Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhojen tansseista poisjääminen

Vierailija
01.01.2016 |

Lukion käyneet, tanssitteko vanhat? Jos ei niin oletteko myöhemmin ajatelleet että olisi pitänyt mennä?
Itsellä olisi tänä keväänä edessä mutta taidan jättää väliin koska ei ole paria ja tällä hetkellä olen henkisesti melko huonossa kunnossa... harmittaa selitellä tuota kaikille tutuille, varsinkin äiti ja isoäiti olisivat halunneet että menen.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä parittomillekin löydettiin parit, vaikka kurssi oli jo alkanut, joten en usko sen olevan ongelma.

Vierailija
22/56 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin pois kun ei ollut paria. Ei ole kaduttanut, eikä pahemmin kuulunut ihmettelyjä tai muistutteluja mistään suunnalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssin 2013 :) Oli kiva kokemus, mutta ei nyt mikään paras päivä ikinä.

Vierailija
24/56 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari olisi ollut mutta jätin menemättä, koska en osaa tanssia, enkä halua opetella toisen varpaille astuen jne. Olin ujo niihin aikoihin ja jutustelu olisi ollut vaikeaa. Pukuloisto ei kiinnostanut. Ei ole kaduttanut jälkeenpäin.

Vierailija
25/56 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin, oli hauskaa vaikka jännittikin ihan älyttömästi... Ja kaduttaisi jos en olisi mennyt, koska sieltä löytyi maailman ihanin vaimo ja 2 lasta ollaan puuhailtu tähän mennessä :)

Vierailija
26/56 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasteni serkku ei tanssinut vuonna 2007. Hän jaksoi pitää saarnoja siitä, miten naurettava se perinne on, miten typerää kekkalointia ja rahanmenoa, miten elämässä pitää uskaltaa tehdä toisin kuin on tapana, pitää kulkea omaa polkuaan.

Kaksi vanhinta lastani on jo tanssinsa tanssinut (2011 ja 2013) ja todennut tälle serkulle, että se on heidän valintansa, yhtä arvokas kuin jäädä pois. Kumpikin valinta on vain valinta, ei mikään merkki siitä, miten elämässä menestyy tai miten jaloa luonnetta osoittaa tai miten menee muiden perässä. Jotkut eivät uskalla mennä pois omalta mukavuusalueeltaan, siksi  toiset kieltäytyvät tansseista ja toiset osallistuvat ja palstan rikkomattoman säännöstön mukaan kaikki joka tapauksessa tekevät väärin ja kärsivät, tekivät niin tai näin.

Vierailija
27/56 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt lukion kolmonen ja en tanssinut viime vuonna. Ei yhtään kaduta. Olin tosin tanssien juontaja yhden toisen tytön kanssa, joten tavallaan olimme kyllä mukana siinä kaikessa hössötyksessä kuin kaikki muutkin.

Uskon, että olisi ollut vähän left out -olo, ellen olisi mitenkään osallistunut, mutta jos koet, että se on hyvä päätös niin siitä vaan. :)

Saattaahan se päätös myöhemmin vähän kaduttaa, mutta tuskin joku vanhojen tanssiminen/tanssimatta jättäminen on kuitenkaan kellekään niin iso juttu. Toisaalta voihan sinua kaduttaa myöhemmin sekin, jos tanssit, vaikket halua.

Jos sun suurin ongelma on se tanssipari, voithan kysyä, voiko teidän koulussa voi olla juontajana, niin voithan kysyä jos saisit juontaa tanssit?

Itse en tanssisi, ellei tuntuisi siltä

Vierailija
28/56 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani tanssii tänä vuonna kolmannen kerran vanhojentanssit. Siis "uhraa" osan penkkaripäivästä.

Hän ei ole mikään erityisen liikunnallinen nuori mies, mutta totesi, että entisenä seurakuntanuorena  on tottunut auttamaan. Neito pulassa on kuulemma mitä parhain avun kohde. Eikä poikani ole seurustellut yhdenkään tanssipartnerinsa kanssa!

Vierailija
29/56 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistunut vanhojentansseihin, sillä lukioaikana en pitänyt laittautumisesta enkä esillä olemisesta (edes sen ison porukan seassa). Tanssiminen itsessään on myös aina ollut vastenmielistä. Äiti ja mummi vähän ihmettelivät päätöstä, mutta ei se tainnut jäädä heitä vaivaamaan.

Eikä todellakaan kaduta yhtään, kun ei noita lukioaikoja edes jälkikäteen kummemmin muistele. Naimisiinkin menin ilman tanssia ja tälläytymistä, eikä sekään jälkikäteen harmita!

-N25

Vierailija
30/56 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani ei tanssinut 2011, kun samana ja seuraavana päivänä olivat hänen urheiluharrastuksen kilpailut. Eikä kuulemma ole katunut. Äitinä tietysti harmittelin asiaa, mutta se korjaantui seuraavan kanssa, kun hän kävi kaksoistutkinnon.

Onneksi on vaan poikia, kyllä se tyttöjen pynttäytyminen jotenkin hirvitti aikoinaan. Jostain luin, että ennen vanhojen tansseihin puku haettiin sieltä mummolan vintiltä, mutta tänä päivänä on monen sadan mittatilausmekko. Onneksi tuntuu olevan myös fiksujakin nuoria, jotka äänestävät jaloillaan tuota varustelua vastaan.

Vierailija
31/56 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistunut, eikä ole jälkeenpäin edes harmittanut kun ihan sillon kun oli puhetta asiasta pari viikkoa jälkeenpäin.Sen jälkeen olen enemmän sitä mielät etä hyvä etten osallistunut. 

Vierailija
32/56 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä edes harkinnut osallistuvani. Tanssiminen ei ollut koskaan kiinnostanut minua, en edes osannut tanssia, enkä todellakaan halunnut opetella tuollaista varten. Enkä halunnut mennä keikistelemään sinne prinsessaleikkejä leikkivien, toistensa kanssa puvuissaan ja kampauksissaan kilpailevien nuorten naisten keskelle. 

En ole sen jälkeen uhrannut ajatustakaan koko asialle. Täysin mitätön asia ihmisen elämässä. 

Vierailija
33/56 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukion käyneet, tanssitteko vanhat? Jos ei niin oletteko myöhemmin ajatelleet että olisi pitänyt mennä?

Itsellä olisi tänä keväänä edessä mutta taidan jättää väliin koska ei ole paria ja tällä hetkellä olen henkisesti melko huonossa kunnossa... harmittaa selitellä tuota kaikille tutuille, varsinkin äiti ja isoäiti olisivat halunneet että menen.

En osallistunut koska lähdin kyseisenä päivänä hiihtolomamatkalle.  Ei kaduttanut etten mennyt.

Vierailija
34/56 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tanssinut, en myöskään osallistunut penkkareihin enkä edes omiin yo-juhliini. En ole koskaan ollut kiinnostunut tuollaisista. Eikä todellakaan kaduta, ihanaa ettei tarvinnut moisella roskalla päätään vaivata.

Oho! No juhlat kumminkin pidettiin? Itse olin hirveän uko lukioikäisenä ja jännitin juhlia jo etukäteen. Ihan kivat juhlat kuitenkin oli silloin, vuosikymmeniä sitten.

Vierailija
35/56 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tanssinut ja ei oo hetkeekää kaduttanu. Ekois harkois kävin ja totesin et ihan perseest oli :D ja rahaaki säästy!

Vierailija
36/56 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tanssinut, en myöskään osallistunut penkkareihin enkä edes omiin yo-juhliini. En ole koskaan ollut kiinnostunut tuollaisista. Eikä todellakaan kaduta, ihanaa ettei tarvinnut moisella roskalla päätään vaivata.

Oho! No juhlat kumminkin pidettiin? Itse olin hirveän uko lukioikäisenä ja jännitin juhlia jo etukäteen. Ihan kivat juhlat kuitenkin oli silloin, vuosikymmeniä sitten.

Ei pidetty, koska en ollut edes Suomessa silloin. Painuin reilikortilla Eurooppaan kahdeksi kuukaudeksi ja sain YO-paperit postissa. En ole kiinnostunut juhlakaluna olemisesta edelleenkään. Ei ujostuta eikä jännitä, ei vain huvita.

Vierailija
37/56 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin, koska "niin kuuluu tehdä". Olisi voinut jättää menemättäkin.

Vierailija
38/56 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tanssinut vuonna 1990. Rahakysymys. Ei ole harmittanut, minulla oli nuorena paljon isompiakin ongelmia kuin vanhojen tansseista pois jäänti.

Vierailija
39/56 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistunut vanhoihin, penkkareihin kyllä, mutta en mennyt omiin yo-juhliin, vaan laitoin itse lakin päähäni aamulla ja juhlin kotona VAIN, koska vanhempani halusivat juhlat. Enkä ole katunut päivääkään.

Vierailija
40/56 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä parittomillekin löydettiin parit, vaikka kurssi oli jo alkanut, joten en usko sen olevan ongelma.

Meillä oli tyttöjä niin paljon enemmän, että parittomat tytöt muodostivat tyttöpareja. Osa tytöistä löysi itselleen parin, joka oli eri koulussa tai nuorempi/vanhempi, mutta esimerkiksi koulun puolesta ei mitenkään värvätty tai houkuteltu vaikka vapaaehtoisia ykkösiä. Pojilla, joilla ei ollut valmiiksi paria, oli helppoa, kun parien jaossa tytöt suorastaan rynnisti niitä kohti, jotta ehtisivät saamaan poikaparin :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän