Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko itselleen avata useita pankkitilejä?

Vierailija
29.12.2015 |

Olen Nordean avainasiakas. Toistaiseksi itselläni on siellä vain käyttötili. Voinko avata omin nokkineni esim. verkkopankissa toisen tilin, jonne siirtäisin säännöllisesti rahaa esim. matkaa varten? Kannattaako sellaisen tilin olla joku säästötili tms.

Kiitos vastauksista. Nimim. Lapsuudenkodista ei minkäänlaisia neuvoja taloussuunnitteluun

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep.

Vierailija
2/16 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit. Keneltä kuvittelet että lupa pitäisi kysyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Usein noissa säästötileissä on rajoituksia kuinka monta kertaa vuodessa saat nostaa sieltä rahaa ilman kuluja mutta tuollaiseen tietyn kohteen säästämiseen oikeinkin sopivia.

Vierailija
4/16 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit avata, ja kannattaa avata. Ota yhteyttä omaan pankkiisi ja sovi asiasta. Säästäminen kannattaa laitaa menemään automaattisesti joka kuukausi. T. Pankin täti

Vierailija
5/16 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit. Yksinkertaisin on avata vain toinen tili. Kun noissa asp tai muissakin säästötileissä on yleensä jos jonninmoista koukeroa, esim. että et saa nostaa 10 vuoteen sieltä mtn yms. Että ihan vaan toinen tili jonne laitteet pahanpäivän varalle.

Vierailija
6/16 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään. Sinun pitää toimittaa tiliä avatessasi todistukset kaikista suomalaisista pankeista ettei sinulla ole tiliä entuudestaan.

Vierailija
7/16 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit avata, ja kannattaa avata. Ota yhteyttä omaan pankkiisi ja sovi asiasta. Säästäminen kannattaa laitaa menemään automaattisesti joka kuukausi. T. Pankin täti

Ei siihen pankkivirkailijaa tarvita. Itse voi avata tilin verkossa.

Vierailija
8/16 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoittanut luvan kysymistä. Vaan ihan että voiko yhdellä henkilöllä olla useita tilejä rinnakkain ja saako ne avattua helposti itse verkkopankissa. Kiitos vastauksista! Ap

Vierailija
9/16 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ja kannattaa. Paras tapa säästää on laittaa osa rahoista säästötilille heti palkkapäivänä - sillä tavalla sinne todennäköisesti kertyy paljon enemmän kuin siinä tapauksessa että sinne laittaisi vain mahdollisen ylijäämän kuukauden lopussa.

Itse olen muuten huomannut, että myös laskujen maksua varten kannattaa olla erillinen tili, jonne siirtää joka kuukausi vakiosumman rahaa - silloin ei enää tarvitse olla harmissaan, kun kaikki isot laskut tipahtavat postiluukusta samalla kertaa. Sopivan summan pystyy laskemaan, kun miettii, mitä kaikkia laskuja tulee säännöllisesti (esimerkiksi puhelin, netti, vakuutus) ja paljonko ne tekevät keskimäärin kuukaudessa

Vierailija
10/16 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi avata. Mutta kannattaa katsoa hinnastoa. Tilin omistaminenkin maksaa.

Vierailija
11/16 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tilejä sekä Nordeassa, Op:ssa että S-pankissa, ja yhdessäkään niissä ei lisätileistä joudu maksamaan mitään. Missä pankissa joutuu?

Vierailija
12/16 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tilejä sekä Nordeassa, Op:ssa että S-pankissa, ja yhdessäkään niissä ei lisätileistä joudu maksamaan mitään. Missä pankissa joutuu?

Varmaan Danske Bankissa. Itse lopetin tilini sieltä, kun kaikki perustoiminnot olivat niin kalliita.

Vierailija
13/16 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi avata useamman tilin ja on järkevääkin avata. Itselläni on kolme tiliä: käyttötili, hätävarakassa (=50 euroa tilipäivänä ja kassanpohjat kuun lopussa) ja säästötili, jonne säännöllisesti laitan 150 -300 euroa + lomarahat.

Laskuissa on aina eräpäivä, joka toistuu säännöllisesti. Olen tehnyt vuosialmanakkaani 12 kk rastitaulukon yläriviin ja  vasemmaalle kirjoitan mikä lasku ja summan. Lisäksi olen soittanut kaikille laskuttajille, ja sopinut eräpäiväksi palkkapäiväni. Ei tule yllätyksiä.

Vierailija
14/16 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

o.O Voi. Voi avata nettipankissa. Mulla on 7 eri tiliä Nordeassa, yksi Danskessa ja yksi Aktiassa.

Vierailija
15/16 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Nordeassa käyttötili ja "säästötili". Säästötili on siis käytännössä ihan normaali käyttötili, mutta siihen ei ole erillistä korttia, rahaliikenne hoituu sitten näppärästi nettipankin kautta. Eikä ihan niin helposti tule sitten rahaa sieltä otettua.

Laskut laitan aina maksuun ennen tilipäivää. Tai siis eräpäiväksi tilipäivän, niin sieltä ne sitten automaattisesti menee ja kun itse käy tilipäivänä saldoa katsomassa, niin näkee sen jäljelle jäävän määrän. Ei mukamas harmita niin paljon :)

Vierailija
16/16 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Nordeassa kaksi tiliä, itse avasin sen toisen ja nimenomaan verkkopankissa. Olen vähän huono rahan käyttäjä ja tuo toinen tili on pelastus. Siirtelen sinne turvaan satunnaisesti rahaa. Siltä tililtä ei saa nostettua rahaa automaatilla eikä maksettua millään kortilla kaupassa. Voin verkkopankissa aivan vapaasti venkslata rahoja näiden tilien välillä kun on tarvis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä