Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annanko teinini isälle täyden yksinhuoltajuuden suosista?

Vierailija
01.01.2016 |

Teini haluaa muuttaa nyt isälleen. Isä ei ole koskaan maksanut elatusmaksuja tai vastannut edes puhelimeen, jos minulla on ollut pienituloisena asiaa koskien kalliita harrastuksia tai leirejä yms. Ei ole tavannut lastaan, kun hän oli pieni ( ikävuodet 6-13 jäivät kokonaan väliin) , nyt vasta teinin kanssa alkanut salaa tapailemaan ja isä on saanut teinin jotenkin vakuuttuneeksi, että hänen kanssaan olisi parempi asua. Isä on täysin kelvoton, persaukinen, rikollinen ja persoonaltaan häiriintynyt, jonka kanssa ei pysty keskustelemaan ollenkaan. Viranomaisille antaa täysin vastakohtaisen kuvan itsestään.
Nyt, koska teini on kääntynyt minua vastaan, ajattelin, etten haluaisi enää tuon oikeasti sairaan ihmisen kanssa enää tapella mistään, enkä ottaa enää teinistäkään vastuuta, jota isänsä ei koskaan ottanut, niin lyönkö hanskat tiskiin niin sanotusti, että ottaa nyt sitten täyden vastuun kaikesta, mitä ei ole koskaan siis ottanut?
Itse maksan kyllä elatusmaksut tottakai, mutta annan nyt miehen kerrankin ottamaan lapsestaan täyden vastuun, johon ei ole ikinä kyennyt tai edes puolittaiseen. Mitä tekisitte?
Eli annanko yksinhuoltajuuden hänelle tässä tapauksessa? Teini on suuttunut minulle ja täysi-ikäisyyteen vain kaksi vuotta aikaa.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät edelleenkin huolta teinistäsi etkä käytä häntä koston välikappaleena. Lapsista on pidettävä huolta, kun heidät on maailmaan saattanut.

Vierailija
2/43 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänsä saanut sakkoja ja ehdollista mm. näpistyksistä, pahoinpitelyistä, kännissä ajamisesta yms. Sossut ei ilmeisesti välitä ollenkaan tuosta, vaan sanoivat että ihminen voi muuttua. No niin ihminen voi muuttua, mutta persoonaltaan häiriintynyt ei muutu koskaan. ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Millainen malli ja kasvattaja tämä isä sitten lapsellesi on? Itse en lastani hulttion kasvatettavaksi antaisi mistään hinnasta. 

Vierailija
4/43 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerta välität lapsestasi noin paljon niin tuskin on mitään eroa kumman luona on, paskalta kuullostaa kumpikin vaihtoehto.

Vierailija
5/43 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna isän kokeilla. Teini tulee varmaan aika nopeasti takaisin. Sinua kunnioittaen.

Vierailija
6/43 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidät edelleenkin huolta teinistäsi etkä käytä häntä koston välikappaleena. Lapsista on pidettävä huolta, kun heidät on maailmaan saattanut.

Kyse onkin nyt siitä, että isänsä käyttää äntä koston välikappaleena. Ei se ole mikään huolenpidon este, että annan isälleen yksinhuoltajuuden. Kyllä noin iso lapsi tietää olevansa aina tervetullut luokseni KUN  niitä ongelmia tulee ja muutenkin. En vaan halua sairaan isänsä kanssa tapella enää mistään. Eli vaikka en ole huoltaja, rakastan ja välitän teinistä silti.  Isänsä kanssa ei voi sopia mitään, siksi ajattelin tällaista ratkaisua.

Vierailija
7/43 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"etten haluaisi enää tuon oikeasti sairaan ihmisen kanssa enää tapella mistään, enkä ottaa enää teinistäkään vastuuta"

Lue omat sanasi.

Vierailija
8/43 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä teinisi on suuttunut sinulle?

Vierailija
9/43 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos välität lapsestasi, et anna huonolle isälle suosista yhtään mitään! Etkö pysty lapsesi kanssa keskustelemaan ja perustelemaan kantasi. Täysi-ikäisyyteen ei ole kuin kaksi vuotta. Kyllä lapsi sitten voi asua vapaasti isänsä kanssa, jos niin haluaa. Älä anna periksi nyt!

Vierailija
10/43 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Millainen malli ja kasvattaja tämä isä sitten lapsellesi on? Itse en lastani hulttion kasvatettavaksi antaisi mistään hinnasta. 

Hulttio juurikin. Hakkasi minua lapsen nähden, petti ja jätti rahattomana useiksi viikoiksi, jouduin lainaamaan rahaa muilta, että koti säilyi pään päällä, kun aikuisopiskelin. Ei ole ottanut mistään ikinä mitään vastuuta. Lainailee ihmisiltä rahaa ja jättää maksamatta, jopa tältä teiniltäkin rippirahoista. Itse ei antanut edes lahjaa, ei silloin eikä myöhemmin . Piti varmaan lahjana sitä, että maksoi velan takaisin 2kk sovittua myöhemmin.

Hän on lisäksi tehnyt lapsen toisen naisen kanssa yhden juhannuksen aikana, kun jäin itse lapsen kanssa kotiin. No ei maksanut koskaan sillekään lapselle elareita, vaikka äitinsä vaati isyystestiin.

Aloittanut monta kertaa yritystoiminnan, eikä ole maksanut lakisääteisiä maksuja, kunnes verottaja viheltänyt toiminnan poikki. Mies saanut useita haimatulehduksia alkoholista ja nyt melkein lopettanut juomisen, koska tietää, että kuolee jos juo. Kuitenkin kolmisen kk sitten joi kunnon kännit ja hakkaili ihmisiä baarissa, jolloin sai poliisikyydin ja porttikiellon baariin.

Siinä vain muutamia poimintoja hänen teoistaan. Ei ole koskaan puhunut tunnesanoin lapsille, eikä minulle. Oltiin yhdessä n. 20 vuotta kuitenkin. ap.

Vierailija
11/43 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja itselläni sama vakityöpaikka ollut jo 10 vuotta. Olen huolehtinut lapsesta enemmän kuin mistään muusta rakkaudella ja lasta kunnioittaen kaikessa.. Eipä sitten riittänyt näköjään. Olisko teinin kyllästymistä arkeen tai jotain? Isä luvannut jotain, mitä en itse pysty toteuttamaan ja teini uskoo? ap.

Vierailija
12/43 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikeesti edes harkitset? Sä et rakasta lastasi, haluat vaan kostaa exälles.

Vierailija
13/43 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hulttio juurikin. Hakkasi minua lapsen nähden, petti ja jätti rahattomana useiksi viikoiksi, jouduin lainaamaan rahaa muilta, että koti säilyi pään päällä, kun aikuisopiskelin. Ei ole ottanut mistään ikinä mitään vastuuta. Lainailee ihmisiltä rahaa ja jättää maksamatta, jopa tältä teiniltäkin rippirahoista. Itse ei antanut edes lahjaa, ei silloin eikä myöhemmin . Piti varmaan lahjana sitä, että maksoi velan takaisin 2kk sovittua myöhemmin.

Hän on lisäksi tehnyt lapsen toisen naisen kanssa yhden juhannuksen aikana, kun jäin itse lapsen kanssa kotiin. No ei maksanut koskaan sillekään lapselle elareita, vaikka äitinsä vaati isyystestiin.

Aloittanut monta kertaa yritystoiminnan, eikä ole maksanut lakisääteisiä maksuja, kunnes verottaja viheltänyt toiminnan poikki. Mies saanut useita haimatulehduksia alkoholista ja nyt melkein lopettanut juomisen, koska tietää, että kuolee jos juo. Kuitenkin kolmisen kk sitten joi kunnon kännit ja hakkaili ihmisiä baarissa, jolloin sai poliisikyydin ja porttikiellon baariin.

Siinä vain muutamia poimintoja hänen teoistaan. Ei ole koskaan puhunut tunnesanoin lapsille, eikä minulle. Oltiin yhdessä n. 20 vuotta kuitenkin. ap.

Ja tosiaan täällä kysyt, jättäisitko oman lapsesi tuollaisen ihmisen kontolle? Oletko hullu vai kaipaatko vain kauhisteluja?

Vierailija
14/43 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö elää itses kans jos annat huoltajuuden noin epäluotettavalle ihmiselle? Mielellään pidä itse huolta tytöstä.

Vierailija
15/43 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan suostuisi mihinkään muutoksiin tässä vaiheessa. Kaksi vuotta on lyhyt aika ja vaikka joku asian veisi käräjille, niin oikeus ei välttämättä edes ehtisi ottaa asiaa käsittelyyn ennen kuin lapsesi on täysi-ikäinen. Pidät huolta lapsestasi kuten tähänkin asti ja 18 v voi muuttaa minne haluaa. Annat lapsen tavata isäänsä vaikka olisikin "huonoa seuraa".

Vierailija
16/43 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"etten haluaisi enää tuon oikeasti sairaan ihmisen kanssa enää tapella mistään, enkä ottaa enää teinistäkään vastuuta"

Lue omat sanasi.

Tarkoitan sitä, että jos teini asuu isänsä luona ja asiat kääntyvät huonompaan, niin en voi ottaa virallisesti syytä niskoilleni siitä että hän on valinnut niin. En tarkoita rakkaudellista vastuuta, joka nyt tulee luonnostaan, vaan näitä vastuita, jotka johtuvat tulevaisuudessa siitä, että teinille tulee jotain ongelmia, koska päättää muuttaa isänsä luokse. Ymmärtääkö kukaan? ap.

Vierailija
17/43 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kyse nyt siitä, että lapsi saa kuulemma päättää kumman kanssa asuu ja valitsi isänsä jostakin ihan järjettömästä syystä. Eli hän muuttaa isälleen joka tapauksessa. ap.

Vierailija
18/43 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltajuutta en antaisi ilman että oikeus niin päättää.

Jos mies niin vastuuton mitä kerrot ei hänestä ole teinin huoltajaksi eikä kasvattajaksi.

Tuossa iässä teini tarvitsee vahvan ja vastuullisen aikuisen huoltajakseen.

Miten voisit elää itsesi kanssa jos nyt luovutat nuoren angstailun vuoksi.

Teini-ikä on haasteellista aikaa monella tapaa.

Tämäkin avaus osoittaa miten tärkeää on valita lastensa isä oikein.

20 vuotta kylmässä ja tunteettomassa suhteessa, miksi pilasit elämäsi tämän miehen kanssa?

Vierailija
19/43 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoltajuutta en antaisi ilman että oikeus niin päättää.

Jos mies niin vastuuton mitä kerrot ei hänestä ole teinin huoltajaksi eikä kasvattajaksi.

Tuossa iässä teini tarvitsee vahvan ja vastuullisen aikuisen huoltajakseen.

Miten voisit elää itsesi kanssa jos nyt luovutat nuoren angstailun vuoksi.

Teini-ikä on haasteellista aikaa monella tapaa.

Tämäkin avaus osoittaa miten tärkeää on valita lastensa isä oikein.

20 vuotta kylmässä ja tunteettomassa suhteessa, miksi pilasit elämäsi tämän miehen kanssa?

Juurikin niin. Pilasin elämäni tuon miehen kanssa. Mulla ollut täysi yksinhuoltajuus lapseen siitä lähtien kun lapsi oli 6v. Isänsä menetti huoltajuuden, kun ei viinapullo taskussaan edes kyennyt tai välittänyt pitämän puoliaan, mikä olisi ollut ihan turhaakin. Nyt sitten hakee jotain kostoa ilmeisesti lapsen avulla. Meille tuli ensimmäinen riitä teinin kanssa ikinä ja siitä teini syöksyi isänsä luo.

Jos tai kun teini nyt muuttaa isänsä luo ( sossut etsivät heille asunnon) niin ehkä mun olisi kuitenkin parempi nähdä nettireissuvihkosta, miten koulu sujuu jne. Isänsä kuitenkin vaan nauttisi, jos antaisin sen yksinhuoltajuuden ja kehuskelisi tuolla pitkin, että minä menetin lapsen huoltajuuden, vaikka niin ei olisikaan. Ehkä sitten parempi näin. Ja veikkaan kyllä, että kun teini huomaa, että kaikki on nyt olut pelkkää esitystä niin palaa itku kurkussa luokseni. Meillä on aina ollut läheiset halivälit ja kaikesta ollaan puhuttu. ap.

Vierailija
20/43 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on yhteishuoltajuus, ei asiaa ole mitään syytä purkaa.

Teinihän voi silti toki muuttaa isälleen asumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän