Kuinka paljon lapsillanne on tilillä rahaa?
Aina kysytään aikuisia, mutta paljonko lapsillanne on tilillä säästössä ja jos on muita sijoituksia, niin paljonko niitä on. Ja lapsen ikä.
Kommentit (142)
7-vuotiaalla n. 3500e ja 4-vuotiaalla varmaan joku reilu tonni (hänen tiliään en näe).
Eilen latasin AppStore tilille kympin mutta osti koko rahalla kolikoita Candy Crush Sagaan.
Rikkaita mammoja täällä. 😂 9v lapsella rahastossa +2000€, säästötilillä muutama satanen. Tilanteen mukaan säästetään, mukava olisi saada säästettyä enemmän kuukaudessa kuin nyt.
Just. Mulla ei ole ollut koskaan tuollaisia summia, ja olen viiskymppinen.
Jestas kuinka paljon teidän lapsilla on rahaa :O
Meillä on pari tonnia per poika ja 17 ja 15v.
Lasten tileillä noin 20t. Koska omalla tilillä en voi rahoja voi pitää.
Jokaisella jotain about 1 000 000 €. Lapsia 3
Me vanhemmat ollaan keskituloisia, mutta ollaan säästetty lapsilisät lasten tileille, kuten myös kaikki sukulaisten antamat lahjarahat on laitettu lasten tileille. Em. lasten rahoja mies on sitten sijoittanut erilaisiin rahastoihin, joten molemmilla lapsilla 15v ja 19v on n.15 000 - 25 000e.
Vanhempikin lapsista asuu vielä kotona ja on nyt töissä, mutta pyrkii yliopistoon. Eli pystyy verottomana tienaamaan tässä vielä hyvin opiskelurahoja.
17-vuotias. Noin 500 000 euroa. Puolet tienannut itse.
7-vuotiaalla on 1000 euroa tilillä. Lahjarahoja. Lapsilisän käytän lapsen kenkiin ja vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Huh hu miten rikasta porukkaa ! Ei ole ollut ikinä varaa edes avata penskoille omaa tiliä, lapsilisät yms menneet aina joka päiväiseen elämiseen. Kyllä lapsilisille pitäisi asettaa ehdottomasti tulorajat! Ei tarvii hyvä tuloisten penskoille mitään lisiä jemmaan.
Ole huoleti, kyllä sen lapsen elämiseen on mennyt monin verran enemmän kuin säästetyt summat. Ja aika harvalla täysiaikaisessa palkkatyössä olevalla kaikki menee mikä tulee.
Itsellä oli 18 vuotiaaksi tullessa tilillä n.2000 euroa kesätöillä hankittua rahaa joka sekin meni ajokorttiin. Lapsilisät meni meihin lapsiin. Niillä, joilla ei mene, eivät tarvitsisi sitä ja saisi periä korkojen kanssa takaisin.
Pystyttiin säästämään hänelle 10 000 euroa, jonka sai täysi-ikäiseksi tultuaan.
Hän on tuosta kiitollinen ja hyvin tarkka mihin rahaa laittaa.
7 vuotiaalla 37 t rahastoissa. Sijoitusasunnossa lisäksi n. 110 t.
0 euroa,lapsella ei ole tiliä, 4 v.
Lapset 10 ja 11v ja kummallakin 32e omalla tilillä. Lapsilisiä en ole voinut säästää, kun erottiin lapsien ollessa todella pieniä ja lapset 50/50, joten toinen lapsilisä menee isälle ja toinen minulle. Eli voisin vain säätää toiselle, koska eksä ei toiselle säästä todellakaan. Joten.. hankala tilanne, kun on pääsy myös lapsien tilille jotka minä olen avannut. En uskalla sinne laittaa suuria summia. Enemmänkin vain pientä käyttörahaa, jota voi käyttää sitten herkkuihin tms. Annan rahaa sitten kun ovat aikuisia ja maksan ajokorttia tai ensi-asunnon huonekaluja..
Enpä ole kysynyt enkä pääse täysikäisen tilille näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Lapset 10 ja 11v ja kummallakin 32e omalla tilillä. Lapsilisiä en ole voinut säästää, kun erottiin lapsien ollessa todella pieniä ja lapset 50/50, joten toinen lapsilisä menee isälle ja toinen minulle. Eli voisin vain säätää toiselle, koska eksä ei toiselle säästä todellakaan. Joten.. hankala tilanne, kun on pääsy myös lapsien tilille jotka minä olen avannut. En uskalla sinne laittaa suuria summia. Enemmänkin vain pientä käyttörahaa, jota voi käyttää sitten herkkuihin tms. Annan rahaa sitten kun ovat aikuisia ja maksan ajokorttia tai ensi-asunnon huonekaluja..
Voithan sinä säästää sen sulle tulevan lapsilisän lapsille puoliksi? Jos kerran ylimääräistä on.
Kummallakin on osakkeita noin 10000-12000 euron arvosta. Lasten iät 12v ja 14v. Käyttötileillään heillä on muutamia kymppejä. Olemme säästäneet lapsille rahaa kotoa muuttoa varten. Itsellenikin ostettiin ja säästettiin lapsuudenperheessä kaikenlaista, lakanoita, keittiövälineitä ym. Meistä on kätevämpää säästää suoraan rahaa niin ei tarvitse säilyttää tavaraa.
Aikuisista kotoa jo pois muuttaneista lapsistani en tiedä, mutta arvelen, että joitakin satasia voi olla. Kotona asuvalla 17-vuotiaalla on kuulemma 33 euroa. Se on enemmän, kuin omalla tililläni tällä hetkellä.