Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä hommaatte polttopuunne? En ole koskaan tarvinnut maksaa uunipuista

Vierailija
29.12.2015 |

Tuli tuosta omakotitalo keskustelusta mieleen, kun joku oli kirjoittanut että ostaa polttopuut...
No niin tietenkin varmaan suurimman osan täytyy ostaa! tätä ei vaan tule ajatelleeksi kun itse ei ole tarvinnut koskaan maksaa. Sen takia tuntuu aivan älyttömältä, että ihmiset maksaa kallista hintaa puista, jotka polttaavat.
Noh mutta olen onnellinen että itse ei tarvitse :)

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen omasta metsästä.

Vierailija
2/52 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli tuosta omakotitalo keskustelusta mieleen, kun joku oli kirjoittanut että ostaa polttopuut...

No niin tietenkin varmaan suurimman osan täytyy ostaa! tätä ei vaan tule ajatelleeksi kun itse ei ole tarvinnut koskaan maksaa. Sen takia tuntuu aivan älyttömältä, että ihmiset maksaa kallista hintaa puista, jotka polttaavat.

Noh mutta olen onnellinen että itse ei tarvitse :)

Pappa betalar, vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isi maksais puista :D toi oli hauska. Omasta metsästä saadaan, niinkuin kakkonen. Ap

Vierailija
4/52 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi polttopuut on helppoa ostaa, eikä onneksi ole edes rahasta tiukkaa. Älyn puuttuminen olisi niin paljon vaikeampaa korvata, edes rahalla. 

Vierailija
5/52 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta metsästä,polttopuu ei lopu.

Vierailija
6/52 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta metsästä tietysti.

Vierailija
7/52 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta metsästä haetaan, mutta en silti ajattele, että ovat ilmaisia. Moottorisaha maksaa, polttoaine siihen maksaa, puun kuljetus metsästä kotiin maksaa, varastointi maksaa (meillä on puuvaja, ei se ilmaiseksi pihaan putkahtanut) ja yrittäjänä joutuu miettimään myös työtuntien hintaa. Ja jotta se puu on kasvanut metsässä, on kulunut euro jos toinenkin hoitotöihin.

Jos myisin tekemäni polttopuut, saisin siitä rahaa. Siksi en pidä niitä itsellenikään ilmaisina.

Vierailija
8/52 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdestä etsin puukauppiaan. Nyt löytyikin hyvä, jolla oli todella siistit koivuklapit ja hyvässä järjestyksessä. Pinokuutio 40e.

Katsos kun sitä omaa metsää ei ole, kun asuu OKT:ssa keskellä kaupunkia :D

Vierailija
9/52 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamme polttopuista, ostamme noin 10-12 kuutiota vuodessa. Ei ole halpaa  mutta mieluiten maksan niistä puista kuin kiskurisähkölaitoksille.

Vierailija
10/52 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isi maksais puista :D toi oli hauska. Omasta metsästä saadaan, niinkuin kakkonen. Ap

Omasta metsästä minäkin, mutta oletko huomannut,ettei ne sieltäkään ilman kuluja tule varastoon.

Vierailija
11/52 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että kaikki metsänomistajat asuu siellä metsänsä keskellä?

Vierailija
12/52 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingin keskustassa kerrostalossa, ja asunnossani on toimiva kaakeliuuni. Omaa metsää on, mutta en käy siellä kuin muutaman vuoden välein - en omista autoa tai harrasta muutenkaan eräjormailua. Polttopuut ostan siis läheiseltä huoltoasemalta. :)

Vierailija
13/52 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta metsästä haetaan, mutta en silti ajattele, että ovat ilmaisia. Moottorisaha maksaa, polttoaine siihen maksaa, puun kuljetus metsästä kotiin maksaa, varastointi maksaa (meillä on puuvaja, ei se ilmaiseksi pihaan putkahtanut) ja yrittäjänä joutuu miettimään myös työtuntien hintaa. Ja jotta se puu on kasvanut metsässä, on kulunut euro jos toinenkin hoitotöihin.

Jos myisin tekemäni polttopuut, saisin siitä rahaa. Siksi en pidä niitä itsellenikään ilmaisina.

Ootko sä tosissasi :D sä taidat olla just niitä älypihejä tyyppejä, kuka muka laskee noin, tottakai on nuo kustannukset mut ei toinna ei ehkä laskea tätä elämää noin tarkkaan :D Kiitti nauruista. Ap

Vierailija
14/52 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän möksätontilta kaatoi Asta-myrsky yli 300 puuta, joista tuli yli sata mottia halkoja. Niistä riittää joksikin aikaa. Kaupunkiasumuksen pihalta on kaadettu puita ja yksi ulkorakennuskin on pantu puiksi ja poltettu. 

Vierailija
15/52 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että kaikki metsänomistajat asuu siellä metsänsä keskellä?

:D

Vierailija
16/52 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen kirjoitustapa ap:lla. Ilmeisesti on metsä, muttei kauheasti sivistystä. Vaikka mikäpä siinä, elää varmasti onnellisena polttopuidensa kanssa.

Vierailija
17/52 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Helsingin keskustassa kerrostalossa, ja asunnossani on toimiva kaakeliuuni. Omaa metsää on, mutta en käy siellä kuin muutaman vuoden välein - en omista autoa tai harrasta muutenkaan eräjormailua. Polttopuut ostan siis läheiseltä huoltoasemalta. :)

Koita esim. takkapuu.fi 

selvästi edullisempi kuin huoltsikka. 

ei ap

Vierailija
18/52 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun rivitalossa, jossa varaava takka, enkä omista metsää ja silti emme ole tainneet kuin yhden talven puut ostaa. Taloyhtiön tontilta harvennetaan aika ajoin puita, ja vaikka asukkaat ovat ensin innoissaan niitä ottamassa, se jää, kun tajuavat että niissä on töitäkin. Ja kaikilla ei ole edes takkaa. Lisäksi kunta harventaa lähistöltä linjojen alta, ja kun olen kysynyt luvan, antavat hakea ilmaiseksi:)

Vierailija
19/52 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä vähän tarkennan minun näkemystäni aiheeseen; polttopuiden haku omastakaan metsästä ei ole ilmaista. Esim.

-Meidän liiteri on ollut maksettu jo aika kauan sitten, en pidä sitä minään kuluna enää.

-Moottorisaha/raivaussaha kuuluu kalustoon, ja tietysti niihin menee bensaa ja kaksitahti öljyä! Tämä asia on meille ajanviettoa josta nautitaan, saadaan liikuntaa ja ihastellen ja hoitaen omaa metsää. Kuluna näemme sen jos maksettaisiin metsuri raivaamaan.

-Me liikumme metsämme luona muutenkin kuin polttopuita hakiessa, joten ei nähdä kustannuksena sitä puiden tuontia kotiin.

Ap

Vierailija
20/52 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että on asiallisiakin kommentteja. Mielenkiintoista oikeasti lukea mistä ihmiset hakee puunsa.

Ei minun aloitus ollut mikään irvaileva, vaan ihan tavallinen toteamus, miten sitä ei itse tajua ajattelevansa jotain asiaa toiselta kantilta kun itse ei ole tarvinnut tehdä sitä kuin yhdellä tavalla koko elämänsä aikana.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan