Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1000 eronnut jo tänään kirkosta

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tuhoaisitte kaikki kirkot ja Raamatut entisen Neuvostoliiton malliin niin uskoa Jumalaan ette saa kokonaan kitketyksi pois. Aina löytyy paikkoja joissa uskovat voivat kokoontua ja siirtää sanomaa seuraaville sukupolville

Vierailija
42/50 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ei sitten ole perheneuvontaa, kirkkohäitä kirkollisia hautajaisia ym.Muistelkaa sitten eroilmoituksianne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkään pohtinut tätä ja kyllä, minä eroan vielä tänään. Syynä Mäkisen lätinät julkisuudessa, jatkuvasti. Uusimpana sanoi, ettei kirkko voi puolustaa kristittyjä ja ruusuna kakun päällä: "Jeesus ei ollut suomalainen", joka siis Mäkisen mukaan yllätys... Epäilen, että Mäkinen on myyrä tuhoamassa kirkkoa typerine lausuntoineen. Ei kai kukaan suomalaisena ole Jeesusta pitänyt eds keskiajalla. Ja kyllä, kirkko on kansallinen, suomalainen ja kirkon tehtävä on puolustaa jäseniään, vaikka jonkinlaista yleissolidaarisuutta edustaisikin. Ja en ymmärrä, miksi Mäkisen mukaan meidän pitää paapoa erityisesti näitä "iphone-miehiä", jotka eivät kirkon kannattajia tai jäseniä edusta, kun samaan aikaan lopetetaan paljon hyvää sosiaalityötä. Meillä on omat syrjäytyneet ja kodittomat. Mitä kirkko tekee niiden eteen? Yhä vähemmän ja vähemmän.

Sori, mutta mä en tohon lafkaan halua enää veroeurojani kantaa. Pitäköön tunkkinsa.

Vierailija
44/50 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta ei sitten ole perheneuvontaa, kirkkohäitä kirkollisia hautajaisia ym.Muistelkaa sitten eroilmoituksianne.

Vihkimisistä jo yli 50% on maistraatissa. Ei ole maailma kaatunut siihen. Ja jos haluaa ulkopuolisen puhujan vaikkapa hautajaisiin, niin ks. http://www.pro-seremoniat.fi .

Perheneuvonta on kuntien tehtävä, ks. sosiaalihuoltolaki.

Vierailija
45/50 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erosin jo aiemmin syksyllä kun kotiseurakuntani peräänkuulutti ryhtymään matuille kaveriksi. Ei kiitos.

Vierailija
46/50 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä melkein harkitsen kirkkoon takaisin liittymistä kun nyt näyttäisi olevan meneillään fundisten joukkopako. Mutta ei, käytän nekin rahat johonkin järkevämpään.

Vierailija
47/50 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset eroaa kun on liian tiukkaa. Toiset eroaa kun on liian löysää. Voi voi.

Suurin osa eroaa kuitenkin ihan pelkästään siksi että ei usko.

Tänään eroaa 2000, toivottavasti jopa 3000.

Valtion on erottava kirkosta!!!

Vierailija
48/50 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulutossu kirjoitti:

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että ihmiset eroavat kirkosta, mutta on se hieman huvittavaa, että joka vuoden lopussa palstoille pomppaavat nämä eroa kirkosta-hihhulit intoilemaan luvuista. Totuus on se, että tämä vuosi oli todella huono eromäärissä verrattuna edellisiin, ei siinä ole mitään riemuitsemista, vähän sama asia kuin jäisi neljänneksi viiden hengen juoksukilpailussa, varsinkin kun tämä vuosi oli muistaakseni sellainen milloin kirkkoon liityttiin aikaisempia vuosia enemmän.

Ja ehkä vähän menevät hermot myös siihen kun viikoittain minut pysäytetään töihin kävellessäni ja kysytään "oletko jo eronnut kirkosta" ja jos kysymykseen vastaa kielteisesti niin auta armias mikä käännytys siitä starttaa.

Potaskaa. Tänä vuonna ei ollut oikein mitään suurempaa kirkkoon liittyvää kohua joka olisi aiheuttanut suurempia eropiikkejä, eli kyseessä on peruseroavuosi ja silti erosaldo on lähemmäs 50.000 ihmistä, joka on viidenneksi suurin eromäärä kikon historiassa ja tämä siis ihan peruseromäärillä. Pieni kirkkon liittyvä kohu päälle, niin eroja on 70 tai 80 tuhatta helposti. Koskahan tulee ensimmäinen yli 100 tuhannen eron vuosi?

Miksi luulet että lähetystyö olisi yksin kirkon oikeus?

Vierailija
49/50 |
30.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse erosin kirkosta koska uskon Jumalaan enkä evlut seurakuntaan. Siellä muuten on hienoja suojatyöpaikkoja, lähiseurakunnan sihteeri ei osaa käyttää nettiä.. puhuttiin siitä mitä hän tekee työkseen niin ilmeisesti keittää kahvia tarvittaessa, lukitsee ja avaa ovet ja vastaa puhelimeen, näin hän itse kertoi. Noin 60v nainen jolla oli kesken työpäivän tunti aikaa jutella lapsenlapsistaan, missä muualla tämä onnistuisi? Jouduttiin hänen luokseen kun piti hakea eräs paperi jota hän ei osannut lähettää sähköpostin liitteenä.

50/50 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pulutossu kirjoitti:

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että ihmiset eroavat kirkosta, mutta on se hieman huvittavaa, että joka vuoden lopussa palstoille pomppaavat nämä eroa kirkosta-hihhulit intoilemaan luvuista. Totuus on se, että tämä vuosi oli todella huono eromäärissä verrattuna edellisiin, ei siinä ole mitään riemuitsemista, vähän sama asia kuin jäisi neljänneksi viiden hengen juoksukilpailussa, varsinkin kun tämä vuosi oli muistaakseni sellainen milloin kirkkoon liityttiin aikaisempia vuosia enemmän.

Ja ehkä vähän menevät hermot myös siihen kun viikoittain minut pysäytetään töihin kävellessäni ja kysytään "oletko jo eronnut kirkosta" ja jos kysymykseen vastaa kielteisesti niin auta armias mikä käännytys siitä starttaa.

Miksi luulet että lähetystyö olisi yksin kirkon oikeus?

En ole missään vaiheessa sanonut tai mielestäni antanut edes ymmärtää näin, on aivan samantekevää paukutetaanko päätäni Raamatulla, Koraanilla, reseptikirjalla tai kirkosta eroamistilastojen kopionipulla, hermot menevät silti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan