Kauanko viimeisenä käyttöpäivänä pakastettu jauheliha säilyy pakkasessa?
Eli jos ostaa aletarrallista jauhelihaa(viimeinen käyttöpäivänä sinä päivänä tai seuraavana) ja laittaa pakkaseen, niin kuinka pian se pitää syödä sieltä pakkasesta ennen kuin se on pilalla? Ei varmaan säily yhtä kauan kuin tuore jauheliha säilyisi pakastettuna?
Kommentit (24)
Paistaisin myös heti. En osta punalaputettua jauhelihaa, avatessa on jo huonon hajuista. Pakastimeen vain paistettua jauhelihaa, kesto n. 3kk. Olen kyllä ehkä liiankin varovainen, mutta täten välttynyt ruokamyrkytykseltä.
Vierailija kirjoitti:
Paistaisin myös heti. En osta punalaputettua jauhelihaa, avatessa on jo huonon hajuista. Pakastimeen vain paistettua jauhelihaa, kesto n. 3kk. Olen kyllä ehkä liiankin varovainen, mutta täten välttynyt ruokamyrkytykseltä.
Ruokamyrkytykseltä,otappa selvää mitä tarkoittaa kylmäketju ja ruuan lämmittäminen tiettyihin astemääriin,että välttyy ylimääräisiltä pelkotiloilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ostaisin punalaputettua, valmistaisin siitä heti ruokaa. En osta muutenkaan pakestettacaksi ruokaa tai laita kerralla enempää ruokaa kuin syödään.
No se on sinun asiasi,minä kyllä käytän pakastinta.
Ehkä sitten, jos lähikauppa (n. 500m) ei olisi 24/7 auki, voisi harkita, ettei käy joka päivä kaupassa ostamassa tuoreita raaka-aineita.
No se on sinun asiasi,minä kyllä käytän pakastinta.