Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako enää mistään OIKEASTI LÄMPIMIÄ käsineitä (ei sormikkaita)?

-40°C
30.12.2015 |

Siis nämä nykyajan pilipalihanskat ovat ihan naurettavia: parinkymmenen asteen pakkasessakin sormet jäätyvät parissa tunnissa. Mutta kun haluaisin olla ulkona useamman tunnin putkeen sormia menettämättä ja joskus pakkasta on vielä enemmänkin!

Joskus mulla oli sellaiset rumat&pahanhajuiset&helvetin lämpimät 80-luvun turkishanskat, mutta menin ne sotkemaan öljyyn ja ne piti heittää pois (kyllä nyt harmittaa). Vieläkö jostain saa ihan oikeasti lämpimiä hanskoja?

Kysyy lumiukko Keski-Suomesta

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta rukkaset. Tai jotkut laskettelurukkaset. Niitä saa sellaisia akkuversioita, siis siellä on sisällä sellaiset akulla toimivat lämmittimet, maksavat kyllä maltaita. Tai sitten vaan kunnon karvarukkaset. Rukkaset paremmat, kun toiset sormet lämmittävät kavareitaan.

Vierailija
2/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suapi.

Miula on tälläset rukkaset ja niillä on tarettu tosi äkäsissä pakkasissa.

Pittää ostaa sen verran isot ettei sormet osu seinämään niin silloin tarkenee.

http://www.partioaitta.fi/canada-goose-down-mitt-w

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimimmät mitä minulla on ollut, on turkisvuoriset nahkarukkaset, esim. tällaiset:

http://www.kivatshop.fi/product/381/nahkarukkaset

Vierailija
4/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kunnon topparukkaset. Ne pitää tosiaan myös olla väljät, oikein kovalla pakkasella vielä alle jotkut lapaset. Tai sitten laitan nahkahanskat fleecesormikkaiden alle, jos pitää pystyä jotain touhuamaan. 

Vierailija
5/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Back On Trackin ohuet sormikkaat kintaissa, tarkneee sitten ihan halpis kintaillakin.

Vierailija
6/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hestralla on hyviä rukkasia. Myös ihan torilta olen löytänyt hyvät nahkarukkaset ja niihin voi vielä laittaa sisälle esim. Silkkivillan aluslapaset, niin on lämmin.

Vierailija
7/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL, kunnon mummokäsineitä noi rukkaset!

Vierailija
8/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan noista marketeista saa nahkarukkasia, joissa on lampaan(? )karvavuori. Kyllä tarkenee.

Vierailija
9/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
10/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villalapaset alle ja nahkarukkaset päälle. Niillä olen tarennut.

Vierailija
11/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kintaat sama kuin rukkaset? Olen ajatellut että rukkaset on sama kuin vanttuut eli villaa.

Vierailija
12/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkävartiset nahkarukkaset, joissa on lampaanvillasisus. Olen ostanut hyviä rukkasia mm. Stockmannilta.

Tekokuidusta tehty sisus ei lämmitä yhtään.

Alle vielä ohuet villasormikkaat, niin sormet ovat ilosia! :)

Vierailija
13/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kintaat sama kuin rukkaset? Olen ajatellut että rukkaset on sama kuin vanttuut eli villaa.

Jaa. Olisiko tässä jotain murre-eroja. Minulle rukkanen on se, jossa neljä sormea on samassa tilassa, mutta joka ei ole lapanen, eli ei neuletta, vaan jotain suojaavampaa materiaalia (nahka, toppa, muovi tms).

Vierailija
14/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki saa, mutta kyllähän ne sitten maksaakin. :/ Nämä on lämpimiä, ovat lampaanvillaa sisältäkin. Mutta tuo hinta.... https://www.zalando.fi/naisten-asusteet-kasineet/ugg-australia/

Vierailija
15/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus: iloisia.

Vierailija
16/24 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät hyvät rukkaset maksa 200 euroa. Kunnollisia saa jo 60-80 eurolla. Kannattaa seurata tarjouksia.

Vierailija
17/24 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammas"turkis" nurinpäin. Eli karva sisäänpäin ja lehmännahkaa päällä. Isän vanhat, ja todella lämpimät. Vanhemmat kuin minä (34v) ja vielä täysin käyttökelpoiset.

Vierailija
18/24 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kintaat = rukkaset (nahkaa) , vanttuut= lapaset = tumput (villaa)

Vierailija
19/24 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hestran rukkaset on meilläkin kahdella perheenjäsenellä ja ainakin lapsi pyyteli ostamaan jotkut "ei-niin-kuumat" rukkasetkin kun noissa kuulemma sormet palaa.

Vierailija
20/24 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs ovat kaikki Animalia- ym. ihmiset? Eihän nyt sentään saa mitään oikeaa luonnontuotetta käyttää!!! Ihan sama, onko lammasta, lehmää vai kettua.

Vaan totuus on se, että tekokintailla ei lämpimänä pysy. Aitoa sen olla pitää.