Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaverini kateellinen vai mitä ihmettä tämä on?

Vierailija
30.12.2015 |

Av-raadilta kysyisin, että tarvitsisiko kaverista huolestua vai antaa mennä menojaan vai mitä?

Pitkäaikainen kaverini on n. vuodessa muuttanut käytöstään minua kohtaan, aiemmin ollaan siis oltu hyviä ystäviä, mutta nyt alkanut vähän niin kuin ilkeästi kommentoimaan ja oudosti perumaan tapaamisia ja viimeisimmäksi nyt myös "kopioimaan" jotain juttujani.

Esimerkkeinä on sanonut ilkeästi esim. siitä kun lounasravintolassa olen tilannut salaattia (hän tilasi jonkin pihvin) ja siitä kun illanvietossa en ole juonut enempää kuin yhden tai kaksi lasia alkoholia. Tapaamisia on perunut mm. sen takia, että saattaisin juosta lenkillä häntä nopeammin, saattaisimme joutua yhdessä samaan kuvaan (juhlissa) ja hän joutuisi vertailemaan meitä (?!??!).

Kopioimisesta(matkimisesta?) en ole varma, mutta siis leikkasin kesällä hiukset lyhyiksi ja parin viikon päästä kaveri leikkasi omansa, puhuin ääneen yhdestä kivasta reissusta, jonka aion tehdä ja kaveri varasi vastaavan reissun pari viikkoa aikaisemmaksi kuin mitä minun reissuni.

Tällä kaverilla on siis aiemminkin ollut huono itsetunto ja vertailee itseään muihin, "ärsyyntyy", jos joku on häntä parempi jossain, on ajoittain jopa vahingoniloinen muiden harmeista, eikä osaa iloita muiden menestymisestä.

Näin auki kirjoitettuna nämä kuulostaa ihan älyttömiltä, ja mietin nyt pitäisikö kaverista oikeasti huolestua. On ollut stressiä hänellä töissä, ja tämä vois liittyä siihen... Luulin, että vain jotkut teini-ikäiset on tällaisia, mutta kai sitten aikuisetkin?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuulostaa tosiaan noin 10-vuotiaan käytökseltä, mutta meillä työpaikalla on joitain tuolla tavoin käyttäytyviä naisia. Ehkä voisit kysyä kaveriltasi, että onko se huomannut tuota muutosta?

Vierailija
2/9 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin siis, että tämä ystävä olisi katkera ja itseensä pettynyt, ja siksi kateellinen. Olisikohan töissä tapahtunut jotain tai tuo stressi vahvistanut tuota perusluonnetta ts. tuonut huonon itsetunnon entistä enemmän esiin?

Kysyin jo kaverilta, että minkähän takia tämä on näin muuttunut, kun aiemmin oltiin niin läheisiä, sanoi vaan että on stressaantunut. Tuntuu vaan pahalta sekä kaverin, että itseni kannalta koko tilanne ja toivoisin, että sen voisi paremmin selvittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehkä kysyisin seuraavalla kerralla kun sanoo jotain ilkeää. Että miksi ihmeessä tuolla tyylillä sanoo. En kaivelisi vanhoja sen enempää. Selkeästi näyttäisin että tuntuu inhottavalta tuollainen.

Ehkä tajuaa jotain, tai sitten ei.

Vierailija
4/9 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen oman työpaikan kateellinen rouva. Ylipainoinen-haukkuu liikuntaharrastuksia ja terveellistä syömistä. Aiemmin myös väheksyi matkailua mut käytyään itse reissussa kauempana onkin muuttanut mielipidettä. Harmi et ystäväsi on noin muuttunut, tekisin kuten ylläoleva ehdotti

Vierailija
5/9 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa tämän. Oma "ystävä" oli uuden vuoden kunniaksi päättänyt poistaa "myrkylliset" ihmiset verkostostaan. Poisti facebookista kaikki ne joilla on rikkaampi/komeampi/fiksumpi mies, kauniimpi/kalliimpi/siistimpi koti, jotka ovat hoikempia/kauniimpia/rikkaampia/fiksumpia/urheilullisempia/suositumpia kuin mitä ko.tyyppi ite on. Huvittaa vaan, kun taitaa se "myrkyllisyys" olla tän tyypin itsensä kateutta...

Vierailija
6/9 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostanpa tämän. Oma "ystävä" oli uuden vuoden kunniaksi päättänyt poistaa "myrkylliset" ihmiset verkostostaan. Poisti facebookista kaikki ne joilla on rikkaampi/komeampi/fiksumpi mies, kauniimpi/kalliimpi/siistimpi koti, jotka ovat hoikempia/kauniimpia/rikkaampia/fiksumpia/urheilullisempia/suositumpia kuin mitä ko.tyyppi ite on. Huvittaa vaan, kun taitaa se "myrkyllisyys" olla tän tyypin itsensä kateutta...

.

Voisitko tsekata munki kaverilistan ja määritellä sieltä ne kauneimmat, komeimmat, fiksuimmat, urheilullisimmat ja rikkaimmat tyypit kuin minä itse? Etten vaan poista heitä kun raivaan ihmisiä elämästäni pois.

.

Ps. Poistettiinko myös sinut?

Vierailija
7/9 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Voisitko tsekata munki kaverilistan ja määritellä sieltä ne kauneimmat, komeimmat, fiksuimmat, urheilullisimmat ja rikkaimmat tyypit kuin minä itse? Etten vaan poista heitä kun raivaan ihmisiä elämästäni pois.

.

Ps. Poistettiinko myös sinut?

Jeps, tää on mun päätelmäni kaverin puheiden perusteella, ja joo, voi olla, että nämä poistetut tyypit ovat myös ilkeitä. Päättelin siis siitä, että vähän niin kuin ton aloittajan kaveri, tälläkin on tapana "ärsyyntyä", jos joku julkaisee nätin kuvan, ja kommentoida ilkeästi, jos joku julkaisee nätin. Mua ei poistettu, olen ilmeisesti tarpeeksi ruma, tyhmä tms.

Kuitenkin, mun pointti oli se, että kateus tekee monenlaista pahaa, ei se, että satavarmasti tää mun kaveri olis kateellinen :)

Vierailija
8/9 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu olevan muodissa pitää ihmissuhteita jonkinlaisena kertakäyttökamana, tai asiana, joka on vaan itseä varten. Jos joku vähänkin tuntuu hankalalta itsestä, syytetään sitä toista ja jopa hankkiudutaan kaverista/miehestä eroon, sen sijaan, että mietittäisiin miksi se juttu tuntuu itsestä pahalle. Kuten tässä ap:lla: kaveri taitaa olla itsensä kanssa pulmissa, ehkä kateellinen/masentunut/pettynyt mitä lie, ja purkaa sitä sitten toiseen ihmiseen.

Vierailija
9/9 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, noita reppanoita nyt riittää ja ihan aikuisissakin ihmisissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän