Veriset yskökset, uudestaan lääkäriin?
Keuhkoihin sattunut reilun viikon, raju yskä, kuumetta. Eilen pääsin viimein lääkäriin. Totesi ylähengitysteiden tulehduksen ja määräsi antibiootit. Käski tulla takaisin torstaina jos kuume ei häviä ja olo muutenkin parane. Kuume laski pois viimein aamulla, mutta nyt taas lämpöä 37,4..ja yskä jatkuu (en saa nukuttua) Tänään olen yskinyt kolmesti verisen ysköksen. Lääkäriin vai ei??
Kommentit (8)
Mitä tarkoitat verisellä ysköksellä, paljonko verta siis ollut?
Osta codetabs. Ei ehkä tarvi vielä lääkäriin. Mun mies yski myös verta kun oli tosi kova ja itsepintainen yskä kauan aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Osta codetabs. Ei ehkä tarvi vielä lääkäriin. Mun mies yski myös verta kun oli tosi kova ja itsepintainen yskä kauan aikaa.
Yskä meni ohi vähitellen mut sai kyl lääkäriltä jotain hengitysteitä hoitavaa lääkettä, vähän niinku astmapiipun
Ehkä sentin halkaisijan punaisia limaklönttejä.
Ap
I feel you. Itsellä syksyllä yskä joka kesti 3 kk. Makuuasennossa paheni, joten nukuin sohvalla istuma-asennossa tuon 3 kk. Aivan hirveän sitkeä lima, yök. Puistattaa kun muistelee. Poskionteloissa oli tulehdus, jouduin syömään kaksi kuuria ennen kuin helpotti.
Noista verisistä ysköksistä, että ei välttämättä ole vaarallista (keuhkoista asti tulevaa), vaan koska kovasti yskit, niin hengitysteiden limakalvot on kovilla ja saattaa tulla naarmuja, jotka sitten vuotaa. Mutta silti menisin lääkäriin uudelleen, jos olosi on vielä huomenaamulla kurja ja lämpöä vähänkin tai vielä niitä veriysköksiä. Kuumehan ei välttämättä nouse, varsinkin jos syö jotain tulehduskipulääkettä (buranaa tms.).
Menisin uudestaan