Annoitteko joululahjan teinejenne seurustelukumppaneille?
Tuota mietin ennen joulua, että lahjakkaita ja päätin lahjoa. Kiva on kaveri.
Kommentit (31)
Antoiko teinin kaveri teille? Vai lahjotko vain itse?
"Teinejenne"? Olisiko sittenkin "teinienne".
Sain joulukukan! Pienen lahjan annoin itsekin.
Suhde oli niin hyvä mieli sun kaa ja Wecström. Tänään klo aika paljon läheisten asuinalueiden meininki.
Ja tuostahan en ymmärtänyt yhtään mitään ... Kuusi
Miksi ihmeessä pitäisi ostaa?Eihän hänkään osta minulle erikseen lahjaa eli joko tyttäreni tai he yhdessä ostavat. Eli en todellakaan osta.
Teinejen? Kantasana teine? Vähän niin kuin ise - isejen ja kese - kesejen?
Ei, emme anteet teinemme seurustelukumppanille joululahjaa, mutta kaikkien lasten äidinkielentaidosta on kyllä pidetty huolta.
Tietysti annoin. Hassua, että jotkut täällä ovat sitä mieltä, että "ei todellakaan annettu" - onko seurustelukumppani epämieluinen vai miksi näin?
Tein tyttären poikakaverille tennarivillasukat. Tykkäsi kovasti. Pojan sisko oli kuulema ollut niistä kade niin että tekaisin sitten siskollekin :)
Kyllä mä olen aina saanut lahjat appivanhemmilta. Seukattu 18 -vuotiaasta asti. Vaikka mies hoitaakin vanhempiensa lahjat, olen yleensä ideoimassa niitä ja ne ovat meiltä yhteisesti.
Enää emme ole teinejä mutta mielestäni oli ihanaa, että omat vanhempani antoivat ja antavat aina myös miehelleni lahjan; teinistä saakka. Myös itse olen aina saanut lahjan miehen vanhemmilta.
tyttäreni poikakaverille annoin paketin jossa oli seuraavia tuotteita; pari pakettia kondomeja, liukuvoitetta ja kirja jossa on kuvia eri asennoista. he ovat todennäköisesti nuoresta iästään huolimatta aloittaneet toistensa vartaloihin tutustumisen, joten on hyvä että on kondomeja saatavilla ja liukuvoitetta on hyvä olla jos tiukkaa tekee.
Mun lapset ei oo vielä lähelläkään teini-ikää, mutta tulevaisuudessa ajattelin kyllä jotain pientä antaa heidän kumppaneilleenkin. Tai sitten heille pariskuntana jotain yhteistä kuten vaikka leffalippuja.
Jos se tyttö- tai poikakaveri joku ihan täys hulttio on niin sitten en välttämättä. Mutta muussa tapauksessa huomioisin vähintään suklaapaketilla tms. Sillä ei ole vaikutusta, tuleeko sieltä suunnasta mitään minun suuntaani. Olisin erittäin otettu jos tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti annoin. Hassua, että jotkut täällä ovat sitä mieltä, että "ei todellakaan annettu" - onko seurustelukumppani epämieluinen vai miksi näin?
Meillä on kolme omaa lasta (ikävuodet 12-18), heistä kaksi seurustelee. Lisäksi on lähellä asuvat appi ja apen vaimo, apen vaimolla 3 lasta ja kaikilla perheet. Miehelläni on sisko ja veli, joilla on pieniä lapsia. Heille ostamme aina lahjat. Anopille pitää ostaa lahja, samoin hänen miehelleen. Minun äitini asuu hoitokodissa ja sinne vien kaikki koristeet, lahjoja ja käyn syöttämässä vähintään jouluaattona ja joulupäivänä. Minulla itselläni on lisäksi 3 kummilasta, joille ostan lahjat. Voit siis arvata, että minä EN jaksa juosta kaupoissa etsimässä lasteni seurustelukumppaneille lahjoja, koska meidän koti muuttuu muutenkin rahatakomoksi ja lahja-automaatiksi joulun ajaksi.
En osta. En osta muillekaan lastani kavereille.
Toisen teinin tyttöystävälle annoin pienen paketin, he olivat yhdessä ostaneet pienen lahjan minulle ja miehelleni. Sitten kun he joskus muuttavat yhteen, voin ostaa heille jotain yhteistä, kotiin tai leffalippuja tms. Toisen teinin tyttöystävälle en ostanut, koska he ovat seurustelleet vasta vähän aikaa eikä tyttö ole vielä edes käynyt meillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kolme omaa lasta (ikävuodet 12-18), heistä kaksi seurustelee. Lisäksi on lähellä asuvat appi ja apen vaimo, apen vaimolla 3 lasta ja kaikilla perheet. Miehelläni on sisko ja veli, joilla on pieniä lapsia. Heille ostamme aina lahjat. Anopille pitää ostaa lahja, samoin hänen miehelleen. Minun äitini asuu hoitokodissa ja sinne vien kaikki koristeet, lahjoja ja käyn syöttämässä vähintään jouluaattona ja joulupäivänä. Minulla itselläni on lisäksi 3 kummilasta, joille ostan lahjat. Voit siis arvata, että minä EN jaksa juosta kaupoissa etsimässä lasteni seurustelukumppaneille lahjoja, koska meidän koti muuttuu muutenkin rahatakomoksi ja lahja-automaatiksi joulun ajaksi.
No joo, jos ostaa lahjoja jo 20 ihmiselle, niin ehkä joku pojan/tyttären uusi tyttökaveri voi jäädä ilman pakettia. Musta raja kulkee siinä, jos teinin seurustelukumppani viettää joulua yhdessä perheen kanssa tai jos nuoret asuvat saman katon alla.
Kyllä annoin. Yhteinen lahja heille: elokuvaliput ja lahjakortti pikaruokaravintoloissa.