Kertokaa juttuja muiden epäloogisuudesta
Mä aloitan omasta miehestäni: hän tiskasi käsin uunivuokaa, siis ihan Fairylla ja joutui hinkkaamaan sitä. Huuhteli ja laittoi ast.pesukoneeseen, miksi ihmeessä? Se vuokahan oli jo puhdas...
Mies ei osannut vastata kun kysyin...
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Mä aloitan omasta miehestäni: hän tiskasi käsin uunivuokaa, siis ihan Fairylla ja joutui hinkkaamaan sitä. Huuhteli ja laittoi ast.pesukoneeseen, miksi ihmeessä? Se vuokahan oli jo puhdas...
Mies ei osannut vastata kun kysyin...
Kysymyksessä ei ole esimerkki epäloogisuudesta koska miehesi mielestä astia ei ole puhdas ja sen takia laittaa sen astianpesukoneeseen.
Keksi joku toinen esimerkki epälooogisuudesta.
No mun äiti:
Ä: "mulla olis sulle koru synttärilahjaksi"
- en käytä koruja
Ä: "tiedän, mutta tämä oli kallis"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei osannut vastata kun kysyin...Kysymyksessä ei ole esimerkki epäloogisuudesta koska miehesi mielestä astia ei ole puhdas ja sen takia laittaa sen astianpesukoneeseen.
Meinaat että ei ole epäloogista laittaa puhdasta astiaa ast.pesukoneeseen pesuun? Ok...
Vierailija kirjoitti:
No onpas jollain mennyt nakki nenään ja perunasalaatit housuille. Tuohan on ihan normaali kysymys, jonka itsekin voisin vaan heittää ilmoille, kun kiinnostaisi tietää. Mutta meillä nyt puhutaan muutenkin niin paljon, ettei tuota kukaan jäisi miettimään. Aivan Normaali Kysymys.
Kysymyksessä ei ole normaali kysymys, koska kysyjällä on ennakkoasenne ja täten motiivi kysymykselle ei ole kovinkaan "jalo".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei osannut vastata kun kysyin...Kysymyksessä ei ole esimerkki epäloogisuudesta koska miehesi mielestä astia ei ole puhdas ja sen takia laittaa sen astianpesukoneeseen.
Meinaat että ei ole epäloogista laittaa puhdasta astiaa ast.pesukoneeseen pesuun? Ok...
Todistit oikeaksi väitteeni että ap:n kysymyksen mahdollinen motiivi oli riidan haastaminen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpas jollain mennyt nakki nenään ja perunasalaatit housuille. Tuohan on ihan normaali kysymys, jonka itsekin voisin vaan heittää ilmoille, kun kiinnostaisi tietää. Mutta meillä nyt puhutaan muutenkin niin paljon, ettei tuota kukaan jäisi miettimään. Aivan Normaali Kysymys.
Kysymyksessä ei ole normaali kysymys, koska kysyjällä on ennakkoasenne ja täten motiivi kysymykselle ei ole kovinkaan "jalo".
Eli sun logiikkasi mukaan aloittajalla on ennakkoasenne VAIKKA et häntä tunne etkä tiedä millä äänensävyllä kysymys esitettiin?
Millainen sitten on normaali kysymys?
Kaveri tinkaa aina ravintolasa tarjoilijalta moneen otteesee, että onhan hänen tilaama ruoka varmasti laktoositon,jopa niin, että vääntää tarjoilijalle ns. rautalangasta, että kyseessä täytyy olla nimenomaan laktoositon, ei vähälaktoosinen sapuska. Kunnes tullaan jälkiruokaan.... silloin kelpaa mikä tahansa kermavaahtojäätelösuklaaunelma, jolloin ei olekaan enää väliä onko herkussa laktoosia tai ei, koaka muutoin jäisi ilman, sillä laktoosittomana niitä ei yleensä saa.
Mies: Anneli Auer on syytön koska pälä pälä pälä jne....
Nainen: Auer on kaunis
Mies: ???????
Vierailija kirjoitti:
Kaveri tinkaa aina ravintolasa tarjoilijalta moneen otteesee, että onhan hänen tilaama ruoka varmasti laktoositon,jopa niin, että vääntää tarjoilijalle ns. rautalangasta, että kyseessä täytyy olla nimenomaan laktoositon, ei vähälaktoosinen sapuska. Kunnes tullaan jälkiruokaan.... silloin kelpaa mikä tahansa kermavaahtojäätelösuklaaunelma, jolloin ei olekaan enää väliä onko herkussa laktoosia tai ei, koaka muutoin jäisi ilman, sillä laktoosittomana niitä ei yleensä saa.
Onko näitä ihmisiä oikeasti? :D Olen lähinnä tarinoita kuullut mutten onneksi tavannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahinta on kyttääjä omassa kodissa :(
Jos minua, aloittajaa, tarkoitat niin ei, en kytännyt vieressä vaan tein ruokaa ihan samassa tilassa.
Miksi kysyit mieheltä että miksi laittoi tiskatun astian astianpesukoneeseen ? Millaista vastausta odotit ?
Olisit fiksu ihminen jos et olisi kysynyt.
Siksi kysyin koska ajattelin että hällä oli siihen joku syy, vaikka edes se että ei uskonut astian olevan puhdas...
Tarkennan vielä että ei ole ensimmäinen kerta kun tekee uunivuoan kanssa noin.Jos itsekkin ajattelit että epäilee että astia ei vielä olisi puhdas niin miksi sitten kysyit ? Kun mielessäsi jo oli tuo mahdollinen syy niin miksi kysyä asiaa. Etkö päässyt asian yli ?
Elikkä ajattelit että mies vastaa että ei usko sen olevan vielä puhdas. Kysyit mieheltä. Mies ymmärtää että haluat haastaa riitaa eikä sen takia sano että ei usko sen olevan puhdas ja ei sano viisaasti mitään. Sinä taas olit valmis polkaisemaan kunnon riidan pystyyn ja nyt sinua harmittaa kun mies oli fiksumpu ja teki väistöliikkeen...jotenkin näin.
Nyt sitten mies puuhastelee hyvällä tuulella omia juttujaan ja sinä kiristelet hampaitasi. Keksi jotain muuta. Sano vaikka että eikö tunnukkin siltä että ruoka kaipaa lisää suolaa !
Menikö sun eilisilta jotenkin pilalle joten nyt haluat haastaa riitaa ihan kenen kanssa vaan? Teet nyt sellaisia olettamuksia muutamasta lauseesta että logiikkaa ei löydy... Säälittävää
Ohis
Nyt sitten suutut kun joku esittää arvelujaan. Tämä jos mikä on säälittävää. Etsin logiikkaa. Logiikkaa että miksi ap. tuli esille ilmoittamalla miehensä epäloogisuudesta. Olisi eri juttu jos ap. olisi tullut että tutun tutun mies toimii niin ja niin, mutta kun oli tämä hen.koht. lataus omaa miestään kohtaan niin kaipaan siihen sitä syytä.
Mikä ihmeen lataus? Ihan normaalilla tavalla keskusteltiin, mies itse naurahti kysymyksen jälkeen ja totes että eipä ole edes ajatellut asiaa.
Miten ihmeessä tilannetta olisi muuttanut se että olisinkin kertonut jostain muusta ihmisestä kuin omasta miehestäni?
Avaapas tätä logiikkaa hieman?
Avauksessa esitit että mies ei osannut vastata mitään ja nyt hän on naurahtanut ja sanonut että ei ole edes ajatellut asiaa.
Jätetään tämä nyt tähän. Tämä on nyt nähty.
Jaahas, taas sai melkein koko ketjun skipata vaan sen takia että tännekin eksyi joku helvetin avohoitopotilas Jankkaaja. :D
Vierailija kirjoitti:
On ok esiintyä julkisilla paikoilla bikineissä, mutta jos joku näkee sut alusvaatteisillaan, niin paniikki iskee...
Tässä nyt on kaksi selittävää tekijää. Ensinnäkin ainakin minulla bikinit ovat huomattavasti peittävämmät kuin alusvaatteet, osin mallin takia, osin materiaalin (uimapuvun paksu kangas vs. pitsi tai muu ohut kangas).
Toinen juttu on myös se että ihminen on toisessa tilanteessa hallinnassa, toisessa ei. Minusta se on aika normaalia että minua ei haittaa että miehen kaverit näkevät minut saunassa alasti koska olen itse harkinnut asiaa ja tehnyt sen valinnan että näihin tyyppeihin luotan. Sen sijaan ahdistaa naapurin Jarmo joka tirkistelee pukuhuoneen oksanraosta sisään.
En niinkään usko näihin ekoloogisuuksiin. Kaikenlaisia hippejä aina riittää, mutta silti saavat varansa markkinatalouden kautta.
Milloin myydään torilla rihkamaa ja mitäkin kuvataidetta kaupitellaan ovilla.
"On niin rankkaa, kun rahat ei tahdo riittää mihinkään. Voisitko lainata mulle parikymppiä, maksan takaisin, kun lapsilisät tulee?" ja seuraavassa lausessa "Ai niin, meille tulee kevätvauva <3".