Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annanko teinini isälle täyden yksinhuoltajuuden suosista?

Vierailija
01.01.2016 |

Teini haluaa muuttaa nyt isälleen. Isä ei ole koskaan maksanut elatusmaksuja tai vastannut edes puhelimeen, jos minulla on ollut pienituloisena asiaa koskien kalliita harrastuksia tai leirejä yms. Ei ole tavannut lastaan, kun hän oli pieni ( ikävuodet 6-13 jäivät kokonaan väliin) , nyt vasta teinin kanssa alkanut salaa tapailemaan ja isä on saanut teinin jotenkin vakuuttuneeksi, että hänen kanssaan olisi parempi asua. Isä on täysin kelvoton, persaukinen, rikollinen ja persoonaltaan häiriintynyt, jonka kanssa ei pysty keskustelemaan ollenkaan. Viranomaisille antaa täysin vastakohtaisen kuvan itsestään.
Nyt, koska teini on kääntynyt minua vastaan, ajattelin, etten haluaisi enää tuon oikeasti sairaan ihmisen kanssa enää tapella mistään, enkä ottaa enää teinistäkään vastuuta, jota isänsä ei koskaan ottanut, niin lyönkö hanskat tiskiin niin sanotusti, että ottaa nyt sitten täyden vastuun kaikesta, mitä ei ole koskaan siis ottanut?
Itse maksan kyllä elatusmaksut tottakai, mutta annan nyt miehen kerrankin ottamaan lapsestaan täyden vastuun, johon ei ole ikinä kyennyt tai edes puolittaiseen. Mitä tekisitte?
Eli annanko yksinhuoltajuuden hänelle tässä tapauksessa? Teini on suuttunut minulle ja täysi-ikäisyyteen vain kaksi vuotta aikaa.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ulkopuolisena todella vaikeaa tietää mikä on se oikea tapa. Paljon riippuu siitä onko teini itse vastuuntuntoinen ja fiksu vai ei. Jos vastuuntuntoa ja ymmärrystä löytyy, voi sen päästää näkemään mitä se toinen puoli on. Antaa vastuuta mutta vain jos omaa ymmärrystä on. Huonoin tilannehan on siinä, jos teini itse on päihteisiin kallellaan, käy pahimmillaan vielä niin että vetää isänsä kanssa pään täyteen ja jättää koulun.

Vierailija
42/43 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteishuolto ja vuoroviikkoasuminen on yksi vaihtoehto, vaikka olisi sitten käytännössä enemmän aikaa jomman kumman vanhemman luona. Sopiminen onnistuu lastenvalvojalla ja jos ongelmia tulee sinne taas yhteys.

Ei ole mitään syytä mennä lastenvalvojalle ja ap:n ei pidä antaa isälle huoltajuutta. Sopikaa keskenänne teinin asumiskuviot, mutta pidä huoltajuus. Toki isä voi alkaa oikeusteitse huoltajuutta hakemaan, mutta sitä ei noin vain muutella edes oikeudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huoltajuus!!!!

Teinisi vain uhkailee sinua ja testaa rakastatko häntä, vai annat isälle (=et rakasta). Nyt kannattaa olla tarkkana mitä tekee.

Ymmärrän hyvin väsymyksesi ja houkuttelevat ajatukset antaa isän ja teinin maistaa ns. ”omaa lääkettään”. Tuskin teini on vielä isälleen huutanut ja haistatellut, joten isä on päässyt nauttimaan ns. rusinat pullasta.

Teini voi testata sinua.