Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ilmaiseksi(9e päivä) töissä, aion ihan takuuvarmasti neppailla koko päivän varastossa ja katsoa netflixillä piirrettyjä

9€ päivä
30.12.2015 |

Työkkäri laittoi 2kk työkokeilua myyjäksi erääseen tavarataloon, ihastuin paikkaan niin paljon että otin loput 4kk saman tien(maksimi 6kk samassa paikassa), nyt tekis mieli saada edes vähän vapaata koska firma ei maksa mulle penniäkään(kaupunki maksaa tämän lystin), joudun kuitenkin pelaamaan samoilla säännöillä kuin oikeat työntekijät, en kuitenkaan saa ruokataukoja, ei ole pekkaspäiviä yms. Hiukan vituttaa

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastat vain kaiken mikä irti lähtee.

Vierailija
2/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain 6kk jälkeen vakityön :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kamalaa, mihin kaikkeen sitä teini joutuukaan nykypäivänä suostumaan.

Vierailija
4/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmasti saa vain 9€ / päivä vaan tuon lisäksi työmarkkinatuen tms. Vai onko se jotain ilmaista rahaa taivaalta?

Vierailija
5/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli työharjoittelujaksolla ilmainen työn'tekijä'. Hän itse soitti ja pyysi paikkaa. Kun vaikeuksien jälkeen asenne kävi selväksi, loppui työharjoittelu siihen hetkeen ja tyyppi sai etsiä itselleen uuden paikan. 

Vierailija
6/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilu Hienompi sama orjatyölle.

Vierailija
7/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani oli myös ruokakaupassa ilmaisena työharjoittelijana, ja jakson päätyttyä hänelle tarjottiin sieltä vakituista työtä. Tuskin olisi tarjottu jos olisi ottanut hiukan "omaa" vapaata.

Vierailija
8/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli työharjoittelujaksolla ilmainen työn'tekijä'. Hän itse soitti ja pyysi paikkaa. Kun vaikeuksien jälkeen asenne kävi selväksi, loppui työharjoittelu siihen hetkeen ja tyyppi sai etsiä itselleen uuden paikan. 

Ap alapeukuttaa =D

Vierailija
9/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilija ei ole töissä, hän on kokeilemassa sitä ja katsomassa sivusta, miten vaativampia töitä tehdään. Ruokatauko täytyy olla, jos päivällä on pituutta yli 6 tuntia. Kaupassa todella harvalla on mahdollisuutta pekkasiin, työtunteja kun on noin 30/vko.

Vierailija
10/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin jo pari kuukautta sitten onko mitään mahiksia päästä firman kirjoille edes vuokratyöntekijänä(50% on niitä ja yksi potkitaan pois 31.1.2015). Vastaus oli että ei ainakaan vielä oteta ketään ja vähennetään koska vuoden alussa on niin hiljaista. Kyseessä lepistä group

-ap

Vierailija
11/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan, lepistö group, alias hintakaari

-ap

Vierailija
12/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et varmasti saa vain 9€ / päivä vaan tuon lisäksi työmarkkinatuen tms. Vai onko se jotain ilmaista rahaa taivaalta?

No kuule. Meidän perheessä mies on työttömänä työnhakijana. Ajattelivat työkkärissä laittaa miehen kuntouttavaan työtoimintaan, ettei syrjäytyisi. 9e/pvä korvauksella.

Ainoa vaan, että koska olen työssä, nuorin pitäisi laittaa hoitoon ja koululaiset tarvitsisivat aamuhoidon. Se tarkoittaa 350e /kk maksua meille siitä ilosta, että mies pääsee syrjääntymistä ehkäisevään askartelupajaan, sen sijaan, että hoitaisi kotona lapsia siihen saakka, että saisi oikeaa palkkatyötä.

9e/pvä on siis aivan täysin vittuilua, etenkin lapsiperheessä, jossa toinen vanhempi käy töissä

Vierailija
13/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä todellakaan tekisi noin, jos toiveena on jatkossa työpaikka.

