Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käteisnostot maksullisiksi

Vierailija
29.12.2015 |

Jokohan sitä vihdoin saisi aikaiseks vaihdettua pankkia, kun Danske alkaa ensi huhtikuussa veloittaa automaattinostoista. Ymmärrän kyllä, että automaattien hoito maksaa jne., mutta kyllä jotenkin tuntuu väärältä, että minua veloitetaan siitä, että otan käyttööni omia rahojani.

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta juttu:

-Myös S-pankissa maksaa Otto-automaatilta rahan nostaminen, muuta kerta per kuukausi on maksutonta, sen jälkeen menee jokaisesta nostosta maksu. Toki kaupan kassalta saa rahaa nostettua maksutta.

-En ymmärrä miten tuo 5 kertaa per kuukausi ei riitä joillekin. Itse pidän aina käteistä mukana, mutta en Otto-automaatilla käy harvoin, nostan hieman enemmän silloin kun käyn. Aina minulla on muutama kymppi käteistä, mutta enemmän käyn automaatilla silloin jos esim. olen kaverien kanssa menossa ravintolaan syömään, niin käteinen on parempi (otamme yhden laskun ja jokainen laittaa oman osuutensa käteisellä, tämä on näppärää koska usein on viinipulloa tai tapas tyyppisiä alkupaloja tai muita joita on yhteiseksi tilattu).

-Luotto- ja pankkikorteille voi laittaa omassa verkkopankissa maarajaukset, samoin nettiostamisen voi estää. Itse ostan muutaman kerran vuodessa netistä jotain (lähinnä lentolippuja) ja tuolloin maksan luottokortilla, menen ensin verkkopankkiin, sallin verkko-ostamisen, ja kun liput on tilattu poistan verkkomaksamisen pois verkkopankista. Jos joku varastaa korttini, niin käytännössä ainoa mitä voi tehdä on sillä rahan nostaminen/maksaminen (jos on pin-koodi tiedossa) netistä ei saa mitään tilattua. Lisäksi pidän korteissa nosto-/maksurajaa, eli X euroa per vuorokausi saa korteillani nostaa rahaa/maksaa kassoilla, jos joskus teen isomman hankinnan niin silloin käyn nostamassa tuon rajan hetkellisesti isommaksi.

-Joskus pankkikortit ei ole toimineet kassalla (ruuhkaa/vikaa yhteyksissä tai jotain), mutta aina tuolloin on kuitenkin luottokortti tai toisen pankin kortti mennyt läpi, eli käteinen ei ole ollut välttämättömyys. Itselleni on kahden eri pankin kortit, toinen tosin sellainen jota en juuri koskaan käytä.

-Laki määrää, ettei omalle tilille rahan laittamisesta/nostamisesta saa periä kuluja jos sen tekee pankissa, eli jokaisen joka tuskailee noiden maksujen kanssa kannattaa käydä suoraan konttorissa nostamassa rahaa kun 5 kertaa per/kk tulee täyteen, ellei halua maksaa...

Vierailija
62/98 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nämä talletusautomaatit saataisiin yleistymään, niin rahan käsittely voitaisiin automatisoida melkein kokonaan. Vielä kun niistä saataisiin sellaisia, että ne osaisivat jakaa samaa rahaa ulos, mitä sinne talletetaankin ja kaikkia arvoja 0,05 - 500 €, niin homma toimisi lähes kokonaan noiden kautta. Tällöin ei tulisi käytännössä minkäänlaisia kuluja pankeillekaan tuosta rahaliikenteestä, kun automaatit hoitaisivat sen. Koneiden huollot tietysti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta juttu:

-Myös S-pankissa maksaa Otto-automaatilta rahan nostaminen, muuta kerta per kuukausi on maksutonta, sen jälkeen menee jokaisesta nostosta maksu. Toki kaupan kassalta saa rahaa nostettua maksutta.

-En ymmärrä miten tuo 5 kertaa per kuukausi ei riitä joillekin. Itse pidän aina käteistä mukana, mutta en Otto-automaatilla käy harvoin, nostan hieman enemmän silloin kun käyn. Aina minulla on muutama kymppi käteistä, mutta enemmän käyn automaatilla silloin jos esim. olen kaverien kanssa menossa ravintolaan syömään, niin käteinen on parempi (otamme yhden laskun ja jokainen laittaa oman osuutensa käteisellä, tämä on näppärää koska usein on viinipulloa tai tapas tyyppisiä alkupaloja tai muita joita on yhteiseksi tilattu).

-Luotto- ja pankkikorteille voi laittaa omassa verkkopankissa maarajaukset, samoin nettiostamisen voi estää. Itse ostan muutaman kerran vuodessa netistä jotain (lähinnä lentolippuja) ja tuolloin maksan luottokortilla, menen ensin verkkopankkiin, sallin verkko-ostamisen, ja kun liput on tilattu poistan verkkomaksamisen pois verkkopankista. Jos joku varastaa korttini, niin käytännössä ainoa mitä voi tehdä on sillä rahan nostaminen/maksaminen (jos on pin-koodi tiedossa) netistä ei saa mitään tilattua. Lisäksi pidän korteissa nosto-/maksurajaa, eli X euroa per vuorokausi saa korteillani nostaa rahaa/maksaa kassoilla, jos joskus teen isomman hankinnan niin silloin käyn nostamassa tuon rajan hetkellisesti isommaksi.

-Joskus pankkikortit ei ole toimineet kassalla (ruuhkaa/vikaa yhteyksissä tai jotain), mutta aina tuolloin on kuitenkin luottokortti tai toisen pankin kortti mennyt läpi, eli käteinen ei ole ollut välttämättömyys. Itselleni on kahden eri pankin kortit, toinen tosin sellainen jota en juuri koskaan käytä.

-Laki määrää, ettei omalle tilille rahan laittamisesta/nostamisesta saa periä kuluja jos sen tekee pankissa, eli jokaisen joka tuskailee noiden maksujen kanssa kannattaa käydä suoraan konttorissa nostamassa rahaa kun 5 kertaa per/kk tulee täyteen, ellei halua maksaa...

Kertoisitko, mikä laki määrää "ettei omalle tilille rahan laittamisesta/nostamisesta saa periä kuluja".

Vierailija
64/98 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen debiili käyttää käteistä =Köyhät ja rikolliset.

Vierailija
65/98 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustele väite. Mikä tekee käteisen käyttäjästä sen debiilimmän kuin kortilla maksajakaan?

Vierailija
66/98 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä861 kirjoitti:

2015 ja AP käyttää käteistä? Käytätkö myös lankapuhelinta ja tulostat asiakirjasi lähettääksesi ne postitse? Tiedätkö, netti on keksitty sitä varten että sitä käytetään. Sehän on ihan reilua että ympäristön saastuttajat maksavat itse vastuuttoman tuhlailunsa. Kuka ääliö tuhlaa ihan varta vasten vaikka tuhlaamaton vaihtoehto on olemassa?

Monet pienet kaupat, yritykset. torit yms. eivät huoli pankkikorttimaksua, sillä myös pienistä ostoksista menee yrittäjältä provisio ja lisäksi vuosimaksu ja muutaman euron myynnissä yrittäjä jää tappiolle. Jotkut yrittäjät perivät erikseen pankkikortti maksun esim.R-kioskit, yhdistykset yms. eli käteistä on hyvä olla mukana.

Siis yhä tänäkin päivänä, oikeasti? Minä en ole törmännyt näihin enää varmaan 10 vuoteen, vaan joka ikiseen paikkaan kelpaa nykyään kortti. Kirpputoreista pikkuliikkeisiin. Ainoastaan yhdessä paikassa muistan nähneeni "minimimaksu pankkikortilla 5e" rajoituksen. Se käteisenkin käsittely muutes maksaa - niin vaihtorahan hommaaminen kuin rahojen tilitys yrityksen tilillekin. Yrityksille nuo ovat maksullisia palveluja, joten ei käteisenkään käyttäminen ilmaiseksi tule.

Monet pankkikortin käyttäjät näyttävän unohtavan, että yrittäjän lisäksi kortin käyttäjä maksaa omasta pankkikortti ostoksestaan pankille tietyn summan, joka on huomioitu kuukausi- tai vuosimaksuissa. Jopa pelkästä kortista pankit velottavat, kun se vaihtuu uuteen. Kannattaa selata omia tiliotteita ja tarkastella pankin palvelumaksuja mitä tililtä on veloitettu.

Vierailija
67/98 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä861 kirjoitti:

2015 ja AP käyttää käteistä? Käytätkö myös lankapuhelinta ja tulostat asiakirjasi lähettääksesi ne postitse? Tiedätkö, netti on keksitty sitä varten että sitä käytetään. Sehän on ihan reilua että ympäristön saastuttajat maksavat itse vastuuttoman tuhlailunsa. Kuka ääliö tuhlaa ihan varta vasten vaikka tuhlaamaton vaihtoehto on olemassa?

Monet pienet kaupat, yritykset. torit yms. eivät huoli pankkikorttimaksua, sillä myös pienistä ostoksista menee yrittäjältä provisio ja lisäksi vuosimaksu ja muutaman euron myynnissä yrittäjä jää tappiolle. Jotkut yrittäjät perivät erikseen pankkikortti maksun esim.R-kioskit, yhdistykset yms. eli käteistä on hyvä olla mukana.

Siis yhä tänäkin päivänä, oikeasti? Minä en ole törmännyt näihin enää varmaan 10 vuoteen, vaan joka ikiseen paikkaan kelpaa nykyään kortti. Kirpputoreista pikkuliikkeisiin. Ainoastaan yhdessä paikassa muistan nähneeni "minimimaksu pankkikortilla 5e" rajoituksen. Se käteisenkin käsittely muutes maksaa - niin vaihtorahan hommaaminen kuin rahojen tilitys yrityksen tilillekin. Yrityksille nuo ovat maksullisia palveluja, joten ei käteisenkään käyttäminen ilmaiseksi tule.

Käyn pesettämässä autoni pikku firmassa, jossa käy vain käteinen. 15 euroa maksaa käsinpesu, ja tulee kiiltävää jälkeä, myös sisäkumimatot pestään.

Entäs miten maksu siirtyy kortilla esim. ystävältä toiselle? Ystäväni otti myydäkseen erään toisen ystävänsä (asuu eri kaupungissa) käsityönään väsäämiä hius- ja pukukoruja hintaan viisi euroa kappale. Niitä meni reilusti kaupaksi meidän talon pikkujouluissa. Oli aika kätevää antaa ystävälle viisi euroa käteen korusta, ja erääseen pikkukaupunkiin matkasi vähän isommasta kaupasta joulun alla aika muhkea pino seteleitä. Mitenkähän tämäkin transaktio olisi suoritettu ilman käteistä? Tilinumerolla pankkiin ja sieltä eteenpäin? Paljon helpompaa oli antaa seteli käteen.

Kukaan ei ole vielä puuttunut Aktia Pankin Visa Electron -korttien käyttönostorajoitukseen? Ensi kuun alusta vain kaksi nostoa sallitaan ilmaiseksi, sitten menee viiskyt senttiä per nosto. Käytän paljon korttia maksamiseen, mutta em. tilanteissa käteinen on kätevä. Taidan ottaa satasen pari kertaa kuussa ja tallettaa setelit vanhaan Marimekon pikkukukkaroon kirjoituspöydän ylälaatikkoon ja napsia sieltä mukaani silloin, kun edellinen satsi lompsassa vähenee.

Vierailija
68/98 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aunakaan Fantishop Tampereella ei myy postimerkkejä pankkikortilla (ei edes suurta määrää)

Vierailija
69/98 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suinkaan pelkästään köyhät, vaan myös sellaiset, jotka ymmärtävät rahan päälle, eivätkä halua maksaa turhia palvelumaksuja pankille.

Vai kuvitteletko pankkikortin ja sen käytön olevan sinulle ilmaista? Et ilmeisesti ole tutustunut pankin palvelumaksuihin, mitä veloitetaan tililtäsi joka kuukausittain tai kerran vuodessa.

Vierailija
70/98 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan ok että esimerkiksi uudesta kortista pankki veloittaa jotakin, kunhan SUMMA ON KOHTUULLINEN!

Kyllä uudesta kortista kulujakin tulee, ihan se varsinainen kortti, sen aktivoiminen, sen lähettäminen asiakkaalle jne.

Jotkut asiakkaat saavat kortteja ja muita näennäisesti maksutta, käytännössä he kuitenkin maksavat nuo kulut siinä mitä pankit saavat ko. asiakkaiden lainoista/talletuksista.

Sitten taas esimerkiksi S-pankki, väitän että näin alkuun he ovat "halpa pankki", mutta sitten kun asiakkaat ovat "koukussa" alkavat nostaa maksuja ja mahdollisesti myös rajata osan palveluista pois.

Lisäksi se "halpuus" on usein jostain muualta pois, olen ymmärtänyt että esim. S-pankki maksaa S-pankkilaisille huonompaa palkkaa mitä muut pankin, koska he käyttävät "kaupanalan-työehtosopimusta" (tai jotain) ja muut pankit taas sitten "pankkialan-työehtosopimusta" (tai jotain), ja tuo pankkialan-sopimus on kalliimpi työnantajalle, mutta siinä on paremmat palkat ym. edut työntekijälle.

Jos ajatellaan että on esim. 1000 työntekijää ja jokaisen palkasta säästää esim. 500e/kk tekee tuo jo vuodessa 500e kertaa 1000/hlö:ä kertaa 12kk =6miljoonaa euroa!

...Tuolla kuudella miljoonalla mitä säästää antaa jo aika monet verkopankkitunnukset tai pankkikortit maksutta asiakkaille, mutta sen hinnan maksavat sitten työntekijät joille maksetaan vähemmän mitä muissa vastaavissa töissä ihmiset saavat toisissa pankeissa....

Vierailija
71/98 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaunis pesijätär kirjoitti:

Mikähän siinä on, että käteisen käyttöä naureskellaan niin paljon ja ollaan sitä mieltä, että kortilla maksaminen on niin paljon "kätevämpää", "nykyaikaisempaa", "turvallisempaa" ja ties mitä argumentteja tuosta asiasta kuulee.

Itselläni oli pankkikortti vielä pari vuotta sitten, mutta huomasin, etten tullut käyttäneeksi tuota korttia oikeastaan mihinkään. Maksutapahtumia oli ehkä viisi vuodessa ja nekin polttoaineautomaateilla. Loput tapahtumat olivat pelkkiä käteisnostoja. Maksua tästä kortista meni siitä huolimatta melkein 40 euroa vuodessa. Totesin, että tällä käytöllä ei ole mitään järkeä pitää korttia, leikkasin sen kahtia ja vein pankkiin ja kerroin tiskillä, etten halua maksaa 40 euroa muutamasta tankkauksesta ja käteisnostosta.

Asioin harvoin nettikaupoissa, ja silloinkin pystyy Suomessa käyttämään verkkomaksua ja ulkomailla Paypalia. Jos korttia vaaditaan, niin kerran olen lainannut kaverini korttia ja antanut hänelle käteistä sen maksun verran. Saan palkkani kerran kuussa ja käyn yleensä nostamassa 500 - 1500 tililtäni vähän kuukaudesta riippuen ja loput jätän tililleni laskuja varten. Kaikki muut maksan käteisellä. Muutaman maksukorttikatkoksenkin muistan ja silloin minä sain kaikki ostokseni rahalla maksamalla, mutta korttimaksajien ostokset jäivät hihnalle, kun heillä ei ollut aina edes sitä muutamaa kymppiä lompakossaan.

Jos kadotan rahapussini, niin sieltä häviää tasan sen verran, mitä sinne olen laittanut, eikä ole mitään riskiä, että nimissäni olisi ostettu kännyköitä Kiinassa jollain kortilla. Ja kun korttimaksua aina argumentoidaan kätevyydellä, niin en ole ikinä havainnut itse mitään vaikeutta siinä, että annan kassalle setelin ja saan rahasta takaisin. Mielestäni tämä on kaikessa yksinkertaisuudessaan ja vanhanaikaisuudessaan erittäin kätevä systeemi. Arvostan myös yksityisyyttäni sen verran, etten katso sen olevan pankin asia, miten käytän rahojani ja missä liikkeessä. Liikkeet myös maksavat korkeahkoja kuluja etenkin luottokorteilla tehdyistä maksuista.

Pankkien kannalta korttimaksu on varmasti hyvä systeemi, sillä he voivat tehdä asiakkaastaan vaikka minkälaisia arvioita hänen ostokäyttäytymisensä perusteella esim. luotonannossa. Samoin kun ihmiset eivät nosta rahojaan ulos, on pankeilla enemmän talletusrahoja käytettävissä omaan toimintaansa. Lisäksi he saavat korttimaksujen kulut kauppiailta itselleen.

Käteinen on omasta mielestäni kaikkea muuta kuin vanhanaikaista. Ja jos onkin, niin vanhassa on ainakin tässä tapauksessa vara parempi.

Kun noin kovasti tykkäät käteisestä niin kai olet sitten muutaman sentin valmis maksamaankin siitä jos nostat sitä enemmän kuin viisi kertaa vuodessa? Vai pitäisikö se muka maksattaa kortinkäyttäjillä?

Vierailija
72/98 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaunis pesijätär kirjoitti:

Mikähän siinä on, että käteisen käyttöä naureskellaan niin paljon ja ollaan sitä mieltä, että kortilla maksaminen on niin paljon "kätevämpää", "nykyaikaisempaa", "turvallisempaa" ja ties mitä argumentteja tuosta asiasta kuulee.

Itselläni oli pankkikortti vielä pari vuotta sitten, mutta huomasin, etten tullut käyttäneeksi tuota korttia oikeastaan mihinkään. Maksutapahtumia oli ehkä viisi vuodessa ja nekin polttoaineautomaateilla. Loput tapahtumat olivat pelkkiä käteisnostoja. Maksua tästä kortista meni siitä huolimatta melkein 40 euroa vuodessa. Totesin, että tällä käytöllä ei ole mitään järkeä pitää korttia, leikkasin sen kahtia ja vein pankkiin ja kerroin tiskillä, etten halua maksaa 40 euroa muutamasta tankkauksesta ja käteisnostosta.

Asioin harvoin nettikaupoissa, ja silloinkin pystyy Suomessa käyttämään verkkomaksua ja ulkomailla Paypalia. Jos korttia vaaditaan, niin kerran olen lainannut kaverini korttia ja antanut hänelle käteistä sen maksun verran. Saan palkkani kerran kuussa ja käyn yleensä nostamassa 500 - 1500 tililtäni vähän kuukaudesta riippuen ja loput jätän tililleni laskuja varten. Kaikki muut maksan käteisellä. Muutaman maksukorttikatkoksenkin muistan ja silloin minä sain kaikki ostokseni rahalla maksamalla, mutta korttimaksajien ostokset jäivät hihnalle, kun heillä ei ollut aina edes sitä muutamaa kymppiä lompakossaan.

Jos kadotan rahapussini, niin sieltä häviää tasan sen verran, mitä sinne olen laittanut, eikä ole mitään riskiä, että nimissäni olisi ostettu kännyköitä Kiinassa jollain kortilla. Ja kun korttimaksua aina argumentoidaan kätevyydellä, niin en ole ikinä havainnut itse mitään vaikeutta siinä, että annan kassalle setelin ja saan rahasta takaisin. Mielestäni tämä on kaikessa yksinkertaisuudessaan ja vanhanaikaisuudessaan erittäin kätevä systeemi. Arvostan myös yksityisyyttäni sen verran, etten katso sen olevan pankin asia, miten käytän rahojani ja missä liikkeessä. Liikkeet myös maksavat korkeahkoja kuluja etenkin luottokorteilla tehdyistä maksuista.

Pankkien kannalta korttimaksu on varmasti hyvä systeemi, sillä he voivat tehdä asiakkaastaan vaikka minkälaisia arvioita hänen ostokäyttäytymisensä perusteella esim. luotonannossa. Samoin kun ihmiset eivät nosta rahojaan ulos, on pankeilla enemmän talletusrahoja käytettävissä omaan toimintaansa. Lisäksi he saavat korttimaksujen kulut kauppiailta itselleen.

Käteinen on omasta mielestäni kaikkea muuta kuin vanhanaikaista. Ja jos onkin, niin vanhassa on ainakin tässä tapauksessa vara parempi.

Kun noin kovasti tykkäät käteisestä niin kai olet sitten muutaman sentin valmis maksamaankin siitä jos nostat sitä enemmän kuin viisi kertaa vuodessa? Vai pitäisikö se muka maksattaa kortinkäyttäjillä?

Eihän tämä kaunis pesijätär maksa nostoistaan mitään, kun on leikannut korttinsa palasiksi ja asioi tiskillä. Opettele lukemaan.

Vierailija
73/98 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva että Suomeen saadaan myös yksi kunnon status-pankki. Köyhälistö nostakoot sossutukensa vaikka s-pankista, mikä ei ole edes oikea pankki vaan ruokakaupan tarjoama lisäpalvelu. Hah.

Vähän aiheen vierestä, mutta S-pankki on kyllä ihan oikea pankki.

T. S-Pankin täti

Vierailija
74/98 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteinen ei katoa koskaan. Muutama tyhmä demari ehkä käteisen katoamisesta haaveilee, koska siten pystyttäisiin estämään veronkiertoa ja valvomaan ihmisiä entistä paremmin, mutta ei tule onnistumaan.

Vierailija
75/98 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Danskessa minulla ei tiliä ole, mutta oi NORDEA... Veloittaa nykyään omien tilien välillä tehdyistä siirroista 2,50e sekä provikan 2,5%.

Siirrän nyt vaikka esimerkkinä pieniä summia säästöön esimerkiksi tuhannen verran. Se kuinka kauan sitä kerään on taasen erijuttu kun maksaa joka kerralla. Kun jonain päivänä haluan sen tonnin ulos, maksan Nordealle palvelumaksuja yhteensä 27,50e. Eli käteen jää 972,50e. Pankin vaihdoin välittömästi s-pankkiin, loistava pankki!

T. Entinen Nordean asiakas

Ei kyllä todellakaan pidä paikkaansa. Omien tilien välillä saa siirrellä rahaa ihan vapaasti, ei maksa yhtään mitään. Ei myöskään rahan siirtely muiden tileille. Sulla on nyt ollut joku spesiaali rahastotili tai jokin säästösopimus, jota ei ole itse ymmärtänyt ollenkaan sitä solmiessasi. Sääliksi käy pankkitoimihenkilöitä, kun joutuvat tuollaisten kanssa asioimaan. 

Tarkistin asian ja olen lukenut hätäisesti väärin. Maksu koskee kuitenkin erilaisilta korttiluotoilta siirrettäessä omien tilien välillä. Minä olen kyllä tietoinen ja täydessä ymmärryksessä solminut omat tilini. Kiitos vain huolenpidosta. Miksi ihmeessä sinä säälit pankkitoimihenkilöitä jos minä päätän lopettaa tilini Nordeassa? Tiliäni en lopettanut vain tämän asian vuoksi, joka nyt ei sattunut pitänyt sanasta sanaan totta mitä sanoin. Yksityiskohdat hieman oli väärin. Mutta asianihan ei kuulu sinulle sen kummemmin! Sääliksi käy sinua kun noin hermostut. Niin ja vielä....... tunteisiiiiiiiiiiiiiin :-)

Vierailija
76/98 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Danskessa minulla ei tiliä ole, mutta oi NORDEA... Veloittaa nykyään omien tilien välillä tehdyistä siirroista 2,50e sekä provikan 2,5%.

