Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kotonanne aseita/ase?

Vierailija
30.12.2015 |

Onko laillinen vai laiton? Onko siihen laitettu paljonkin rahaa kiinni? Minkä takia semmoinen on talossa jos on? Onko se hyvä asia vai huono? Tiedättekö itse missä se on vai onko se jossain piilojemmassa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Hirvikivääri, metsästyskivääri ja haulikko metsästystä varten. Kaikki joko perittyjä tai käytettynä ostettuja. Rahaa meni pari-kolmesataa euroa. Haulikko on jänisjahtiin. Jäniksiä riittää riesaksi asti. Sitten on kertalaukauksinen kiinalainen Kalashnikov-rynnäkkökivääri. Pari sataa maksoin siitä. Se on reserviläisase, jonka EU haluaa hävittää, koska se haluaa hävittää Suomesta reservin maanpuolustustahdon. Ilman maanpuolustahtoa ei voi olla maanpuolustuskykyäkään. Eikä ilman itsekoulutettua, maanpuolustustahtoista reserviä meillä ole puolustuskykyistä armeijaakaan. Ampumataito ei pysy yllä kuin harjoittelemalla säännöllisesti. Kertausharjoitukset eivät siihen riitä.

Olen päättänyt palauttaa sotilaspassini ja siirtyä sivariksi, jos Kalashnikov haetaan minulta pois. Sivariksihan voi siirtyä omalla ilmoituksella vaikka on suorittanut asepalveluksen. Kuulemma voivat kutsua kostoksi minut sivarinakin sivarikertauskoulutukseen vaikka minä en käsitä, miten se parantaa Suomen maanpuolustuskykyä, kun sellaiseen touhuiluun uhrataan verovaroja.

Vierailija
2/9 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housuista löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mökillä 2 ilmakivääriä, isältä peritty, toinen niistä on melko tehokas, menee pellistä läpi. Isä ampui sillä variksia ja räkättirastaita. (Hirvikiväärit ja haulikko myytiin sedälleni) Tussari lähinnä yläkerrassa lukitussa kaapissa itsepuolustukseksi, kun olen usein yksin mökillä, toinen on 16. v. käytössä, kun ampuu tauluun.  Siihen tehokkaampaan ilmakivääriin emme anna koskea. Jos siltä lähtee varikselta henki, niin ei se ihmisen nahka sen kummempi liene...

rouva 46 v.

Vierailija
4/9 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on perintönä saatu pistooli. SIihen on myös lupa. Isoisäni oli nimismies.

Vierailija
5/9 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tussari?

Vierailija
6/9 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meilä joku haulikon tapainen ja laitonhan se on kun ei lupaa ole. Tuli perinnön mukana, eikä kukaan ole viitsinyt hakea niitä lupia. Niin ja sittenon tohtorin miekka, sen ostin 300eurolla kultasepältä.

Tiedän missä ne ovat. Hauliko on lukollisessa kaapissa, mutta oikeastasn turhaan, koska ei siihen ole panoksia kuitenkaan. Miekalla lapset leikkivät pirates of the caribeania..

Miekka on hyvä asia. Haulikko ei ole hyvä eikä huono, eikä asia ollenkaan.

Vierailija
7/9 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskin alkaa harrastaa pistooliammuntaa. Opisnellesaa jo piti liittyä teknillisen ylkopiston ampumakerhoon, muttei siinä tohinassa ehtinyt.

Vierailija
8/9 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on, kymmenkunta. Pistooleja, kiväärejä, haulikoita, ilm-aseita. Metsästys- ja kilpa-ammunta tarkoituksiin hankittuja, luvallisia. Säilytetään asekaapissa kuten laki vaatii. No big deal!

Vierailija
9/9 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälläni on. Lukkojen takana asekaapissa, jotta lapsenlapset (ja muut aseluvattomat) eivät pääse käsiksi. Hän kävi ennen ampumaradalla harrastamassa tarkka-ammuntaa yms. Nykyisin ei taida enää olla panoksia, kun ei oo aikoihin käynyt, mutta aselupa ja aseet ovat hallussa edelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän