Saako enää mistään OIKEASTI LÄMPIMIÄ käsineitä (ei sormikkaita)?
Siis nämä nykyajan pilipalihanskat ovat ihan naurettavia: parinkymmenen asteen pakkasessakin sormet jäätyvät parissa tunnissa. Mutta kun haluaisin olla ulkona useamman tunnin putkeen sormia menettämättä ja joskus pakkasta on vielä enemmänkin!
Joskus mulla oli sellaiset rumat&pahanhajuiset&helvetin lämpimät 80-luvun turkishanskat, mutta menin ne sotkemaan öljyyn ja ne piti heittää pois (kyllä nyt harmittaa). Vieläkö jostain saa ihan oikeasti lämpimiä hanskoja?
Kysyy lumiukko Keski-Suomesta
Kommentit (24)
Suapi.
Miula on tälläset rukkaset ja niillä on tarettu tosi äkäsissä pakkasissa.
Pittää ostaa sen verran isot ettei sormet osu seinämään niin silloin tarkenee.
Lämpimimmät mitä minulla on ollut, on turkisvuoriset nahkarukkaset, esim. tällaiset:
Minulla on kunnon topparukkaset. Ne pitää tosiaan myös olla väljät, oikein kovalla pakkasella vielä alle jotkut lapaset. Tai sitten laitan nahkahanskat fleecesormikkaiden alle, jos pitää pystyä jotain touhuamaan.
Minulla on Back On Trackin ohuet sormikkaat kintaissa, tarkneee sitten ihan halpis kintaillakin.
Hestralla on hyviä rukkasia. Myös ihan torilta olen löytänyt hyvät nahkarukkaset ja niihin voi vielä laittaa sisälle esim. Silkkivillan aluslapaset, niin on lämmin.
LOL, kunnon mummokäsineitä noi rukkaset!
Ihan noista marketeista saa nahkarukkasia, joissa on lampaan(? )karvavuori. Kyllä tarkenee.
Villalapaset alle ja nahkarukkaset päälle. Niillä olen tarennut.
Onko kintaat sama kuin rukkaset? Olen ajatellut että rukkaset on sama kuin vanttuut eli villaa.
Pitkävartiset nahkarukkaset, joissa on lampaanvillasisus. Olen ostanut hyviä rukkasia mm. Stockmannilta.
Tekokuidusta tehty sisus ei lämmitä yhtään.
Alle vielä ohuet villasormikkaat, niin sormet ovat ilosia! :)
Vierailija kirjoitti:
Onko kintaat sama kuin rukkaset? Olen ajatellut että rukkaset on sama kuin vanttuut eli villaa.
Jaa. Olisiko tässä jotain murre-eroja. Minulle rukkanen on se, jossa neljä sormea on samassa tilassa, mutta joka ei ole lapanen, eli ei neuletta, vaan jotain suojaavampaa materiaalia (nahka, toppa, muovi tms).
Toki saa, mutta kyllähän ne sitten maksaakin. :/ Nämä on lämpimiä, ovat lampaanvillaa sisältäkin. Mutta tuo hinta.... https://www.zalando.fi/naisten-asusteet-kasineet/ugg-australia/
Eivät hyvät rukkaset maksa 200 euroa. Kunnollisia saa jo 60-80 eurolla. Kannattaa seurata tarjouksia.
Lammas"turkis" nurinpäin. Eli karva sisäänpäin ja lehmännahkaa päällä. Isän vanhat, ja todella lämpimät. Vanhemmat kuin minä (34v) ja vielä täysin käyttökelpoiset.
Vierailija kirjoitti:
Kintaat = rukkaset (nahkaa) , vanttuut= lapaset = tumput (villaa)
Hestran rukkaset on meilläkin kahdella perheenjäsenellä ja ainakin lapsi pyyteli ostamaan jotkut "ei-niin-kuumat" rukkasetkin kun noissa kuulemma sormet palaa.
Missäs ovat kaikki Animalia- ym. ihmiset? Eihän nyt sentään saa mitään oikeaa luonnontuotetta käyttää!!! Ihan sama, onko lammasta, lehmää vai kettua.
Vaan totuus on se, että tekokintailla ei lämpimänä pysy. Aitoa sen olla pitää.
Osta rukkaset. Tai jotkut laskettelurukkaset. Niitä saa sellaisia akkuversioita, siis siellä on sisällä sellaiset akulla toimivat lämmittimet, maksavat kyllä maltaita. Tai sitten vaan kunnon karvarukkaset. Rukkaset paremmat, kun toiset sormet lämmittävät kavareitaan.