Siirrän nyt vaikka esimerkkinä pieniä summia säästöön esimerkiksi tuhannen verran. Se kuinka kauan sitä kerään on taasen erijuttu kun maksaa joka kerralla. Kun jonain päivänä haluan sen tonnin ulos, maksan Nordealle palvelumaksuja yhteensä 27,50e. Eli käteen jää 972,50e. Pankin vaihdoin välittömästi s-pankkiin, loistava pankki!

Ja tääkään ei pidä paikkansa, haloo nyt oikeasti. Nordean nettisivuilta voi kuka tahansa katsoa hinnat ja omien tilien välinen siirto on tasan 0 euroa. Jätit varmasti jotain kertomatta. Voi olla esim. joku joustoluotto, josta on todellakin joka pankissa jonkinnäköinen nostoprovisio. Samoin jos tekee vaikka luottokortilta siirron omalle tilille, niin se on maksullista. OPssa taitaa olla 2 e + 2 % noston määrästä. Jos sun on pakko nostaa luottokortilta rahaa, niin ihan oikein että siitä maksatkin.

Kuka vain voi katsoa mitä vain vaikka sieltä Nordean nettisivuilta, olen kuitenkin katsonut väärin kun äsken tarkistin. Koskee siis vain korttiluottoja. Minä en nosta luottokortilta rahaa, mutta ihan oikein että maksat provikoita jos sinä nostat! Miksi tästäkin tarvitsee hiiltyä? Haloo oikeesti. 

Vierailija
77/98 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kuullostaa oudolta, ei kyllä meidän perheessä kenelläkään tuollaisia veloituksia ole? Ihan ilmaiseksi olemme rahaa siirrelleet tiliemme välillä. Ettei kyse olisi jostain säästösopimus-tilistä yms?

Mielestäni kuullosti myös oudolta ja aika hirvittävältä, näiden ilkeäsävytteisten viestien jälkeen (ei sinun kommentti) menin tarkistamaan ja olen siis todellakin katsonut vain väärin, koskee tosiaan korttiluottoja. Mutta syitä oli siis muitakin pankin vaihtamiselle. Mutta täytyy vielä sanoa, vaikkakin kuullostaa tyhmältä, kiitos sinulle asiallisesta kyseenalaistamisesta sekä kommentista :-)

Vierailija
78/98 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tääkään ei pidä paikkansa, haloo nyt oikeasti. Nordean nettisivuilta voi kuka tahansa katsoa hinnat ja omien tilien välinen siirto on tasan 0 euroa. Jätit varmasti jotain kertomatta. Voi olla esim. joku joustoluotto, josta on todellakin joka pankissa jonkinnäköinen nostoprovisio. Samoin jos tekee vaikka luottokortilta siirron omalle tilille, niin se on maksullista. OPssa taitaa olla 2 e + 2 % noston määrästä. Jos sun on pakko nostaa luottokortilta rahaa, niin ihan oikein että siitä maksatkin.

Kuka vain voi katsoa mitä vain vaikka sieltä Nordean nettisivuilta, olen kuitenkin katsonut väärin kun äsken tarkistin. Koskee siis vain korttiluottoja. Minä en nosta luottokortilta rahaa, mutta ihan oikein että maksat provikoita jos sinä nostat! Miksi tästäkin tarvitsee hiiltyä? Haloo oikeesti. 

Miksi sinä idiootti hiillyt muille, sinähän tässä olet se, joka on väärää tietoa levitellyt?

Vierailija
79/98 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossun asiakas voi nostaa 5x80 euroa/kk ja vielä jää muutama kymppi tilille laskuihin tms. 

Vierailija
80/98 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli setelirahan suosiminen ja kortin hyljeksiminen perustuu lähinä väärinkäsityksiin.