Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hulluin/erikoisin sääntö, jonka tiedät jossain perheessä olevan?

Vierailija
02.01.2016 |

Tästä oli keskustelu demi.fi:ssä joskus vuonna nakki ja kivi ja siellä sai hyvät naurut joten ajatettelin tehdä tännekin :)

Tämä ei ole omani mutta joku kirjoitti sinne että hänen tuttavaperheessään oli sellainen sääntö etteivät tytöt (teinejä) saaneet käyttää mitään hajusteita, siis edes deodoranttia. Syystä että vanhemmat eivät halunneet että he tutustuvat poikiin ja hyväntuoksuisena se onnistuisi helpommin :D

Kommentit (3002)

Vierailija
2721/3002 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli aikanaan äitini jostain omaksuma sääntö että jos oli liha- tai kalaruokaa niin leivän kanssa ei saanut ottaa juustoa tai leikkelettä.

"Ei saa ottaa kahta särvintä."

Tosin omasta mielestäni juustoleipä sopii liha -tai kalaKEITON kanssa ja oikeastaan kuuluu niihin.

Muuten vatsa on pian tyhjä.

Vierailija
2722/3002 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän perheen, jossa äidillä on oma vessa, jota muut eivät saa käyttää. Ilmeisesti siksi, että vessa olisi aina puhdas

Tähän lienee syynsä, vaikka aika rajulta toimenpiteeltä kuulostaakin. Tunnen muutamankin perheen, joissa lapset eivät vain osaa/jaksa/viitsi/huomaa siivota jälkiään (tai aina edes vetää vessaa perässään), vaikka asiasta kuinka puhutaan ja muistutetaan ja yritetään selittää, miksi näin pitää tehdä. Lapset 9-16 vuotiaita. Ehkä tuossakin perheessä äidiltä mennyt vihdoin hermo niiden kivettyneiden kakkarantujen siivoamiseen ja ties kuinka monetta kertaa k*siputkan hajuiseen vessaan sisäänastumiseen ja todennut että pitäkää tunkkinne, minä pidän omani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2723/3002 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmartanyt, etta Saksassa miehet istuvat pontolla, kun virtsaavat. Moni Saksassa asuva ystavani on taman minulle kertonut.

Aikoinaan meilla USAssa oli nuori saksalainen kandi harjoittelemassa ja han meilta hoitajilta kysyi mita hanen olisi tehtava pienen poikansa kanssa, joka jonakin paivana palaisi Saksaan. Seisaaltaan vai istualtaan?

Mita mielta kirjoittajat taalla ovat? Omat poikapuoliset lapsenlapseni seisovat, koska isansa niin tekee. Nostavat kylla ponton rinkulan ensin ylos.

Jos seisoo niin siivoo. Mitä moni ei kyllä viitsi tehdä. Eli sitten istuu, koska ei se k*siroiskeiden siivoaminen ole "jonkun muun" tehtävä. Ainakaan meillä ei tämä kuuluisa "joku muu" asu. 

Vierailija
2724/3002 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa monella ollut armeijakuri, ja meillä myös - tosin Pohjois-Korean armeijan.

Isäni kommunikoi lapsille huutamalla käskyjä.

Säännöt varmaan hyvät, mutta muuttuivat mielivaltaisesti päivästä toiseen, kai jotta lapset karaistuisivat epäonnistumisista.

En tosin muista monia epäkohtia enää, koska trauman takia muistissa on aukkoja. Ainakaan ei saanut nauraa eikä olla eri mieltä mistään kuin isä.

Selvisin sieltä onneksi ja nykyisin olen hyyvin boheemi. Liityin kiusallani myös SKPhen.

Vierailija
2725/3002 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli aikanaan äitini jostain omaksuma sääntö että jos oli liha- tai kalaruokaa niin leivän kanssa ei saanut ottaa juustoa tai leikkelettä.

No eipä leikkeleitä leivällä tarvita, jos leipää syödään ruuan kanssa. En ainakaan minä laita kuin levitettä. Tosin jos syön esim. sosekeittoa niin silloin saattaa leivällä olla leikkelettä. Tosin aika usein en syö leipää ruuan kanssa muutenkaan. Ei meillä edes kateta leikkeleitä pöytään, kun on lämmin ruoka.

Vierailija
2726/3002 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä monta lasta ja 7lk eteenpäin kaikilla oli oman kännykät, mutta näitä ei saanut käyttää kotona, koska vanhin (tai toiseksi vanhin, en muista tarkkaan) lapsista soitti jättimäisen laskun joskus vuonna kivi ja käpy, niin sen takia kännykkäoikeudet lähti muiltakin jo heti kun tuli kännykkäikään. Kodin lankapuhelimesta sai soittaa 15min päivässä kavereille ja useammalle kaverille tämä aika piti jakaa esimerkiksi 5min kolmelle henkilölle. Usein vanhemmat salakuunteli toisella linjalla näitä lankapuheluita. Kavereita sai mennä katsomaan kaupungille vain pari kertaa viikossa, niin silloin sai ottaa kännykät mukaan, koska vanhempien täytyy saada nuoret kiinni kun haluaa. Kaverit saivat tulla kylään, mutta tämä piti sopia vähintään viikkoa aikaisemmin ja ovi piti pitää koko ajan auki ja vanhemmat helikopterasivat oven suussa vahtimassa.

Vierailija
2727/3002 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa monella ollut armeijakuri, ja meillä myös - tosin Pohjois-Korean armeijan.

Isäni kommunikoi lapsille huutamalla käskyjä.

Säännöt varmaan hyvät, mutta muuttuivat mielivaltaisesti päivästä toiseen, kai jotta lapset karaistuisivat epäonnistumisista.

En tosin muista monia epäkohtia enää, koska trauman takia muistissa on aukkoja. Ainakaan ei saanut nauraa eikä olla eri mieltä mistään kuin isä.

Selvisin sieltä onneksi ja nykyisin olen hyyvin boheemi. Liityin kiusallani myös SKPhen.

Meilläkään ei saanut olla eri mieltä isän kanssa tai se raivosi ja vyttuili monta päivää väärästä mielipiteestä. Tämä päti kaikkeen, siis ruoasta lähtien. Toki myös politiikkaan, johon suhtauduttiin hirveällä fanaattisuudella. Meni pitkään ennen kuin lakkasin olemasta kynnysmatto kaikissa ihmissuhteissani ja kertomaan, mitä mieltä minä olen tai mitä minä haluan. Se omituinen sääntö siis: isän kanssa ei saa olla eri mieltä mistään.

Vierailija
2728/3002 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti, yritin lukea tätä ketjua, koska aihe on tosi mielenkiintoinen, mutta kyllä on tehokkaasti saatu KOKO ketju pilattua jollain helvetin lättyjankutuksella. Alusta asti joka sivulla monta kommenttia aiheesta ja kaikissa ihan samanlainen sisältö, mitään uutta ei ole asiasta sanottu ensimmäisten parin sivun jälkeen, mutta silti lättyjuttu ei vain lopu sitten millään!

Meillä ei saanut syödä purkkaa kun olin lapsi. Tai sai, kunhan ei koskaan missään tapauksessa tehnyt sitä silloin kun isä oli jossain lähettyvillä. Aikuisena olen miettinyt oliko kyse misofoniasta, mutta mitkään muut syömisen äänet eivät isääni tuntuneet häiritsevän.

Vierailija
2729/3002 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä "perheen isien" erikoisia sääntöjä lukiessani pistää hymyilyttämään näin sinkkuna, onneksi minulla ole ketään ketä latelisi erikoisia "sääntöjä" minulle tai lapsilleni, olen sen verran itsenäinen ja omillaan tuleva, etten moisia sääntöjä noudattaisi minun perheessäni, vaan ukko saisi lähtöpassit!

Valta ja vallankäyttö ei onnistu miehiltä.

Vierailija
2730/3002 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitalossa kun asuin, niin naapurin lapsilla ei ollut kellään avaimia, vaan aina koputtelivat oveen. Siis ihan yläasteikäisiä olivat.

Vierailija
2731/3002 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellanen suihku sääntö että perä kanaa mennään suihkuun ettei tuuletin oo turhaa päällä. Perheessä 3 ihmistä.

Vierailija
2732/3002 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmartanyt, etta Saksassa miehet istuvat pontolla, kun virtsaavat. Moni Saksassa asuva ystavani on taman minulle kertonut.

Aikoinaan meilla USAssa oli nuori saksalainen kandi harjoittelemassa ja han meilta hoitajilta kysyi mita hanen olisi tehtava pienen poikansa kanssa, joka jonakin paivana palaisi Saksaan. Seisaaltaan vai istualtaan?

Mita mielta kirjoittajat taalla ovat? Omat poikapuoliset lapsenlapseni seisovat, koska isansa niin tekee. Nostavat kylla ponton rinkulan ensin ylos.

Saksassa ja ainakin myös Itävallassa on aika suuri osa pytyistä sellaisia, joissa on iso laakea ja "kuiva" alue ja varsinainen vesiallas ihan pytyn perällä.  Tuohon jos yrittää seisaalleen pissiä, niin melko varmasti roiskuu seinille ja reisille.   Samoin se varsinainen jöötikin vain tippuu siihen tasolle eikä aina edes jaksa huuhtoutua sinne vesialtaaseen yhdellä huuhtelulla.  Se on sitä saksalaista standardia, jota on vaikea ymmärtää.

Vierailija
2733/3002 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla kun te kerrotte näitä sääntöjä "muka hauskoina" juttuina. paljastatte miten sadistisia, omahyväisiä ja itsekkäitä miehet ovat. Huvittavaa eikö?

Vierailija
2734/3002 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli kirjoittamattomia sääntöjä eli oli ruoka-ajat, mutta sai välipalaakin syödä esim. hedelmiä, leipää, pullaa. Äiti teki kunkin lapsen lempiruokaa vuorotellen. Nukkumaan mentiin ajoissa, ja viikonloppuisin ja lomilla voitiin nukkua pitempään. Oma huone piti siivota ja muitakin tiloja. Pakkoa ei ollut oikein mihinkään, paitsi tietenkin koulussa piti käydä ja läksyt tehdä. Lapsena ei saanut olla kavereiden luona kovin myöhäseen, mutta teininä sitten sai, kun rippikoulu oli käyty.

Mikä näissä oli hullua tai erikoista?

Väipaloista ei ole kuin haittaa. Niin terveydelle kuin hammasterveydelle.

Terveellinen välipala auttaa pitämään verensokerin tasaisempaa, ei pääse laskemaan liian alas. Ja huom! Terveellinen. Ei mikään suklaapatukka tai muu mihin on lisätty sokeria. Niitä syömällä verensokeri nousee ja laskee nopeasti.

Itse asiassa suklaapatukka yleensä nostaa verensokeria hitaammin kuin esim.  leipäpala, sillä se sisältää rasvaa joka hidastaa sokerin imeytymistä. Hiilihydraatti on hiilihydraatti (eli sokeria kaikki tyynni) ja suurin piirtein yhtä nopeasti se verensokeria nostaa, tuli mistä lähteestä tahansa.

Terv. 1-tyypin diabeetikko

Bullshit. Suklaa ja muu puhdas sokeri heittää verensokerin heti taivaisiin, eikä rasva sitä hidasta. Päin vastoin, leivässä oleva kuitu hidastaa verensokerin nousua. Ja hiilihydraatti ei ole sama asia kuin sokeri, toinen on pitkiä glukoosiketjuja, toinen pelkkiä glukoosiyksiköitä.

Ei taida sinulla olla sairaus kovin hyvässä hoitotasapainossa, jos näin pielessä on uskomukset.

Terv. Biokemisti

Vierailija
2735/3002 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KatiT kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärsin migreenistä, olin yökylässä 15-vuotiaana kaverillani ja he eivät suostuneet antamaan minulle särkylääkettä vaan hokivat että juo vettä, juo vettä. Soitin jopa isälleni ja sanoin että puhuu kaverin äidille että antaa minulle särkylääkkeen. No ei käynyt, kun ei lääkkeet ole lapsia varten ja heillä on sääntö ettei lääkkeitä syö alle 18-vuotiaat. Migreenikohtaus meni niin pahaksi että isä joutui hakemaan minut joskus klo 23.30 kotiin kun eivät voineet antaa yhtä hikistä särkylääkettä.

Tuskin oli migreeni, jos normaalilla särkylääkkeellä olisi ohi mennyt. Tosin ehkä sen särkylääkkeen olisi silti voinut antaa.

Migreenejä on erilaisia. Itselläni esim migreeniin harvemmin liittyy pääkipua, mutta silloin kun liittyy niin kyllä siihen särkylääke ainakin jonkin verran auttaa.

Kyllä tulehduskipulääkkeet on ihan tehokkaita migreeniin, sitä on ihan tutkittu. Pitäisi vaan ottaa ajoissa ja riittävän iso annos. Täsmälääkkeitä tarvitsee vain osa migreeniä sairastavista, ei kaikki.

Noi on pilipali migreenejä jos jollain buranalla selviää.

1000 mg panadolia + 800 mg ibubrofeiinia + 1-2 kofeiinitablettia. Tämä resepti on toiminut mulla paremmin kuin mikään reseptimigreenilääke, eikä ole tullut sivuoireita niin kuin vahvemmista lääkkeistä.

Ehkä en ottaisi lääkitysneuvoja henkilöltä, joka kutsuu ibuprofeenia "ibuprofeiiniksi".

Vierailija
2736/3002 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti,karmaisevaa suurinpiirtein kaikki,huhhuh missä helveteissä ihmiset ovat joutuneet olemaan.Tosin osa jutuista saa kyllä älyttömyydellään itseltäni huvittuneisuuden pointsit...mut kumminki.EI mikään ihme suomessa nuorten itsarit.

Vierailija
2737/3002 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein just viikolla ipanalle jauhelihasoppaa jota olin jatkanut lihapullilla ja tarjosin sen kanssa voileivän jossa alla oli ruisleipä, päällä kauraleipä ja välissä kinkkua metwurstia juustoa. Joku varmaan tekee jo lasua :)

Vierailija
2738/3002 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli aina kotona boksereissa ja äitipuoli tissiliiveissä ja pikkareissa, kun valitin tästä että nolotti tuoda kavereita kylään niin isä alkoi käyttää verkkareita mutta äitipuoli jatkoi alusvaatteissa heilumista ja koetti painostaa minutkin olemaan tissiliivisilläni jotta oppisin ettei siinä ole mitään noloa, onneksi isäni puuttui asiaan ja puolusti minua( Luultavasti isä ei tahtonut nähdä minua puoli-alasti kuten ei kukaan normaali isä).

Äitipuoleni myös suuttui kun tykkäsin syödä kylmiä lihapullia  leivän päällä, jostain syystä tämä  suuri  makunautintoni oli hänelle ihan kauhea kielletty asia. En vielä tänäkään päivänä tiedä miksi.

Ja sitten vielä äitipuolella oli se pakollinen iltatee, olisi pitänyt juoda vaikkei maistunut. Kahvia ei missään nimessä saanut keittää! Oli aamukahvi, päiväkahvi ja iltatee.

Vierailija
2739/3002 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään sukulaisperheessä on 3 lasta, 1 tyttö ja 2 poikaa. Pojat ovat ja nukkuvat samassa huoneessa vaikka ovat melko eri-ikäisiä (toinen 14v ja toinen 5v), kun taas 8v tyttö on yksin omassa huoneessaan. Syynä on se, että äidin mielestä tyttö tarvitsee enemmän omaa tilaa ja yksityisyyttä kuin pojat mutta ei osaa kertoa mitään järkevää syytä sille, että miksi niin on. 

Vierailija
2740/3002 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erään sukulaisperheessä on 3 lasta, 1 tyttö ja 2 poikaa. Pojat ovat ja nukkuvat samassa huoneessa vaikka ovat melko eri-ikäisiä (toinen 14v ja toinen 5v), kun taas 8v tyttö on yksin omassa huoneessaan. Syynä on se, että äidin mielestä tyttö tarvitsee enemmän omaa tilaa ja yksityisyyttä kuin pojat mutta ei osaa kertoa mitään järkevää syytä sille, että miksi niin on. 

Tai sitten ei ole halunnut kertoa sinulle syytä, joka ei taida sinulle kuuluakaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän