ymmärtää tuota käsisuihkun käyttöä. Eihän sitä saa edes sellaiseen asentoon, että se osuisi lähellekään pöllönsilmää? Sitten ollaan perse ja selkä märkänä, samalla kastellaan vessan lattia.

Ai pyyhkeellä kuivataan? Joka pyyhkimisen jälkeen uusi puhdas pyyhe.. 

Pesen joka päivä eikä koskaan kastu selkä, koko perse tai lattia. Ei ole ollenkaan vaikeaa paitsi ehkä jollekin 3-vuotiaan tasolla olevalle. Kuivaamiseen menee muutama pala paperia, ei puolikasta rullaa niinkuin monella tuntuu menevän ulosteen pyyhkimiseen.

Ei oikein parilla ruudulla karvainen hanuri kuivu.

Yhdyn alkuperäiseen kommentoijaan, miksi helvetissä sitä takapuolta ei voi pestä suihkulla ulostamisen jälkeen? Sopisiko sellainen että korjataan koiran paska paljaalla kädellä ja sen jälkeen pyyhitään kädet paperilla? Että puhdas tulee eikä haise yhtään? 

No juu, persus on eri asia kuin kädet mutta vertauksena tämä. Iho se on takareiänkin ympärillä ja toisilla todella se perse haisee. Kakanhaju tarttuu myös tuoleihin, sohviin ja töissä konttorituoliinkin. Verkkarit haisee ja kaikki. Eikä itse ymmärretä asiaa. Hyi hemmetti. 

Oon naispuolinen ja meidän työpaikalla toimisto koostuu parakkikonteista. Suihkun tilalle on kehitelty jotain muuta (eli ei suihkukäytössä) ja vessakopeissa ei ole bideesuihkua millä pestä hanuri kakkoskäynnin jälkeen. Paperipyyhinnällä siis mennään :D

Itse työ on mulla pelkkää konttorihommaa, joten varsinaista suihkussakäyntiä ei tarvitse.

Kotona jos harvoin (lähinnä kuukautisten aikaan) pesen koko vaon bideellä nii siihen kuivaamiseen menee varmaan 20 palaa vessapaperia ellei enemmänkin. Ei jaksa suihkutella persrööriä tämän takia joka paskakäynnin jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2703/3002 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesesepersukses kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että vessapaperia ei saa käyttää kuin kaksi palaa per vessareissu. Mahtaa olla koko perheellä melkoiset jarruraidat alushousuissa.

Tällaista en voi millään ymmärtää. Minä jos joutuisin pärjäämään kahdella vessapaperin palasella, niin minua seuraisi jatkuva ulosteenhaju ja kalsarit olisivat kuorrutetut myöskin. Minulla menee vähintään 15 palaa pyyhkimiseen, ja olen hoikka mies, ei vaan tunnu vähempi riittävän. En tiedä mistä johtuu.

Miksi ihmeessä ihmiset (erityisesti miehet) eivät pese takapuoltaan sillä ihanalla, joka kodista löytyvällä ihmeellä eli käsisuihkulla? En vaan tajua. Jos joudun käymään vessassa, jossa suihkua ei ole, jää likainen olo ja käyn ensi tilassa pesulla. Siis ajatteleeko miehet, että se on lempinimensä (p*llupuhelin) vuoksi vain naisia varten??? Opetelkaa käyttämään käsisuihkua, niin pienempi määrä paperia riittää ja ette pyörittele niitä e.coli-bakteereitanne pitkin maita ja mantuja (kyllä, ne leviävät myös alusvaatteista!)! Jos kaadut naamallesi koiranp*skaan, niin pyyhitkö paperilla vai peset vedellä?

Perssilmästä ei pöpöt suuhun pääse, naamasta pääsee, joten täysin eri asia.

Enpä voi ymmärtää tuota käsisuihkun käyttöä. Eihän sitä saa edes sellaiseen asentoon, että se osuisi lähellekään pöllönsilmää? Sitten ollaan perse ja selkä märkänä, samalla kastellaan vessan lattia.

Ai pyyhkeellä kuivataan? Joka pyyhkimisen jälkeen uusi puhdas pyyhe.. 

Pesen joka päivä eikä koskaan kastu selkä, koko perse tai lattia. Ei ole ollenkaan vaikeaa paitsi ehkä jollekin 3-vuotiaan tasolla olevalle. Kuivaamiseen menee muutama pala paperia, ei puolikasta rullaa niinkuin monella tuntuu menevän ulosteen pyyhkimiseen.

Ei oikein parilla ruudulla karvainen hanuri kuivu.

Yhdyn alkuperäiseen kommentoijaan, miksi helvetissä sitä takapuolta ei voi pestä suihkulla ulostamisen jälkeen? Sopisiko sellainen että korjataan koiran paska paljaalla kädellä ja sen jälkeen pyyhitään kädet paperilla? Että puhdas tulee eikä haise yhtään? 

No juu, persus on eri asia kuin kädet mutta vertauksena tämä. Iho se on takareiänkin ympärillä ja toisilla todella se perse haisee. Kakanhaju tarttuu myös tuoleihin, sohviin ja töissä konttorituoliinkin. Verkkarit haisee ja kaikki. Eikä itse ymmärretä asiaa. Hyi hemmetti. 

Oon naispuolinen ja meidän työpaikalla toimisto koostuu parakkikonteista. Suihkun tilalle on kehitelty jotain muuta (eli ei suihkukäytössä) ja vessakopeissa ei ole bideesuihkua millä pestä hanuri kakkoskäynnin jälkeen. Paperipyyhinnällä siis mennään :D

Itse työ on mulla pelkkää konttorihommaa, joten varsinaista suihkussakäyntiä ei tarvitse.

Kotona jos harvoin (lähinnä kuukautisten aikaan) pesen koko vaon bideellä nii siihen kuivaamiseen menee varmaan 20 palaa vessapaperia ellei enemmänkin. Ei jaksa suihkutella persrööriä tämän takia joka paskakäynnin jälkeen.

Iso on vako

Vierailija
2704/3002 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin perheessä isä,äiti ja poika olivat aina kotona ollessaan alusvaatteissa.

Minä olen lähes aina kalsareillani kotona, puen housut jos pitää ulos lähteä. Ei ole sääntö vaan mukavuuskysymys.

M45

Vierailija
2705/3002 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun yh-äidillä oli aika oudot säännöt, nyt ymmärrän että masennus selitti aika paljon.. äiti oli siis tosiaan yksinhuoltaja ja sai masennusdiagnoosin kun olin parikymppinen.

- Aamulla piti syödä kaurapuuroa jonka päälle ei saanut edes hilloa laittaa mutta sitten toisaalta sain loppupäivän syödä herkkuja niin paljon kuin sielu sieti, mitään karkkipäivää ei ikinä ollut

- Sain meikata jo 9vuotiaana mutta värjätä hiukset vasta 15vuotiaana koska "väri polttaa"

- En sanut katsoa kauhuelokuvia mutta 10vuotiaana minun piti katsoa  Käpy Selän alla-elokuva jotta saisin  "valistusta"

- 12vuotiaana jäin kiinni tupakasta sillä tavoin että äiti tuli kysymään poltanko kun hänen askinsa taas vajaa, saarnan tai arestin sijaan sain ikiomat tupakat ja istuimme sitten yhdessä parvekkeelle vetämässä röökiä

- Äiti pakotti minut juomaan lasillisen olutta (eikä ollut mitään kotikaljaa) ollessani 13vuotias kun  kuitenkin kiinnostaa  

- Kotiintuloaika oli arkisin kello 17  koulun takia mutta viikoloppuisin sain olla vaikka koko yön ulkona (yläasteella)

- Kun minulla oli ekat fritsut äiti totesi vaan että  käske sen jätkän imeä persettä ensi kerralla

Äiti on minulle rakas eikä tuosta mitään traumoja jäänyt, mutta olihan nuo säännöt vähän outoja :D

On muitakin vanhempia, jotka eivät anna kasvuikäisen värjätä hiuksia, eivätkä kaikki kampaajat värjää kovin nuorten hiuksia. Näin ainakin takavuosina. Syynä ovat kemikaalit, kyllä kyseessä on useimmiten aika tujua tavaraa kun sen pitää hiuksissa pysyä.

Joo mutta tuossa lapsi sai kuitenkin laittaa meikkiä jossa myös kemikaaleja. 10vuotiaan iho ei tarvitse puuteria sen enempää kuin hiukset väriä.

Ei kymmenvuotias mitään meikkiä tarvitse. Mutta hiusten värjääminen kotona onnistuu ihan mustikalla tai kurkumalla. Ne ovat vaarattomia ja skidi saa tarvitsemansa vaihtelun, koska väri ei myöskään pysy hiuksissa kuukausikaupalla. Win-win.

Hiusten värjäys siniseksi mustikalla tai keltaiseksi kurkumalla? Milläs estetään värin leviäminen tyynyliinoihin, pipoihin jne?

Vierailija
2706/3002 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun vaihtaa tämän asian toisinpäin? Oon vähän hassu mummo, 55 vee ja kun mun luo tulee lapsia, niin me leikitään tyynysotaa ja piilosta. Ihan sika hauskaa lasten kanssa. Selviää vaikka kymmenen lapsen kanssa kun itse heittäytyy ja ottaa ilon irti.😂😂😂

Vierailija
2707/3002 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä luokalla ei koulun jälkeen saanut mennä kavereille tai jäädä mihinkään vaan piti tulla kotiin tyhjään taloon tekemään läksyt ja odottamaan että vanhemmat tulevat kotiin joskus viiden tunnin kuluttua. En suosittele tätä sääntöä jos haluatte, että lapsellanne on kavereita.

Vierailija
2708/3002 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän perheen, jossa äidillä on oma vessa, jota muut eivät saa käyttää. Ilmeisesti siksi, että vessa olisi aina puhdas

Vierailija
2709/3002 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun tutun tutuilla on muistaakseni sellainen sääntö .....

Vierailija
2710/3002 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lapsen äidin luona ei ole sääntöjä lainkaan, sekö se vasta ärsyttävää onkin..

Vierailija
2711/3002 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kerta kun kuulen että joku saunoo juhannuspäivän iltana.  Aatto on saunomispäivä.  Tietysti voi saunoa ihan koska haluaa.

Vierailija
2712/3002 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

WC pönttöä ei saa vetää jos siellä on vain käyty kerran pissalla sillä pitää säästää vettä.

Sama perhe käytti myös pesukoneen likaisen pesuveden WC  pöntön huuhteluun ja sitä oli aina ämpäri tai pari WC pöntön vieressä.

Vierailija
2713/3002 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei saa pitää iltaisin puhelintaan päällä. Vaimolla on oikeus plarata miehen puhelinta. Haha tämänkin olen joutunut kuulemaan leikkikentällä, erään äidin vaatimuksena miehelleen.

Vierailija
2714/3002 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei edes viikonloppuisin ja lomilla saanut nukkua myöhään, vaan piti herätä kello 5.30 kuten arkisinkin. Samoin nukkumaan piti mennä aina kello 20.00 oli sitten arki tai loma. 

Naapuri harrastaa tätä. Kivaa, kun itse menen töihin n. klo 9-10 ja näillä alkaa kiljuminen ja juoksentelu jo viiden pintaan, jolloin on minusta vielä yö. Sama viikonloppuisin. Jotenkin en pysty tajuamaan, miksi viikonloppuisinkin täytyy nousta niin aikaisin. Varsinkin talvella on vielä pilkkopimeää, minnekään ei voi vielä lähteä jne. Välillä mietin lapsen huutoon herätessäni, että saakohan se pikkuinen ollenkaan tarpeeksi unta, mutta kaipa se saa. Haluaisiko joku kertoa, miksi näin toimitaan? Onko se vaan tottumiskysymys?

Ei (pienet) lapset toimi samoin kuin aikuiset.

He tottuvat arjen rytmiin, mikä meilläkin tarkoittaa klo 7 heräämistä - oli sitten maanantai tai lauantai. Tätä osaa vanhemmuudessa inhoan näin aamu-unisena. Monessa lapsiperheessä lotossa on käynyt vielä surkeampi tuuri, kuten mainitsemassasi perheessä herätys on jo klo 5. En olisi elävien kirjoissa, jos meillä olisi noin.

Vierailija
2715/3002 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei edes viikonloppuisin ja lomilla saanut nukkua myöhään, vaan piti herätä kello 5.30 kuten arkisinkin. Samoin nukkumaan piti mennä aina kello 20.00 oli sitten arki tai loma. 

Naapuri harrastaa tätä. Kivaa, kun itse menen töihin n. klo 9-10 ja näillä alkaa kiljuminen ja juoksentelu jo viiden pintaan, jolloin on minusta vielä yö. Sama viikonloppuisin. Jotenkin en pysty tajuamaan, miksi viikonloppuisinkin täytyy nousta niin aikaisin. Varsinkin talvella on vielä pilkkopimeää, minnekään ei voi vielä lähteä jne. Välillä mietin lapsen huutoon herätessäni, että saakohan se pikkuinen ollenkaan tarpeeksi unta, mutta kaipa se saa. Haluaisiko joku kertoa, miksi näin toimitaan? Onko se vaan tottumiskysymys?

Ei (pienet) lapset toimi samoin kuin aikuiset.

He tottuvat arjen rytmiin, mikä meilläkin tarkoittaa klo 7 heräämistä - oli sitten maanantai tai lauantai. Tätä osaa vanhemmuudessa inhoan näin aamu-unisena. Monessa lapsiperheessä lotossa on käynyt vielä surkeampi tuuri, kuten mainitsemassasi perheessä herätys on jo klo 5. En olisi elävien kirjoissa, jos meillä olisi noin.

Tähän olennaisena lisäyksenä mikä kirjotellessa unohtui: monella lapsella on oma biologinen kellonsa, eli lapsi herää joka aamu samaan aikaan, teit muutoksia rutiineissa tai et. Eli ei auta, että naperon nukuttaa aikaisemmin, myöhemmin, jättää päikyt väliin tai ei jne. Meillä näin ei onneksi ole, lomalla lapsemme sentään tottuu uuteen rytmiin.

Vierailija
2716/3002 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikanaan äitini jostain omaksuma sääntö että jos oli liha- tai kalaruokaa niin leivän kanssa ei saanut ottaa juustoa tai leikkelettä.

Vierailija
2717/3002 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli aikanaan äitini jostain omaksuma sääntö että jos oli liha- tai kalaruokaa niin leivän kanssa ei saanut ottaa juustoa tai leikkelettä.

Leikkeleen ymmärrän mutten juustoa.

Vierailija
2718/3002 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kotona jos oli tehnyt jotain tuhmaa tai ei ollut tehnyt kotitöitä, seurasi kaverikielto, eli ei saanut viettää vapaa-ajalla aikaa kavereiden kanssa. Kotona oli sen verran väkivaltaa että olin hankkinut joka päivälle harrastuksia, niin ei tarvinnut olla kotona kuulemassa sitä huutoa.

Vierailija
2719/3002 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kotona jos oli tehnyt jotain tuhmaa tai ei ollut tehnyt kotitöitä, seurasi kaverikielto, eli ei saanut viettää vapaa-ajalla aikaa kavereiden kanssa. Kotona oli sen verran väkivaltaa että olin hankkinut joka päivälle harrastuksia, niin ei tarvinnut olla kotona kuulemassa sitä huutoa.

Nihkeää. Meillä oli myös kaverikielto (jopa parin viikon mittainen joskus). Mutta se oli siinä mielessä sentään looginen seuraamus, että aiheutui aina siitä, että olin tehnyt jotain joukossa tyhmyys tiivistyy -tyyppistä hölmöilyä yhdessä niiden kavereiden kanssa. Ja väkivalta onneksi rajoittui johonkin satunnaisiin tukkapöllyihin juuri niistä samoista hölmöilyistä.

Vierailija
2720/3002 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 18 jälkeen ei saa syödä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi