Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaa äitini mielipide erosta

Vierailija
30.12.2015 |

Ja kyllä olen ihan aikuinen, eivätkä äitini sanomiset sinällään vaikuta elämääni tai ratkaisuihini. Äitini kanssa välit on muuten olleet ihan ok, mutta hänelle ns. kulissit on aina olleet kovin tärkeät. Ja se että pääsee leuhkimaan sukulaisille/tutuille miten hyvin menee ym. Toisaalta myös ikävillä asioilla mässäily ja juoruilu kuuluu kuvioon

Erosin puoli vuotta sitten pitkästä suhteesta, syynä miehen harjoittama henkinen ja lopulta myös fyysinen väkivalta. Kaikkea en äidilleni tästä edes halunnut kertoa. Tein kuitenkin selväksi että muutamme lapsen kanssa pois ihan aiheesta ja tämä on nyt ainut ratkaisu ja olen tyytyväinen elämääni nyt. Tästä alkoi kuitenkin paasaus, "mitä ihmiset nyt ajattelee". Eroaminen on kuulemma noloa,epäonnistumista ja yksinhuoltajuus varsinkin säälittävää. Elämäni kuulemma pilaan ja mitähän nyt sukulaisetkin puhuu.Lisäksi kovin tuntui huolettavan että mitä HÄNESTÄ nyt ajatellaan kun ainut tytär on eronnut. Yritti moneen otteeseen puhua kuin eroa ei olisikaan,kuten "kyllä vaan nyt jatkatte, asuntolaina lyhenee ja teette vielä toisen lapsen ja elätte NORMAALIA elämää". Lopulta ajauduimme sitten riitaan äitini kanssakin ja välit pysyneet etäinä siitä asti. En sinänsä kaipaa äidin hyväksyntää elämälleni,mutta silti tuntuu äärimmäisen pahalta että hän selvästi häpeää minua ja elämääni.Lisäksi se, että hänelle olisi ollut ihan ok että elän onnettomana suhteessa, kunhan vaan kulissit pysyy kunnossa.

Pakko oli avautua tästä, onko kellään muulla ollut samaa? Edelleen olen sitä mieltä että ero oli hyvä ratkaisu. Mieskin paljasti todellista luonnettaankin taas lisää, eikä ole tavannut tässä puolen vuoden aikana lasta kuin kerran!! ja senkin minun "pakottamana".

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te akat olette heti jakamassa sitä torttua ja menossa naimisiin? Lapsetkin pyöräytetään heti. Koittakaa nyt ottaa itseänne niskasta kiinni ja hankikaa järkeä päähän.

Ennenkuin perhe perustetaan ja naimisiin mennään pitäisi oppia tuntemaan puoliso. Siihen auttaa vain aika kun alkuhuuma on ohi.

Ei löydy ymmärrystä näille liitosta liittoon kiitäville jakorasioille.

No en tiedä onko sinusta riittävän pitkä aika, kun lapsemme syntyi 8v yhdessä olon jälkeen ja erotessa yhdessä oli oltu noin 10v. Ja kyseessä oli ensimmäinen suhteeni, että en nyt tiedä tuosta "tortun jaosta"mutta sulta meni ehkä pointti ohi :)

ap

Ja heti erositte kun häät pidettiin? Oli kuitenkin kiva saada ne häät vai mitä?

5v oltiin naimisissa ja oli ihan maistraatti häät joten mitään kivoja juhlia hepeneineen ei ollut, sori kun joudun tuottamaan pettymyksen. Ilmeisesti äitini ei ole yksin aatteineen vaan teitä muitakin eron vastustajia on :) ei hätää, tunnen kyllä itseni epäonnistuneeksi ihan joka päivä,mutta parempi sekin kun jatkaa kyseistä liittoa.

ap

Vierailija
22/39 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään lyömistähän ei edes ollut.

