Annoitteko joululahjan teinejenne seurustelukumppaneille?
Tuota mietin ennen joulua, että lahjakkaita ja päätin lahjoa. Kiva on kaveri.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti annoin. Hassua, että jotkut täällä ovat sitä mieltä, että "ei todellakaan annettu" - onko seurustelukumppani epämieluinen vai miksi näin?
Meillä on kolme omaa lasta (ikävuodet 12-18), heistä kaksi seurustelee. Lisäksi on lähellä asuvat appi ja apen vaimo, apen vaimolla 3 lasta ja kaikilla perheet. Miehelläni on sisko ja veli, joilla on pieniä lapsia. Heille ostamme aina lahjat. Anopille pitää ostaa lahja, samoin hänen miehelleen. Minun äitini asuu hoitokodissa ja sinne vien kaikki koristeet, lahjoja ja käyn syöttämässä vähintään jouluaattona ja joulupäivänä. Minulla itselläni on lisäksi 3 kummilasta, joille ostan lahjat. Voit siis arvata, että minä EN jaksa juosta kaupoissa etsimässä lasteni seurustelukumppaneille lahjoja, koska meidän koti muuttuu muutenkin rahatakomoksi ja lahja-automaatiksi joulun ajaksi.
Minä en ostaisi lahjoja apen vaimon lapsille ja heidän perheilleen, miksi pitäisi? Apelle ja sen vaimolle jonkun yhteisen, kukan ja suklaarasian. Myöskään en osta lahjoja mieheni sisaruksille enkä omille sisaruksille. Heidän lapsilleen ostan, jos he ovat kummilapsiani, ja heillekin vain täysi-ikäisyyteen asti. Anoppi miehineen saisi kanssa jonkun yhteisen. Omalle äidilleni jonkun pienen. Ja ne kummilapset tosiaan vain täysi-ikäisyyteen asti. Kyllä mulle on läheisempiä omien lasteni seurustelukumppanit, kuin joku apen nykyisen rouvan aikuiset lapset ja niiden perheet!
Vierailija kirjoitti:
Tietysti annoin. Hassua, että jotkut täällä ovat sitä mieltä, että "ei todellakaan annettu" - onko seurustelukumppani epämieluinen vai miksi näin?
Annoin teinin poikakaverin vanhemmille, isovanhemmille ja kummeille lahjat, enkä ymmärrä, miksi he eivät mitenkään muistaneet meitä jouluna. Minusta äärettömän huonoa käytöstä.
Tätähän sinä toivoit kuulevasi?
En antanut lahjoja teinien seurustelukumppaneille, koska sain etukäteen tietää, että nämä eivät ole edes aikeissa ostaa lahjaa minun miesystävälleni. Minusta aika moukkamaista odottaa, että vain aikuiset ostavat lahjoja.
Ostaisin kyllä mielelläni joululahjan mahdolliselle vävykandidaatille. En sitten tiedä jos hän ei olisi mieluinen, jäisikö lahja ostamatta vai ostaisinko ihan kohteliaisuudesta ja tytön vuoksi. Kyllä oman lapsen seurustelukumppani kuuluu perheeseen sen aikaa kun hän on kuvioissa. Ostan myös tytön bestikselle aina joululahjan. Hän on melkein kuin perhettä, ovat olleet tytön kanssa yhdessä jo niin pitkään, nyt jo yhdeksäs vuosi menossa.
Suvun aikuisille ei osteta enää lahjoja ollenkaan. Monta vuotta ostettiin, mutta sitten sovittiin että lopetetaan se hulluus ja kaikki olivat helpottuneita.
Vierailija kirjoitti:
Teinejen? Kantasana teine? Vähän niin kuin ise - isejen ja kese - kesejen?
Ei, emme anteet teinemme seurustelukumppanille joululahjaa, mutta kaikkien lasten äidinkielentaidosta on kyllä pidetty huolta.
Omasta taidostasi et ole kuitenkaan pitänyt huolta.
🇫🇮🇮🇪🇵🇭🔌👟👔👕💊🚱♥️🕥🈴💬📄🚂⚽️🎷⛺️⛺️🍨🍔🍆🔥🙈👩❤️💋👩😻👌🏼
Lahja on hyvä olla ainakin siinä tapauksessa jos seukkakumppani on samassa lahjojenjakotilaisuudessa läsnä. Tosi moukkamaista, jos yksi jätetään täysin huomiotta. Varaan aina jotain pientä sen varalle, että tuleekin enemmän porukkaa paikalle. Ei sen tarvi mitään isoa olla. Joku pipo/sukka/suklaa/arpa/leffalippu tms...
Meillä meni niin, että poikaystäväni antoi lahjan äidilleni ja äitini hänelle. Minä en antanut mitään poikaystäväni perheelle eivätkä he minulle. Selväksi on tullut etten heidän perheeseensä kuulu joten mitäpä sitä lahjomaankaan :)
Anoppini on just samankaltainen ku te "ei todellakaan annettu" -mammat. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kolme omaa lasta (ikävuodet 12-18), heistä kaksi seurustelee. Lisäksi on lähellä asuvat appi ja apen vaimo, apen vaimolla 3 lasta ja kaikilla perheet. Miehelläni on sisko ja veli, joilla on pieniä lapsia. Heille ostamme aina lahjat. Anopille pitää ostaa lahja, samoin hänen miehelleen. Minun äitini asuu hoitokodissa ja sinne vien kaikki koristeet, lahjoja ja käyn syöttämässä vähintään jouluaattona ja joulupäivänä. Minulla itselläni on lisäksi 3 kummilasta, joille ostan lahjat. Voit siis arvata, että minä EN jaksa juosta kaupoissa etsimässä lasteni seurustelukumppaneille lahjoja, koska meidän koti muuttuu muutenkin rahatakomoksi ja lahja-automaatiksi joulun ajaksi.
Tällaset ihmiset ärsyttää. Enkä haluis tällaiselta yhtään mitään, jos tietäisin tyypin ihan vittuuntuneena juoksevan ettimässä pakolla jotain lahjoja. Jätä ostamatta lahjat joku vuos ja huomaat ettei maailma kaadu siihen. Ne on lahjoja, jotka annetaan antamisen ilosta eikä lasketa mitä itse saa...
Just täysi-ikäistynyt kaveri oli joulun pyhät meillä. Annoin molemmille lahjan. Tykkään nuoreni kumppanista, vaikkei valinta tietenkään minun olekaan.
Appiukon vaimon lastenlapsille ostat lahjat muttet oman lapsen tyttö/poikakaverille?! Itse ostaisin ennemmin pienemmät paketit kaikille kun jättäisin jonkun kokonaan ilman. Itselläkin on 4 lasta, muutama kummilapsi ja muita lähisukulaisia muistettavana, mutta lahjan arvo ei mielestäni ratkaise vaan se että ylipäätään muistaa jotenkin.
----
Meillä on kolme omaa lasta (ikävuodet 12-18), heistä kaksi seurustelee. Lisäksi on lähellä asuvat appi ja apen vaimo, apen vaimolla 3 lasta ja kaikilla perheet. Miehelläni on sisko ja veli, joilla on pieniä lapsia. Heille ostamme aina lahjat. Anopille pitää ostaa lahja, samoin hänen miehelleen. Minun äitini asuu hoitokodissa ja sinne vien kaikki koristeet, lahjoja ja käyn syöttämässä vähintään jouluaattona ja joulupäivänä. Minulla itselläni on lisäksi 3 kummilasta, joille ostan lahjat. Voit siis arvata, että minä EN jaksa juosta kaupoissa etsimässä lasteni seurustelukumppaneille lahjoja, koska meidän koti muuttuu muutenkin rahatakomoksi ja lahja-automaatiksi joulun ajaksi.[/quote]