Saako enää mistään OIKEASTI LÄMPIMIÄ käsineitä (ei sormikkaita)?
Siis nämä nykyajan pilipalihanskat ovat ihan naurettavia: parinkymmenen asteen pakkasessakin sormet jäätyvät parissa tunnissa. Mutta kun haluaisin olla ulkona useamman tunnin putkeen sormia menettämättä ja joskus pakkasta on vielä enemmänkin!
Joskus mulla oli sellaiset rumat&pahanhajuiset&helvetin lämpimät 80-luvun turkishanskat, mutta menin ne sotkemaan öljyyn ja ne piti heittää pois (kyllä nyt harmittaa). Vieläkö jostain saa ihan oikeasti lämpimiä hanskoja?
Kysyy lumiukko Keski-Suomesta
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Missäs ovat kaikki Animalia- ym. ihmiset? Eihän nyt sentään saa mitään oikeaa luonnontuotetta käyttää!!! Ihan sama, onko lammasta, lehmää vai kettua.
Vaan totuus on se, että tekokintailla ei lämpimänä pysy. Aitoa sen olla pitää.
Älä viitsi valehdella. Naparetkeilijät ja Everestin valloittajat käyttävät ihan muuta kuin luonnonmateriaaleja. Koska keinokuitutuotteet on OIKEASTI ne lämpöisemmät. Ja jos tekokuituiset on paremmat 8km korkeudessa niin on ne varmasti paremmat myös täällä Suomessa.
Uudestaan aktiiviseksi tämä ketju!
Mitkä ovat lämpimimmät rukkaset?!
En tarkene nahkarukkasilla, joissa sisällä synteettinen karva.
Ajattelin, että sisäkarvan olisi hyvä olla turkista. Sovitin torikojulla nahkarukkasia, joissa sisällä lampaankarva, mut ne oli ihan ohuet!
Hinta oli 50e
Onko Paccas-kinttaat paksuja? http://verkkokauppa.paccas.fi/index.php?route=product/product&path=24&p…
Kyselin myös Nietos-liikkeeltä, heiltä saa turkisvuorella (75e), mutta eivät oo mitään spessupaksuja. http://www.nietosfinland.fi/Nietos_Rukkaset.html
Mulla on joskus ollut varmaan jostain lehmännahasta tehdyt rukkaset, oli lämpimät.
Mistä lämpimimmät?! Kokemuksia!
Ajattelin hankkia untuvarukkaset, kokemusta ei siis ole vielä, mutta jos untuvatakit, - makuupussit ja -peitteet on lämpimiä, niin ehkä rukkasetkin.
Veikkaan että tuossa maksaa merkki.
Mitä olen ostanut Prismasta kotimaiset Muotka-merkkiset nahkarukkaset, joissa sisus lampaankarvaa. Hintaa oli viime viikolla 20€.