Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1000 eronnut jo tänään kirkosta

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole yksi heistä. Ei kyllä kukaan aikuinen lapsenikaan. Mies erosi vuosi sitten.

Jotenkin turhia nämä pelkän linkin sisältävät avaukset. Mitä haluat sanoa, ap? Mitä keskustella?

Vierailija
2/50 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin yksi heistä. Kysyttävää?

Vierailija
4/50 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole yksi heistä. Ei kyllä kukaan aikuinen lapsenikaan. Mies erosi vuosi sitten.

Jotenkin turhia nämä pelkän linkin sisältävät avaukset. Mitä haluat sanoa, ap? Mitä keskustella?

En ole ap, mutta voidaan vaikka keskustella siitä kuinka hyvä uutinen tämä on. Kuinka paljon ja nopeammin maailma muuttuu paremmaksi kun kristityt katoavat pilaamasta suomea?

Vierailija
5/50 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi erosit juuri nyt? miksi et aiemmin?

Vierailija
6/50 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.eroakirkosta.fi/media/none/tiedote_13_2015.html?year=2015

"Kirkosta eronnut tänä vuonna 40 000 ihmistä

Vuonna 2015 ei tapahtunut yhtään merkittävää kirkostaeroamispiikkiä, mutta kuitenkin tänä vuonna tulee eroamaan noin 42 000 kirkon jäsentä. Kirkostaeroamispiikit, kuten vuoden 2014 arkkipiispa Kari Mäkisen myönteiset puheet tasa-arvoisesta avioliittolaista, ovat aiheuttaneet parhaimmillaan useampien kymmenien tuhansien kirkon jäsenten eron.

- Olemme todella yllättyneitä, että tänäkin vuonna mennään yli 40 000 kirkosta eronneen. Tänä vuonna uutisointi on keskittynyt paljolti muihin aiheisiin, kuten vaalit, pakolaiset ja terrorismi. Näyttää siltä, että ihmiset ovat eronneet kirkosta ilman sen kummempia ulkoisia kannustimia, kertoo tiedottaja Petri Karisma.

- Näyttääkin siltä, että vähän yli 40 000 vuosittaista kirkosta eroamista on jonkinlainen perustaso. Erilaisista kohuista johtuvat piikit saattavat jopa tuplata tämän luvun. Myöskään vuonna 2012 ei ollut yhtään eroamispiikkiä ja kuitenkin päädyttiin noin 41 000 kirkosta eronneeseen, jatkaa Karisma.

Kirkon jäsenmäärän lasku tulee jatkumaan voimakkaana, vaikka kirkosta eroaminen ei ole huippulukemissa. Kirkon jäsenmäärä tulee vuonna 2016 putoamaan alle neljän miljoonan. Samoin suhteellinen osuus tulee parin vuoden aikana putoamaan alle 70 %.

"

Vierailija
7/50 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yksi heistä. Olen kristitty, mutta kovin monessa asiassa eri linjoilla nykyisen ev.lut. kirkon kanssa.

Ja nyt on tiukat ajat, meillä menee hyvin, mutta joillakin rakkailla ei. Annan sataseni suoraan veljen perheelle, en tarvitse väliin raskasta organisaatiota, jonka tuloista lähes kaikki menee omaisuuden ylläpitoon ja palkkoihin.

Vierailija
8/50 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset eroaa kun on liian tiukkaa. Toiset eroaa kun on liian löysää. Voi voi.

Vierailija
9/50 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden lopussa tulee enemmän eroamisia verotuksen vuoksi. Vuonna 2016 tammikuun ekana päivänä kirkkoon kuuluva maksaa kirkollisveron vuodelta 2016 vaikka eroaisikin kirkosta tammikuun tokana päivänä. Palkansaajalle kirkollisvero voi olla iso summa verrattuna siihen, mitä verolla saa.

10/50 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että ihmiset eroavat kirkosta, mutta on se hieman huvittavaa, että joka vuoden lopussa palstoille pomppaavat nämä eroa kirkosta-hihhulit intoilemaan luvuista. Totuus on se, että tämä vuosi oli todella huono eromäärissä verrattuna edellisiin, ei siinä ole mitään riemuitsemista, vähän sama asia kuin jäisi neljänneksi viiden hengen juoksukilpailussa, varsinkin kun tämä vuosi oli muistaakseni sellainen milloin kirkkoon liityttiin aikaisempia vuosia enemmän.

