Mikä paino oikein ois hyvä 163,5cm pitkälle pätkälle? :E
Lihasmassaa vähän enemmän kuin kanssasisarilla, mutta tunnen itteni edelleen 57 kiloisena lihavaksi..oon pudottanu painoa 80 kilosta. Aikaa meni yli vuosi, ja oon sinänsä ihan hyvän mallinen; mikään kropan osa ei oo liioiteltu tms. On tissit perse ja lantio, mutta silti liikaa rasvaa. Ajattelin sillon 80 kilosena että 55 ois bueno, mutta paino kävi jo 56 kilossa ja en usko että se yks tiputettu kilo ois autuaaksi tehny. Vaatekoko yläosa s-m, alaosa 36/m.
Miksei sitä koskaan osaa olla tyytyväinen?! Tai kertokaa ihmeessä samanpituiset että mikä on se maaginen kilomäärä joka saa hymyn huulille ja peiliin katsomisen miellyttäväksi? Vai näänkö mä itteni edelleen 80 kiloisena? Vaihtelee kyllä ihan syömisten mukaan se millaisena peilikuvani nään. Jos en oo syöny juuri mitään, näytän mielestäni ihan hyvältä mutta jos oon syöny vaikka pizzaa niin nään itteni helvetin isona. Järjetöntä.
Kommentit (46)
Ole muuten tosi tosi varovainen lisäpudotuksen kanssa. Itse onnistuin laihtumaan 78 kilosta 63 kiloon, mutta jotenkin minusta tuntui että aina vaan olen läski. Ja muistelin että nuorena painoin 48 kiloa vain, joten onhan se 63 liikaa varmaankin nelikymppisellekin.
No miten mulle kävi? Kroppa ja mieli alkoi tosikapinaan lisälaihtumista vastaan. Paino ei pudonnut enää edes 1200 kcal dieetillä. No minäpä päätin että perkele, se laitetaan putoamaan, 55 kiloa oli tavoite. Aloitin nutrilett-kuurin ja paino alkoi taas laskea. Ainoa vaan, että siitä tuli parin viikon päästä niin heikko olo, että työkyvyn säilyttääkseni söin. Ja kun aloin "nälkäkuurin" jälkeen syömään, söin, ja söin, ja söin. Ahmein.
Nyt tuosta on puolitoista vuotta, ja painan 83 kiloa. Minulla on diagnosoitu BED, ahmimishäiriö. Olisi todellakin pitänyt olla tyytyväinen siihen 63 kiloon, eikä ainakaan yrittää "pakkokeinoin" laihtua alle sen mitä kroppa sanoi.
Riippuu millaisesta kropasta tykkää. Olen vähän pidempi 166 ja mulla on miellyttävä olla about 48kg näin liikkumattomana. Jos innostuisin liikkumaan, niin lihaskasvun myötä 55kg vois olla ok mutta nykyisellä rasvaprosentilla.
Ei jaksaisi edes vastata mutta näin mehenä ihmetyttää tuo naisten painon tarkkailu. Mitä hemmetin väliä on painaako 53,54,55 tai jopa 55,5 kg? Jokaisella on erilainen ruumiinrakenne, joten sama paino sman pituisella ei kerro YHTÄÄN mitään.
Hmm..Ehkä mä asetan uuden tavoitteeni tosiaan sinne 50-52kg ja katon tilannetta sitten uudelleen. Melko hitaasti sulaa normipainon sisällä mutta sulaa kuitenkin!
Painoin saman mittaisena joskus 70kg, ajattelin että 55kg olisi hyvä paino. Kun saavutin 55kg niin vielä tuntui olo läskiltä, samoin 51 ja 49 kilossa. Kun painoin 47kg niin tajusin että taitaa ongelma olla pään sisällä ja lopetin painon tarkkailun, nyt riittää se että peilikuva ok ja olo on hyvä.
Oon 153 ja painan nyt 60 kg. Lihasta löytyy aika paljon. Ajattelin että mulle passeli paino olisi lähempänä 50 kg mutta sit kävin biosignaturemittauksessa ja mun rasvaprosentti on nyt 19 ja rasvatonpaino 45 kg joten jos painaisin vaan 50 kg, olisin kyllä liian rasvaton. Mulla on Dkupin rinnat joissa tietty sitä rasvaa löytyy ja pahin alue on alavatsa ja jenkkikset jossa ihon alaista rasvaa jonka haluan pois. Muualla on aika ok tilanne.
