Kuinka paljon lapsillanne on tilillä rahaa?
Aina kysytään aikuisia, mutta paljonko lapsillanne on tilillä säästössä ja jos on muita sijoituksia, niin paljonko niitä on. Ja lapsen ikä.
Kommentit (142)
En kyllä tarkalleen tiedä. Varmaan jotain 2000 euroa. Laitan sinne joskus rahaa jos muistan. Tyttö on 3v.
Lapsilisät käytän kulutukseen kokonaisuudessaan. Muuten kyllä sijoitan 7 vuotiaalle 900 € kuussa.
Reilu 4000 jokaisen lapsen tilillä.
Mun lapselle ei mitään rahaa anneta!! Saakoot itse työstä rahan!!!
En tiedä. Lapsi on 18v. enkä näe hänen tiliään enää nettipankissa.
1,5-vuotiaalla on rahastoissa n. 7000-10000€, en tiedä tarkkaan.
Neljä miljoonaa ja osakkeita kahden miljoonan edestä.
Vierailija kirjoitti:
Kolmella lapsella kullakin 15 000 e. Raha on tarkoitettu isompiin hankintoihin, eikä se ole lasten käytettävissä kuin niin, että sovitusti joskus harvoin nostetaan viiskymppiset tai sataset.
Nyt kun sijottaisitte nuo rahat ja opettaisitte lapsenne myös hoitamaan sijoituksiaan, olisi heillä lähempänä eläkeikää vähintään satoja tuhansia.
Noin 10 000 euroa per tili ja kaksi lasta, 9 ja 11 v. Lapsilisiä ja lahjarahoja menee pahanpäivän varalle.
Olemme eronneet ja nuukaillaan kuitenkin arjessa. Tilistä menee yli 40% veroihin, maksan kaikki täydestä hinnasta, enkä saa ylimääräisiä tukia. Näin on aina ollut. Koen hyvinkin oikeutetuksi, että kovana veronmaksajana omat lapset lapsilisän saa.
Kolmella lapsella kullakin n. 20000€ sijoituksissa. Teini-ikäisiä vanhimmat.
Ei ole säästötiliä tai sijoituksia. Lapsi 6v. Katselen sinne aikuisuuteen asti minkälainen rahan käyttäjä hänestä tulee ja sitten annan kolmen vuoden välein sen alle 5000€, jos on hyvä rahan käyttäjä(jos käytäntö sama kuin tänä päivänä, niin kuitenkin, ettei lahjaveroa mene. . Yläasteella annan hänen lapsilisänsä hänelle itselleen käyttöön
8 ja 10v lapset, ei tilejä heillä.
10v. 8v. 6v. jokaisella alle tonni näyttäis olevan. Ei mulla ole varaa säästää lapsille useita tonneja tai kymppitonneja. Mieluummin elän elämää nyt, enkä syö ja syötä pelkkää kaurapuuroa. Kyllä he sitten aikanaan voivat ihan itse tienata rahansa, niinku minäkin.
MittaOnTäysi kirjoitti:
Lapsilisät tulisi lakkauttaa heti, rikkaiden pennut saavat sinne pesämunaa, jotta voivat nöyryyttää köyhää. Ja köyhät lisääntyvät lapisilisien toivossa.Briteissä lopetettiin lapsilisien maksaminen yli 70.000 e vuodessa tienaaville. Lapsilisä on esimerkki siitä kaikesta mikä Suomessa on väärin.
No briteissäkin tämä hoidettiin huonosti.
Perheen tulot voi olla 99,999.99 ja saavat täydet lapsilisät kunhan kumpikaan vanhempi ei tienaa yli 50,000. Sen sijaan 60,000 tienaava yksinhuoltaja tai pariskunta joissa toinen tienaa 60k ja toinen vaikkapa 5,000 ei saa penniäkään.
Lapsilisä siis alkaa laskea yhden hengen 50,000 vuositulojen jälkeen
Huh hu miten rikasta porukkaa ! Ei ole ollut ikinä varaa edes avata penskoille omaa tiliä, lapsilisät yms menneet aina joka päiväiseen elämiseen. Kyllä lapsilisille pitäisi asettaa ehdottomasti tulorajat! Ei tarvii hyvä tuloisten penskoille mitään lisiä jemmaan.
3- vuotias lapsi, jolla ei ole omaa tiliä vielä.
Meillä kyllä meni lapsilisät ihan elämiseen ja sen kuluihin, olin melkein 6v kotiäiti ja asuntolainaa lyhensimme myös tuona aikana.
Mutta vastaus ap kysymykseen niin kummallakin lapsella n.10-15t€, parikymppiselle esikoiselle ehtinyt kertyä hieman enemmän kuin hieman häntä nuoremmalle kuopukselle.
Opiskelijoita ovat.
Pieni tuloisilla vanhemmilla ei ole mitään mahdollisuutta säästää lapsilleen centtiäkään. Hyvä kun pystyy pakolliset menot,laskut hoitamaan. Ihmettelen miten täällä on porukkaa jotka pystyvät noin elämään ja kartuttaan lastenkin tilejä!
En tiedä, he ovat kaikki täysi-ikäisiä.
Käyttötilillä 500, säästöjä 8000