Ja ehkä vähän menevät hermot myös siihen kun viikoittain minut pysäytetään töihin kävellessäni ja kysytään "oletko jo eronnut kirkosta" ja jos kysymykseen vastaa kielteisesti niin auta armias mikä käännytys siitä starttaa.

Vierailija
11/50 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ne on näitä siipeilijöitä, jotka liittyvät uudelleen taas tammikuun alussa ja haluavat näin välttää kirkollisveron.

Vierailija
12/50 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuossa tilastossa, erosin eilen :D

Vierailija
13/50 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kotimaalehdestä että ennätysvuosi kirkkoon liittyneiden suhteen (eri asia kuin vauvana kastetut) eli noin 15 000 liittynyt. Ja siinä on mukana aiemmin eronneita

Vierailija
14/50 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ne on näitä siipeilijöitä, jotka liittyvät uudelleen taas tammikuun alussa ja haluavat näin välttää kirkollisveron.

Tätä ei tiedetä. Kirkko ei ole koskaan julkaissut tilastoa, josta tämä selviäisi tällä hetkellä ja valtakunnallisesti. Ainoastaan Tamperetta vuonna 2006 koskeva tutkimus on tehty. Sen perusteella heiluriliikettä oli yllättävän vähän, eli "häiden ajaksi naimisiin" oli pieni joukko.

Vierailija
15/50 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin kotimaalehdestä että ennätysvuosi kirkkoon liittyneiden suhteen (eri asia kuin vauvana kastetut) eli noin 15 000 liittynyt. Ja siinä on mukana aiemmin eronneita

Lähes pelkästään aiemmin eronneita. Kirkon "uusjäsenhankinta" eli aikuiskasteiden määrä sakkaa pahasti, muutamassa vuodessa se tippui liki tuhannesta nykyiseen n. 300 aikuiseen.

Vierailija
16/50 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää mitä hyvää voitte tehdä kirkollisveron sijasta samalla muille! Sen sijaan, että nyt maksatte ylimielisille AKATEEMISILLE life-style -papeille kk- palkkaa.

Vierailija
17/50 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti sanottuna en ole aiemmin oikein edes tajunnut paljonko palkastani maksan veroa... noin 50 euroa kuussa. Ajat ovat tiukat, joten päätin erota.

Vierailija
18/50 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti sanottuna en ole aiemmin oikein edes tajunnut paljonko palkastani maksan veroa... noin 50 euroa kuussa. Ajat ovat tiukat, joten päätin erota.

Et ole yksin. Minä tuin aikanaan kirkkoa muistaakseni n. 100 € per kk ja mitään en kokenut koskaan sieltä saaneeni.

Vierailija
19/50 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole kirkolle parempi että sieltä eronneita palaa takaisin?

Vierailija
20/50 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulutossu kirjoitti:

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että ihmiset eroavat kirkosta, mutta on se hieman huvittavaa, että joka vuoden lopussa palstoille pomppaavat nämä eroa kirkosta-hihhulit intoilemaan luvuista. Totuus on se, että tämä vuosi oli todella huono eromäärissä verrattuna edellisiin, ei siinä ole mitään riemuitsemista, vähän sama asia kuin jäisi neljänneksi viiden hengen juoksukilpailussa, varsinkin kun tämä vuosi oli muistaakseni sellainen milloin kirkkoon liityttiin aikaisempia vuosia enemmän.

Ja ehkä vähän menevät hermot myös siihen kun viikoittain minut pysäytetään töihin kävellessäni ja kysytään "oletko jo eronnut kirkosta" ja jos kysymykseen vastaa kielteisesti niin auta armias mikä käännytys siitä starttaa.

Jokainen ero vie vie Suomea lähemmäksi kirkon ja valtion eroa.

jos lasketaan vaikka 20 vuoden ajalta niin tämä vuosi on eroamisissa top 5:n joukossa. Ei siis kovinkaan hionosti. 

Vaikka on "huono" vuosi eroamisissa, niin kirkolle se tietää monien miljonien eurojen vuositulojen vähentymistä jatkossa. kirkko joutuu myymään omaisuuttaan ja vähentämään väkeä. :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän