Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyydättekö mieheltänne rahaa, ja jos, niin paljonko?

Vierailija
31.12.2015 |

Vai onko teillä kummallakin omat rahat? Miten te, jotka olette kotihoidontuella, jaatte kustannukset?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä pyytänyt. Kerran tosin antoi, 20 vuotta sitten, kun olin köyhä opiskelija ja sanoin että e-pillerit on loppu.

Vierailija
2/37 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen tili enkä ole joutunut pyytämään rahaa mieheltä. Edes ollessani kodinhoidontuella, sillä rahat ovat tosiaan yhteisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat rahat, kumpikin maksaa omat kulunsa ja yhteiset puoliksi. Myös kotihoidontuella ollessani, koska minähän sen päätöksen tein, että jään kotiin. Olisi väärin maksattaa se miehellä.

Viimeksi olen pyytänyt mieheltä 4800 e, koska hän oli luvannut maksaa pojan matkan, mutta unohti sen. Koska hän sen lupasi ja minä sen maksoin, niin tietty pyysin omani pois.

Vierailija
4/37 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään molemmat töissä. Molemmilla omat tilit ja käyttöoikeudet toistemme tileihin. Mut yleensä omat riittää eikä tarvii toisen tilillä käydä.

Vierailija
5/37 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyydä mieheltäni rahaa, koska olen varakkaampi kuin hän. Pitkässä lähes 35 v suhteessamme on ollut aikoja, että on eletty pelkästään hänen tuloillaan tai minun tuloillani, eikä mitään ongelmia ole koskaan ollut.

Vierailija
6/37 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyydä. Meillä on yhteinen käyttötili ja säästötili, ja saan sieltä ihan pyytämättä käyttää mitä tarvitsen.

Vierailija
7/37 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteiset rahat. 

Vierailija
8/37 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla omat rahat ja kulut puoliksi. Mies joskus lainaa minulta. Hoitovapailla maksoin osuuteni säästöilläni ja erilaisia sivutöitä tekemällä.

Vierailija
9/37 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laittaa joka kuukausi mulle rahaa muutaman tonnin ja jos loppuu kesken, pyydettäessä saan aina lisää. En ole töissä, eli ollaan täysin miehen tulojen varassa. En kauheasti tykkää tilanteesta, mun itsetunto ei meinaa antaa periksi olla tässä mutta ei ole kauheasti vaihtoehtoja... En ole saanut töitä, opinnot on kesken (matkaa opiskelupaikkakunnalle yli 400 km) ja nuorin lapsi on vasta kaksivuotias joten olen sitten "vaan" kotona.

Mies suhtautuu tähän kyllä tosi ihanasti, hänen äitinsä oli kotiäitinä 15 vuotta ja mies ei painosta eikä koskaan millään tavalla anna ymmärtää että mä olisin ainoa joka on saamapuolella. Hyvä tilanne siis periaatteessa, ei varmaan saisi valittaa. :) Enkä valitakaan muusta kuin ajatuksesta, että en ole itsenäinen enkä pärjäisi ilman miehen avustusta.

Vierailija
10/37 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen pyytänyt, että laittaisi rahaa yhteiselle tilillemme, josta maksan yhteiset menot. Esim. kun jääkaappi hajosi ja ostin uuden, niin "ylimääräistä" hankintaa varten pyysin mieheltä hänen osuutensa. Omat tulot ja menot menevät sitten molempien omien tilien kautta. Yhteiselle tilille siirrämme aina kuun vaihtuessa sovitun summan.

Vierailija
11/37 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyydä, vaan se yrittää pyytää minulta, kun ei osaa hillitä rahankäyttöään.

Vierailija
12/37 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä pyytänyt. Kerran tosin antoi, 20 vuotta sitten, kun olin köyhä opiskelija ja sanoin että e-pillerit on loppu.

No tohon tarkoitukseen on parempi antaakin. 

Muuten palaat normaaleihin hormoneihisi, tajuat mikä mikki-hiiri sulla on miehenä ja lähdet menemään. 

Vierailija
13/37 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon opiskelija ja poikaystävä on välillä heittänyt tilille 100e jotta lähtisin opiskelijabileisiin.

Vierailija
14/37 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset rahat yhteisellä tilillä

Vierailija
15/37 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, mitä jos miettisit ihan vain niitä omia asioitasi, et muiden.

Kun eivät ne sinulle tippaakaan kuulu!

Vierailija
16/37 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmilla omat rahat ja kulut puoliksi. Mies joskus lainaa minulta. Hoitovapailla maksoin osuuteni säästöilläni ja erilaisia sivutöitä tekemällä.

Siis teidän yhteinen lapsi aiheuttaa tulonmenetystä ainoastaan sinulle?

Vierailija
17/37 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat rahat, laskuja maksellaan ja kaupassa käydään suunnilleen puoliksi, riippuu kummalla on sillä hetkellä rahaa. Toki mies maksaa lainanlyhennyksensä ja elarinsa ihan itse, mutta hänelle myös jää talo jos erotaan.

Vierailija
18/37 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tohon tarkoitukseen on parempi antaakin. 

Muuten palaat normaaleihin hormoneihisi, tajuat mikä mikki-hiiri sulla on miehenä ja lähdet menemään. 

Hah haa! Kyllä on uudet hormonimyrskyt nyt jo enkä vieläkään ole tajunnut!

Vierailija
19/37 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis teidän yhteinen lapsi aiheuttaa tulonmenetystä ainoastaan sinulle?

En tajua miksi kukaan nainen alistuu tällaiseen hyväksikäyttöön. 

Vierailija
20/37 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyydä. Mulla on aina ollut omaa rahaa ja ollessani äitiyslomilla oli miehelle itsestäänselvää, että hän maksaa laskuja enemmän kuin minä. Mulle jäi käyttörahaa. Miehelle ja mulle riittää, että laskut maksetaan ja on ruokaa. Ne hoidetaan ja loput rahat ovat omia. Haluamme molemmat maksaa laskuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan