Kutsu kihlajaisiin, morsmaikku raskaana, ennestään jo molemmilla 2, yhdessä asuttu
Salaako pitäisi mennä kihloihin? Saako naimisiinmenoakaan tällaisessa tapauksessa juhlia mitenkään?
Itse ainakin toivoisin, että sinunkaltaisesti ihmiset jäisivät sitten reilusti kokonaan pois juhlista. Mieluummin kuin tulisivat pitkin hampain "onnittelemaan".
Kommentit (7)
Miksi pitäisi olla neitsyt että olisi oikeus järjestää kivat hippalot?
Kiva nähdä kavereita ja pistää vähän tarjottavaa, tehdä jotain arjesta poikkeavaa.
ts. eivät välttämättä itsekään hirveän korkealle tapahtumaa arvosta/juhlista, vaan tuo on heidän tapa elää (ts. ns. kissanristiäiset).
Terveisin tänään 32v kakkukahveilla käynyt.
mä olen raskaana ja molemmilla meillä on kersoja. Yhdessä ollaan asuttu jo vuosi. Juhlistetaan mahdollisimman isolla porukalla, mutta harmi kyllä monet jättää väliin.
Me muutimme yhteen vasta naimisiinmenon yhteydessä, raskaana kyllä olin jo silloin. Meille molemmille naimisiinmeno oli hyvin tärkeä juttu, vaikka mitään isoja häitä emme pitäneet, vanhemmat vaan oli kutsuttu. Jotenkin se suhteen virallistaminen vaan sai tuntemaan vielä suurempaa yhteenkuuluvaisuutta, että tässä ollaan nyt sitouduttu toisiimme loppuelämäksi.
Sitten yhtenä päivänä vaan jotenkin valkeni, että toisille se sama merkittävä asia voi tapahtua vaan vähän myöhemmin, että siihen asti on ehkä eletty hieman varuillaan toisen suhteen, vaikka sitä yhteistä elämää onkin jo takana. Ja se ei tee siitä sitoutumisesta yhtään vähempiarvoista. Nykyään osaan olla vilpittömästi iloinen pariskuntien puolesta, jotka kymmenenkin avoliitovuoden jälkeen päätyvät naimisiin.
Ja tämä ei siis tarkoita sitä että kaikkien olisi virallistettava suhteensa, tai että avoliitoissa elävät olisivat jotenkin vähemmän sitoutuneita toisiinsa. Vaan nimenomaan sitä että se kihlautumisen merkitys sille parille ei välttämättä ole yhtään pienempi, vaikka se tapahtuisi ikäänkuin vähän "myöhässä".
kun vielä puuttuu moraali niin sitä mennään kovaa ja korkeilla panoksilla. Onnea vaan toivotat hymy huulilla ja koitat edes ottaa juhlat juhlina, syö ainakin herkkuja ja reipas mieli mukaan. Selvisin mäkin miehen siskon kolmansista häistä kymmenen vuoden sisään.
kun vielä puuttuu moraali niin sitä mennään kovaa ja korkeilla panoksilla. Onnea vaan toivotat hymy huulilla ja koitat edes ottaa juhlat juhlina, syö ainakin herkkuja ja reipas mieli mukaan. Selvisin mäkin miehen siskon kolmansista häistä kymmenen vuoden sisään.
2 vuotta. No, mennä pitää onnitteleen mutta itse en ehkä juhlistais kovinkaan isolla porukalla.