Ja lyöminenkö vasta on väkivaltaa??? ap:han sanoi että uhkailua ja tönimistä ja tavaroiden paiskomista jo oli!! onko toi susta ihan normisettiä parisuhteessa?

HYVÄ AP! ainut oikea ratkaisu.

T. Toinen eronnut,joka uskalsi lähteä vasta sen mustansilmän jälkeen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pariterapiassa juuri annettaisiin taitoja käsitellä keskinäisiä riitatilanteita ilman, että täytyy turvautua uhkailuun.

Mieheltäsi selvästi loppuivat kommunikointitaidot tai sinä olit niin mahdottoman hankala riitatilanteessa, ettei keskustelua saatu aikaiseksi ja asioita selviteltyä. Hänhän vain uhkasi, että sietäisit saada turpaasi. Se on täysin eri, kuin oikeasti lyödä.

Tapasin entisen luokkakaverini ekaa kertaa 20 vuoteen. Juteltiin oikein kunnolla. On ollut naimisissa melkein 30 vuotta. Sanoi, että todella usein on tehnyt mieli lyödä miestä, kun on niin paljon ärsyttänyt, mutta koskaan ei ole lyönyt.

Vierailija
24/39 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme tunne ap:tä emmekä kuule miehen versiota.

Ap on voinut itse olla äärettömän hankalasti käyttäytyvä ja siksi mies on uhkaillut SANALLISESTI väkivallalla.

Vierailija
25/39 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ap. sinä itsekkin syyllistyt kulissien pitämiseen ja annat paremman kuvan perheestäsi ja juuri siksi äitisi ei ymmärrä ratkaisuasi.

Luulen, äitisi suhtautuisi aivan toisin ja olevan tukenasi, jos kertoisit asiat rehellisesti miten asiat oikeasti ovat.

Jo lasten takia, olet tehnyt oikean ratkaisun, sillä väkivalta ei ole hyväksyttävää missään olosuhteessa.

Vastasin ekalla sivulla jo, että kerroin kyllä äidilleni, johon hän vastasi että toiset ovat äkkipikaisempia ja kyllähän riidassa on kaksi osapuolta, eikä sen jälkeen keskittynyt kuin tuon häpeän taivasteluun. Ja hän on kertonut eromme syyksi, että mies löysi uuden naisen ja häipyi, eli lakaisi todelliset syyt kokonaan pois kuvioista. Ei mitään hajua miksi näin.

Vierailija
26/39 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota yhteenpaluuta ja ehdoksi laita pariterapia ja parisuhdekurssit ja leirit.

Vierailija
27/39 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on voinut itse olla äärettömän hankalasti käyttäytyvä ja siksi mies on uhkaillut SANALLISESTI väkivallalla.

No ehkä sitten olin hankala, mutta sittenhän varmaan helpotus miehellekin että ero tuli. Aluksi nämä uhkaukset oli sanallisia,mutta viimeisinä kuukausina mies mm. töni raivoissaan (itse asiassa tällöin ei ollut edes riitaa, vaan mies oli jo kiukkuinen tullessaan kotiin) minua päin makuuhuoneen seinää. Monesti puristi kädet täristen nyrkkejään ja vaikutti silmin nähden siltä että haluaa lyödä. Viimeisin niitti oli kun heitti minua päin lasikulholla, joka ei onneksi osunut mutta tuhannen palasiksi meni päin seinää. Itse en koskaan vastaavaan uhkailuun lähtenyt,mutta kuten sanoit niin tämähän on vain oma puoleni tarinasta. Joka tapauksessa lienee hyvä miehellekin että pääsi näin "äärettömän hankalasta" vaimosta eroon.

ap

Vierailija
28/39 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdota yhteenpaluuta ja ehdoksi laita pariterapia ja parisuhdekurssit ja leirit.

En halua yhteenpaluuta, en itseni enkä varsinkaan äitini takia.

Vierailija
29/39 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on kahden ihmisen välinen juttu kuitenkin vaikka se muitakin koskettaa. Nuo muut, lapsia lukuunottamatta voivat pitää suunsa kiinni. Ei niitä eron yksityiskohtia muille tarvitse levitellä, ja muut saa eron hyväksyä. Omalla äidilläni oli hyvin samanlainen suhtautuminen: kauhein asia mikä hänelle on sattunut. Enkä millään lailla kaatanut tuskaani hänelle, vaan kerroin ihan rauhallisesti, että näin käy mutta tästä selvitään. On selvinnyt, mutta pitkään häpesi. Ajattelin, että siinäpä häpeää. Oma tyttäreni ja poikani kun on käynyt teinisotkuja ja eroja, niin lohduttanut olen, ja niin teen jatkossakin, en aio hävetä heidän elämäänsä elämää ja sen päätöksiä vaan tukea heitä elämän hankalina aikoina.

Vierailija
30/39 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä sitten olin hankala, mutta sittenhän varmaan helpotus miehellekin että ero tuli. Aluksi nämä uhkaukset oli sanallisia,mutta viimeisinä kuukausina mies mm. töni raivoissaan (itse asiassa tällöin ei ollut edes riitaa, vaan mies oli jo kiukkuinen tullessaan kotiin) minua päin makuuhuoneen seinää. Monesti puristi kädet täristen nyrkkejään ja vaikutti silmin nähden siltä että haluaa lyödä. Viimeisin niitti oli kun heitti minua päin lasikulholla, joka ei onneksi osunut mutta tuhannen palasiksi meni päin seinää. Itse en koskaan vastaavaan uhkailuun lähtenyt,mutta kuten sanoit niin tämähän on vain oma puoleni tarinasta. Joka tapauksessa lienee hyvä miehellekin että pääsi näin "äärettömän hankalasta" vaimosta eroon.

ap

Voi hyvänen aika jankkaajat!!!onko tuo kuvaus teistä normaalia ja säilyttämisen arvoista parisuhteessa? AIVAN oikein teki ap kun eron otti!!! ihan sama miten ap on omalla toiminnallaan provosoinut tai ollut provosoimatta, noin ei sanota tai tehdä! mies olisi voinut vaan erota jos vaimo vituttaa niin ettei voi olla enää käymättä päälle. Noinko moni on oikeasti sitä mieltä että väkivalta tai sillä uhkailu on ok?? tai että seon uhrin syy? Ap:lle pisteet kun uskalsi jättää tuon mätisäkin ja äitinsä puheet täysin omaan arvoon myös!

Vierailija
31/39 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi pitänyt erota, vaan mennä pariterapuaan hoitamaan parusuhdetta. Ap oli hankala ja mies uhkaili. Tuo on ihan normaalia materiaalia, mitä ruoditaan juurikin pariterapiassa ja avioliittoleireillä. Ei noiden takia erota kannata.

Vierailija
32/39 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman samantyyppinen tilanne. Sillä erotuksella, että pohdin ihan liikaa eroamista harkitessani mitä vanhemmat tuumaavat asiasta. Enkä ole saanut minkäänlaista kannustusta eroamiseen joskus avautuessani siitä että nyt taitaa olla ero tulossa, päin vastoin.

Aivan turhaan tulee siis mietittyä että kuinkahan paljon pitäisi vielä itse venyä ja kuinka monta kymmentä vuotta viettää onnettomassa suhteessa onnettomana VANHEMPIEN VUOKSI. Selvästi heille on huomattavasti tärkempää se, että lapsi on suhteessa, jossa on kulissit kunnossa kuin se, että lapsi elää normaalissa ja tasapainoisessa parisuhteessa. 

Vierailija
33/39 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pariterapiassa juuri annettaisiin taitoja käsitellä keskinäisiä riitatilanteita ilman, että täytyy turvautua uhkailuun.

Mieheltäsi selvästi loppuivat kommunikointitaidot tai sinä olit niin mahdottoman hankala riitatilanteessa, ettei keskustelua saatu aikaiseksi ja asioita selviteltyä. Hänhän vain uhkasi, että sietäisit saada turpaasi. Se on täysin eri, kuin oikeasti lyödä.

Tapasin entisen luokkakaverini ekaa kertaa 20 vuoteen. Juteltiin oikein kunnolla. On ollut naimisissa melkein 30 vuotta. Sanoi, että todella usein on tehnyt mieli lyödä miestä, kun on niin paljon ärsyttänyt, mutta koskaan ei ole lyönyt.

Kyllä sen asian täytyy olla juuri näin, koskapa luokkakaverisi 20 vuoden takaa on tämän omakohtaisesti kokenut.

Vierailija
34/39 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te akat olette heti jakamassa sitä torttua ja menossa naimisiin? Lapsetkin pyöräytetään heti. Koittakaa nyt ottaa itseänne niskasta kiinni ja hankikaa järkeä päähän.

Ennenkuin perhe perustetaan ja naimisiin mennään pitäisi oppia tuntemaan puoliso. Siihen auttaa vain aika kun alkuhuuma on ohi.

Ai nainenko se ihan itsekseen yksinään menee miestä tuntematta ekan panon jälkeen naimisiin vaikka ei tunne toista? Kyllä mies eli hakkaava, alistava jne menee myös suin päin naimisiin. Mutta sehän on naisen syy että mies ei ole kasvanut aikuiseksi ja esim hakkaa naista. Ja kun eroaa niin onkin jakorasia.

Se on kumma että miehet ajattelee vain alapäällä.

Vierailija
35/39 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä erosta haukuta, vaan siitä että ylipäätänsä on rynnännyt päätä pahkaa liittoon.

Vierailija
36/39 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nainenko se ihan itsekseen yksinään menee miestä tuntematta ekan panon jälkeen naimisiin vaikka ei tunne toista? Kyllä mies eli hakkaava, alistava jne menee myös suin päin naimisiin. Mutta sehän on naisen syy että mies ei ole kasvanut aikuiseksi ja esim hakkaa naista. Ja kun eroaa niin onkin jakorasia.

Se on kumma että miehet ajattelee vain alapäällä.

Se mies on hakkaava wt-luuseri ja nainen onneton wt-luuseri kun sellaisen on puolisoksi valinnut. Fiksu valitsee viisaasti.

Vierailija
37/39 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinua ei selvästikään ole kukaan oikeasti uhannut kun et tajua. Lisäksi luulisi ihmisellä olevan empatiakykyä.

Koulukiusaaminen mm toisen nimittely on kiellettyä koska se satuttaa ja loukkaa toista. Jokaisella on oikeus käydä koulua joutumatta nimitellyksi läskiksi, neekerikso, huoraksi jne mutta vaimoa saa uhkailla turpaan vetämisellä, töniä, heitellä tavaroilla jne ja pitää vain olla itse vähemmän hankala.

Aloittaja: älä missään nimessä palaa tuon miehen luo. Sinä ansaitset turvallisen elämän.

Vierailija
38/39 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai on aivan eri asia uhata kuin lyödä? !Terve normaali aikuinen ihminen ei uhkaa toista turpiin vetämisellä.

Jos potilas uhkaa lääkäriä vastaanotolla turpaan vetämisellä ( eihän se lyönyt kun sanoi vain) niim siitä saa ihan tuomion kun uhkaa toisen ihmisen koskemattomuutta. Mutta vaimoahan voi vapaasti uhata turpaanvetämisellä. Eihän se mitään haittaa...

Vierailija
39/39 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-palstalla kehotetaan aina heti eroamaan. Ei koskaan hoitamaan suhdetta ammattiauttajalla. Keitähän varten ne avioliittoneuvojat ja pariterapiat ovat?