Kukaan leikannut pitkiä hiuksia tosi lyhyeksi?
Kysymys otsikossa, kaduttiko, harmittiko, oliko elämän paras ratkaisu :D? Itsellä huomenna aika parturiin, ja olen päättänyt leikata pitkän (tosi pitkän) tukan aivan lyhyeksi. Hiukseni on ollut _aina_ pitkät ja jakaus keskellä päätä. jee! nyt mietin, että kerran pitää kokeilla lyhyttä, kaippa se sitten vielä siitä takaisin kasvaa!! :) jännitystä av-mamman elämään :D
Kommentit (43)
Juuri leikkasin puoleen selkään asti olevan tukan about polkkamittaiseksi ja hyvä päätös oli. Tukka näyttää tuplasti paksummalta ja mielettömän hyväkuntoiselta aiempaan verrattuna. :)
Mä leikkasin lapsen syntymän jälkeen kun hormonit teki musta kaljun otsalta. Parturi oli ihan paniikissa ja yritti tarjota kaikkia välimalleja, mut mä halusin lyhyen. Ja sain toki sen, enkä todellakaan katunut.
Kaksi kertaa pitkästä poikatukaksi. Kasvatin kerran takaisin, kun ei ollut varaa rampata kampaajalla joka kuukausi, mutta toisen kerran kun leikkasin, en enää ikinä kasvata. Inhoan pitkiä haivenia roikkumassa. Lyhyt tukka on mulle paljon omempi.
Leikkautin alaselkään saakka olleet hiukseni sellaiseen polkkamalliin, että koko niska on paljaana 3 vuotta sitten enkä ole katunut päivääkään! Ihanan helppohoitoiset ja paksunnäköiset verrattuna siihen pitkään malliin. Annoin silloin kampaajalle vapaat kädet ja hän ehdotti joko olkapäille tai sitten lyhyt polkka ja päädyin jälkimmäiseen, koska olkapäille ulottuva versio on ollut muutamia kertoja aiemminkin ja kaipasin uutta ilmettä. Kyllä jännitti ihan pirusti sanoa, että anna mennä, kun kampaaja vielä varmisteli ennen ekaa nipsaisua, jonka mukana meni 40cm hiuksia :D
Leikkautin paksut, lantiomittaiset hiukseni olkapäille kolmisen vuotta sitten, kun halusin vaihtelua. Pidin uudesta hiusmallistani pari viikkoa, kunnes kyllästyin sen tavanomaisuuteen ja tylsyyten ja todellakin kaduin katkerasti!
Aloitin välittömästi hiusten kasvattamisen takaisin ja vasta nyt kolmen vuoden kuluttua hiukseni yltävät jälleen lantiolle. Enää en todellakaan aio näitä lyhentää latvojen tasausta lukuunottamatta. Vaihtelunhalua tyydyttämään olen opetellut tekemään erilaisia kampauksia. Nutturoista ym. tulee todella näyttäviä, kun hiusmassaa on paljon :)
joo, itse olen huono laittamaan hiuksiani, ja tuntuu myös, että lastensaannin jälkeen tukka on ohentunut kovasti (lisäksi ne pienet jokapaikkaan takertuvat kourat on repineet päästäni lukemattomia hiuksia) sitä mietin kanssa, että pitäiskö mun kovasti osata etukäteen kertoa parturille, mitä haluan. kun katson netistä malleja, niin kaikki on hienoja tms, mutta en sitten tiedä sopiiko ne mun kasvoihin (joista en todellakaan osaa sanoa ammattikielellä, ovatko ne nyt ovaalit tai muuta) t. Ap.
Sinuna en leikkaisi. Lyhyet hiukset ovat tosi tylsät, kun sellaiset tai korkeintaan puolipitkät on melkein kaikilla 30+ naisilla.
Oma eukko lähtisi vaihtoon samantien jos upean pitkän tukkansa menisi leikkaamaan. Ja nainen tietää sen itsekin joten tietenkään niin ei tee.
Vähän sama kun mies leikkaisi kyrpänsä poikki.
Älä leikkaa. Pitää olla todella kaunis ja siro luusto, että lyhyt tukka sopii. Lähes poikkeuksetta pidempi tukka on seksikkäämpi ja kauniimpi naisella. Itse en ikinä koskaan leikkaisi lyhyttä - kasvatan nytkin. Tuskin haluat näyttää mieheltä? ja vielä sekin, että lyhyt todella vaatii jokapäiväisen pesun, föönaamisen ja muotoilun. Itselläni meni hermo jo polkkamallissa tähän laittoon. Pidempi on kaunis kiinnikin.
Leikkautin lantiolle saakka olleet hiukset pari kuukautta sitten lyhyiksi (edestä hieman pidempi polkka, ei yllä ponnarille) ja olen saanut tosi paljon kehuja yllättäviltäkin tahoilta eli hyvältä näyttää. Ainoa miinus on se, että pitkän tukan laittoi helposti kiinni tai jollekin sykkyrällä, jos se oli vähän likainen, mutta lyhyttä tukkaa on (minun) pakko pestä joka päivä, että pysyy siistinnäköisenä. Go for it, kyllä se takaisin kasvaa! :)
Pitää myös muistaa, ettei lyhyt tukka ole kaunis ohuthiuksisilla eikä niillä, jotka eivät joka aamu jaksa sitä muotoilla ja laittaa kuntoon.
Itse leikkasin viime vuonna puoleen selkään olevan tukan kaljuksi. Pakko vaan tehdä jotain, kun alkoi otsalohkoilta kaljuuntua ja muuten pitkä tukka ei enää tuntunut hyvältä. Onnekseni voin todeta että näytän kaljunakin/lähes kaljuna todella komealta ja ei ole kaduttanut sekuntiakaan.
Yleensä lyhyt tukka ei sovi naisille, mutta tässä esim on poikkeus:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet hiukset ovat tosi tylsät, kun sellaiset tai korkeintaan puolipitkät on melkein kaikilla 30+ naisilla.
Tylsät! Melkein kaikilla! Missä maailmassa sä oikein elät? Melkein kaikilla on puolipitkät tai pitemmät hiukset, on hiuslaatu sitten millainen luiru haituva tahansa. Hyvin harvoin näkee hyvin leikattuja ja laitettuja lyhyitä malleja.
Tänään leikkasin nimittäin mieheni tukan ei se pitkä ollut mutta kuitenkin monta kertaa pidempi kuin itselläni. Vedin 12 milliseksi koneella, nyt on hyvän näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet hiukset ovat tosi tylsät, kun sellaiset tai korkeintaan puolipitkät on melkein kaikilla 30+ naisilla.
Tylsät! Melkein kaikilla! Missä maailmassa sä oikein elät? Melkein kaikilla on puolipitkät tai pitemmät hiukset, on hiuslaatu sitten millainen luiru haituva tahansa. Hyvin harvoin näkee hyvin leikattuja ja laitettuja lyhyitä malleja.
näin ammattilaisen näkökulmasta voin sanoa, että on todella tylsät. Jostain syystä hyvin maskuliininen tyyli on hyvin suosittu keski-ikäisillä naisilla tai vähän vanhemmilla. Hyi kamala. On täydellinen myytti ei-ammattilaisten keskuudessa, että ohut luirutukka on muka lyhyenä kaunis. Se vaatii hirveästi tuotteita ja laittamista joka ikinen päivä ja on silti perusnaamalla aina maskuliininen tai ruma. Ohuen saa pitkänä laitettua todella kauniisti nutturalle (ilman perua 5min) tai parilla clipsilisäkkeellä auki tuuheasksi. Ja se rumempikin naama kestää tämän lookin. Iso valtava ei lyhyelle tukalle naisella - etnekin, jos ikää on yli 30.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys otsikossa, kaduttiko, harmittiko, oliko elämän paras ratkaisu :D? Itsellä huomenna aika parturiin, ja olen päättänyt leikata pitkän (tosi pitkän) tukan aivan lyhyeksi. Hiukseni on ollut _aina_ pitkät ja jakaus keskellä päätä. jee! nyt mietin, että kerran pitää kokeilla lyhyttä, kaippa se sitten vielä siitä takaisin kasvaa!! :) jännitystä av-mamman elämään :D
Sitten todellakin olet mamma jos leikkaat hiukset aivan lyhyeksi. Tiedäthän nämä ikäistään vanhemman näköiset mammat, mitä näkee turhan paljon joka puolella Suomea. Heitä yhdistää lyhyet hiukset. Lyhyet hiukset sopii todella harvalle naiselle. Pitkät hiukset on miehilläkin tyylikkäät. M34
Vierailija kirjoitti:
Tänään leikkasin nimittäin mieheni tukan ei se pitkä ollut mutta kuitenkin monta kertaa pidempi kuin itselläni. Vedin 12 milliseksi koneella, nyt on hyvän näköinen.
Kävi ilmeisesti itsetunnon päälle kun miehellä oli pidempi ja komeampi tukka kuin sinulla :D. En ikinä antaisi naisen, tai kenenkään muunkaan, leikata tukkaani. M34
no mä oon just täyttänyt 30 :D apua! ja arvatkaa mitä, oon vielä lähihoitaja :DDDD oikea tehy-tukka siis tulossa. asiaan taas. kyllä mä luulen, että se vielä takaisin kasvaa, koska oon joskus leikkauttanut selkään asti menneen tukan ehkä "puoleenväliin" ni pari vuotta ja taas se oli selässä. onhan se totta, että pitkä tukka on kaunis, ja helppo vetäistä ponnarille/nutturalle. mutta itsellä niin paljon katkelleita hiuksia, että ne tyhmästi sitten törröttää antenneina pitkin päätä, muutenkin huonot hamppulatvat jne. pitää kerran koittaa. ja en siis meinaa leikata mitään poikatukkaa, joku hieno lyhyt (tosi ammatillista sanastoa taas :D) t. Ap
Oli elämän paras ratkaisu! Tukka oli persuksille ja olkapäille halusin. Kampaajakin moneen kertaan varmisteli että oletko nyt varma eikä ole kaduttanut vieläkään viiden vuoden jälkeen (nyt siis olen pitänyt long bobina siitä saakka).