Kokeile siis kehonkoostumus mittausta jos se avaisi silmät?
Ei kai niillä luvuilla sinänsä olekaan väliä, mutta oletin sillon 23 kiloa painavampa että 55 kiloisena näytän varmaan hyvältä. Ja se oletus olikin väärä. Oon onnistunut laihduttamaan näin paljon, niin haluan päästä ittiäni miellyttävään tulokseen - ulkonäöllisesti :)
Sanoisin että noin 52 kg. Laihduta nuo viimeiset 3 kg hitaasti.
Ystäväni on just tuon pituinen ja laihtui stressin takia 49-kiloiseksi ja on omasta mielestään ja minun mielestäni myös nyt liian laiha. Hän sanoi, että 52 kg on se just hyvä paino, jossa näyttää terveen hoikalta.
Iän myötä muuten voi muuttuakin paljon tuo mikä on ok näköinen paino. Itse painoin 20-v:nä alle 50 kg, mutta nykyisin jos painan niin vähän, näytän luisevalta ja kamalalta. Nykyisin noin 60 kg on mulle se paino jossa näytän terveeltä ja elinvoimaiselta.
Pysyttele puoli vuotta tuossa painossa, ja katso asiaa sitten uudelleen.
Olen samanpituinen sun kanssa. Painan nyt noin 48 kg. Ja omasta mielestäni pari kiloa liian paljon. Ainakin silloin kun olin noin 45 kg tykkäsin vartalostani enemmän.
Mä olen 162,5 ja painoa 52,5kg. Olen ihan tyytyväinen, joskaan pari kiloa lisää ei haittaisi. Putoavan en painon toivo, sillä olen nyt jo käsistä todella laiha.
Oon aika tismalleen saman pituinen kuin ap, oon vaan ollut lisäksi aina tosi hoikka ja pieni, alle 50kg, eikä ruokatottumukset näy mitenkään nopeesti kropassa (äitini on ihan samanlainen, joten siunaantunut kivat geenit sieltä suunnalta). Nyt viime vuosina (oon vähän yli parikymppinen) liikunnan määrä suhteessa syömisiin on kumminkin ollut sen verran huono, että paino on ylittänyt sen 50kg rajan. En omista vaakaa mutta syksyllä tehdyn punnituksen perusteella arvioisin olevani 53kg, tai ainakin alle 55kg kumminkin. Oon sinut itteni kanssa, mutta huomaan kyllä lihonneeni siitä normaalista mihin oon tottunut, vaikkei kukaan muu siitä osaisikaan sanoa. Ärsyttää kun reisissä ja käsivarsissa on ylimääräistä ja erityisesti leuan alta helposti näkyvä kaksari, mutta toisaalta myös rinnat ovat näiden lisäkilojen myötä kasvaneet mukavasti, ja pelkäisin että joku laihdutusyritys kadottaisi ensimmäisenä juuri ne. Tuntuu että pitäis ottaa itseään niskasta kiinni sen liikkumisen kanssa että omasta olostaan sais vähän paremman (kestävyyskunto on aika nollilla), mutta toisaalta tilanne ei oo niin paha, että se lisäisi motivaatiota...
Ap:n tilanteesta sanoisin, että ongelma on varmasti pään sisällä - ne vanhat kilot ovat jääneet vielä mieleen ja näet ne peilikuvassa, vaikkei niitä oikeasti olisikaan. Tuo, että oman kroppansa näkee erilaisena riippuen siitä mitä on syönyt, kielii siitä että käsitys omasta kehonkuvasta on vääristynyt / ei ole pysynyt laihdutuksessa mukana. Vääristynyt kehonkuva ja laihdutus voivat johtaa vaikeampaan syömishäiriöön, jonka vuoksi näkisin ammattilaisen kanssa keskustelemisen ihan varteenotettavana vaihtoehtona. Se voisi olla hyvä tapa ennakoida, ettei aiheesta kehittyisi isompikin ongelma, vaikka itseään ei kokisikaan sairaaksi.
Kaikki paino on liikaa, tietenkin.
Kyllä tuo 47 kuulostaa jo kovin vähältä..
Riippuu monesta tekijästä. Mun kohdalla alle 55 kg tarkoitti luuta ja nahkaa. Nyt 58-60 ihan hyvä olotila.
N. 50kg.
Olen 167cm ja kun paino menee yli 55kg alkaa näyttämään paikat rumilta.