Raskauskilot
Moi!
Mä oon nyt 22 vuotias ja mulla on noin vuoden ikäinen tyttö.
Tää mun kirjotus koskee minun tän hetkistä painoa.
Ennen raskautta olin normaalipainoinen, ylärajalla kylläkin, painoindeksi oli 24. Löysää oli silloin jo vähän mutta ei paljoa.
Raskauden aikana kiloja tuli yhteensä 15 ja nyt vuoden jälkeen niitä on kehossani edelleen noin 11kg. En ole paljoa ehtinyt kuntoilemaan joten tuo neljän kilon putoaminen on sinässään ihme.
En tiedä mitä tekisin uuden lihavan itseni kanssa. En ole koskaan ollut ( ilman raskauspainoa ) näin lihava. Kaikki vaatteeni kiristävät ja jotkut eivät enää mahdu päälle.
Miten olette lähteneet raskauskiloja laihduttamaan pienen lapsen hoidon lomassa?
Kommentit (3)
Imetätkö vielä? Jos imetät, niin älä ala laihduttaa ennenkuin lopetat - lapsi saa muuten maidossa kehosta sulavia myrkkyjä. Kilot lähtee tehokkaasti kun seuraat mitä syöt. Selvitä peruskulutuksesi ja syö vähemmän. Liikkumalla saat löllöjä kasaan ja energiaa itsellesi, mutta älä sorru syömään paljon ekstraa vaikka olisit vaunulenkillä käynyt, kaloreita niillä ei kulu kovinkaan paljon, ellet oikeasti juokse/hölkkää. Hanki vaikka aktiivisuusranneke tsemppariksi, se auttoi itseäni. Tsemppiä ihan hirveesti urakkaan, alku on hankalaa mut lisääntyvä energia alkaa palkitsemaan nopeasti!
Moi. Perässä tullaan. Viikkoja 28 ja painoa tullut 25. Olen liikunta-alan ammattilainen ja aika hämmentävältä tuntuu. Samat housut menee, nestettä ja rasvaa tullut vatsaan, käsiin ja jalat turpoavat rajusti. Löysin nyt jo sopivia ohjelmia raskauden jälkeiseen laihdutukseen kun googlailin, kokeile jos löytyisi sinulle sopivaa. Ruokavalio varmasti isossa roolissa, kärrylenkit tukena. Älä ole liian ankara itsellesi, minäkin elän nyt täysin vauvan ehdoilla.
Vaunulenkille! Tunti pari reipasta kävelyä epätasaisessa maastossa päivittäin ja vaikka pariinkin kertaan päivässä jos jaksat. Ei välttämättä tarvitse lähteä salille tai hikilenkille. Ja tietysti ensisijaisen tärkeää on miettiä mitä syö, ja syödä pikkasen vähemmän mitä kuluttaa. Näillä ohjeilla mulla lähti kaikki 23 raskauskiloa jotka olin syömällä ja löhöämällä itselleni hankkinut.