Firman nimen mainitseminen on erittäin huono idea, koska sinut voidaan tunnistaa.

Vierailija
14/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule. Meidän perheessä mies on työttömänä työnhakijana. Ajattelivat työkkärissä laittaa miehen kuntouttavaan työtoimintaan, ettei syrjäytyisi. 9e/pvä korvauksella.

Ainoa vaan, että koska olen työssä, nuorin pitäisi laittaa hoitoon ja koululaiset tarvitsisivat aamuhoidon. Se tarkoittaa 350e /kk maksua meille siitä ilosta, että mies pääsee syrjääntymistä ehkäisevään askartelupajaan, sen sijaan, että hoitaisi kotona lapsia siihen saakka, että saisi oikeaa palkkatyötä.

9e/pvä on siis aivan täysin vittuilua, etenkin lapsiperheessä, jossa toinen vanhempi käy töissä

Kuntouttavan työtoiminnan päättää kunta, työkkäri on siinä mukana vain sen verran, että antaa kunnalle listan yli 300 päivää työttömänä olleista ja virkalija on paikalla, kun suunnitelma tehdään. Enkä ole kuullut kenestäkään, joka on kuntouttavassa alusta alkaen joka päivä yli 5 tuntia, kyllä siellä ollaan 1-2 pv vko ja 4 tuntia kerrallaan.

Vierailija
15/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei se mies ilmoita työkkäriin, että jää kotiin hoitamaan lapsia? Ei se tuki niin iso ole, että sitä tarvitaan, jos tuo on tilanne.

Vierailija
16/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei pitäisi tehdä yhtään mitään ilman oikeata palkkaa työsuhde-etuineen.

Vierailija
17/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei se mies ilmoita työkkäriin, että jää kotiin hoitamaan lapsia? Ei se tuki niin iso ole, että sitä tarvitaan, jos tuo on tilanne.

Koska mies etsii oikeasti töitä. Siitä työstä vaan pitäisi saada palkkaa.

Vierailija
18/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttavan työtoiminnan päättää kunta, työkkäri on siinä mukana vain sen verran, että antaa kunnalle listan yli 300 päivää työttömänä olleista ja virkalija on paikalla, kun suunnitelma tehdään. Enkä ole kuullut kenestäkään, joka on kuntouttavassa alusta alkaen joka päivä yli 5 tuntia, kyllä siellä ollaan 1-2 pv vko ja 4 tuntia kerrallaan.

Se on tuolle meidän taaperolle ihan sama, kuinka monta tuntia isi askartelee pajalla kerrallaan. Tuo mies on kyllä niin syrjäytymisvaarassa, kun pyörittää 3 lapsen huushollia ja huolehtii ruuat ja kaupassakäynnit. Me vaan ei tajuta, mikä miehen tilassa vaatii kuntoutumista ja kuinka kuntouttava työtoiminta meitä oikein palvelee?

Palkkatyö on asia erikseen. Silloin lastenhoidosta on järkevää maksaa.

Vierailija
19/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mies etsii oikeasti töitä. Siitä työstä vaan pitäisi saada palkkaa.

Joo, mutta ei niitä töitä kyllä työkkäristä löydy. 

Kaikki omat keinot, suhteet ja sitkeys peliin työpaikan etsimiseksi, niillä ne paikat lopulta löytyy.

Vierailija
20/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varastat vain kaiken mikä irti lähtee.

Tää oli ehdottomasti aivan paras! On käynyt mielessä monta kertaa että heittäs vaikka jonkun taskulampun "rikkinäisenä" roskiin, työpäivän päätteeksi poimin sen taskuun. Muutamat hanskat olen hukannut(perstaskussa kotiin) ja ottanu vaan uudet firman piikkiin.

Kyllä pitäis jotain saada kotiinpäinkin moisesta ilmaisesta hommasta

Nastarenkaat polkupyörään näyttäis aika hyviltä. Ei yleensäkään ketään kiinnosta mitä kannan ulos lastauslaiturilta, harvoin edes kukaan näkee poistumistani 16.00 aikaan

-ap