Mitä mieltä nimestä Tulikukka de Fresnes?
Kommentit (86)
Ihan hyvä nimi ilmanraikastimelle.
Liian pitkä arkinimeksi, joten lempinimi syntyy väistämättä. Mikä se sitten olisi? Tulikka?
Tulikukasta tulee mieleen tämä ääni.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä nimi ilmanraikastimelle.
Hahaaaa, just mietin samaa :D
Itse laittaisin nimen Tulitukka de Fire. Olisi magee nimi tyttölapselle. Mutta jos olet kukkakauppaa perustamassa, niin nimi voisi sopia.
Kaunis nimi. Aatelissukunimeen ei mikään Kerttu tai Kaija sopisikaan. Jessicasta tai Jannicasta puhumattakaan.
Sopii taiteilijanimeksi pitkälle ja tummalle estradikaunottarelle, mutta on harmahtavan maatiaistoimittajan nimenä hieman liioiteltu.
Kääntyy irvileuan suussa Pulisukaksi. Tai Tukisukaksi.
En mitään mieltä. Hyvä uutistoimittaja hän on. Nimestä voi päätellä, että jompikumpi vanhemmista ulkomaalaistaustainen ja tytölle on haluttu erikoinen etunimi. Ranskalaisilla taitaa olla sen ääntämisen kanssa vähän pähkäiltävää :)
Olen aina pitänyt ko. toimittajasta ja mielestäni hänellä on myös upea nimi!
Upea, eksoottinen ja erikoinen nimi. Ei mielestäni ole ulkonäöltäkään mitenkään harmahtava maatiainen.
Isän puolen sukujuuret molemmat aatelisia. De Fresnesit ja Loudonit. Paroneita ja jaarleja. Äiti on aito lappilainen. Tulikukan isä Paulyn teki Suomessa mm. legendaarisia LP-kansia taiteilijanimellä Raz. Sarjakuvaa Soundiin, Musaan...
Http://rateyourmusic.com/list/Gumbyfinn/cover_art_by_raz/
Vierailija kirjoitti:
Olen aina pitänyt ko. toimittajasta ja mielestäni hänellä on myös upea nimi!
Hän asui naapurinani hetken parikymmentä vuotta sitten. Todella viehättävä ja miellyttävä ihminen. Ja kaunis nimi joka todella sopii kantajalleen :)
Vierailija kirjoitti:
Sopii taiteilijanimeksi pitkälle ja tummalle estradikaunottarelle, mutta on harmahtavan maatiaistoimittajan nimenä hieman liioiteltu.
Harmahtava maatiaistoimittaja ei ole termi jota itse hänestä käyttäisin, mutta mahtuuko mieleesi että kun hän on nimensä saanut hän ei ainakaan ollut mikään harmahtava tai keski-ikää lähestyvä (hyvä) toimittaja? Vaan vanhemmilla on ollut hyvät syyt antaa ko nimi.
Vierailija kirjoitti:
Kääntyy irvileuan suussa Pulisukaksi. Tai Tukisukaksi.
No se nyt on ihan sen irvileuan oma häpeä, ei Tulikukan tai vanhempiensa.
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun ei sitä lopullista pituutta tai tulevaa ammattia siinä nimenantotilanteessa oikein pysty tietämään. Hiusten värikin voi muuttua.
Tulikukka on kaunis.